Όταν βλέπεις ένα εντυπωσιακό αμάξωμα, όπως αυτό του Scoda Octavia, και το διακριτικό 1.2, που αναφέρεται στον κυβισμό του κινητήρα, τότε το ερώτημα που τίθεται είναι προφανές: Αρκούν 1.200 κυβικά σε ένα τόσο μεγάλο αμάξωμα;

Φτάνουν και περισσεύουν, είναι η απάντηση, αν ο κινητήρας διαθέτει και το χαρακτηριστικό TSI. Ο ριζικά ανανεωμένος 1.200άρης turbo του γκρουπ VW, ελάφρυνε και βελτιώθηκε σημαντικά, αν και η ισχύς παραμένει στους 105 ίππους, αυξήθηκε όμως η μέγιστη ροπή των 175 Nm που απλώνεται σε ένα ευρύ φάσμα του στροφομέτρου, από 1.400 έως και τις 4.000σ.α.λ.

Ο εν θέματι κινητήρας στις χαμηλές στροφές είναι απρόθυμος και χρειάζεται να δουλεύεις συχνά το 6άρι κιβώτιο για να βελτιώσεις το τράβηγμα, κάτι που δεν παρουσιάζει πρόβλημα, αφού ο λεβιές διαθέτει αίσθηση και ακρίβεια.

Στη συνέχεια, αφού περάσεις τις 1.400σ.α.λ. και μπει σε πλήρη λειτουργία ο υπερτροφοδότης, όλα αλλάζουν. Η επιτάχυνση έρχεται εύκολα και γραμμικά, παρέχοντας επιδόσεις που ζηλεύουν πολλοί ισχυρότεροι ανταγωνιστές.

Τα 0-100χλμ/ώρα έρχονται σε 10,3’’ και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 196χλμ/ώρα, παρά το βάρος που αγγίζει τα 1.230 κιλά.

Στην προσπάθεια για την επίτευξη των καλύτερων δυνατών επιδόσεων, η μέση κατανάλωση εύκολα ξεπερνά τα 10λτ/100χλμ. Αν όμως βασιστείς στην ροπή του κινητήρα, αλλάζοντας ταχύτητες κοντά στις 3.000 σ.α.λ., διατηρείς γρήγορους ρυθμούς με μέση κατανάλωση περίπου στα 7,0 λτ/100χλμ. Όταν μάλιστα πρόκειται για ταξίδι σε ανοικτούς δρόμους, τότε η κατανάλωση πέφτει κάτω και από τα 6λτ., τιμή πολύ καλή, αν και μακριά από την εργοστασιακή των 4,9 λτ/100χλμ.

Στις εθνικές οδούς το Octavia 1.2 TSi ταξιδεύει εύκολα με ταχύτητες πάνω από 150χλμ/ώρα, όντας άνετο και σχεδόν αθόρυβο. Πλεονέκτημα εδώ η πιο μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης (σε σχέση με το 1.6), γεγονός που αποσβένει καλύτερα τις ατέλειες των δρόμων.

Όσον αφορά την οδική συμπεριφορά, ο οδηγός μπορεί να βασιστεί στο εξαιρετικό πλαίσιο, οδηγώντας με τη φόρα και εξοικονομώντας ακόμα περισσότερα καύσιμα, αλλά και ρύπους. Στην κατεύθυνση αυτή βοηθά και η ανάρτηση που διαθέτει υψηλό επίπεδο πρόσφυσης και σταθερότητα, χάρη και στο ESC που είναι πάντα έτοιμο να επέμβει, όντας αδύνατον να απενεργοποιηθεί, αντίθετα με το αντισπίν που βγαίνει εκτός με εντολή… οδηγού.

Στο εσωτερικό, οι εντυπώσεις εστιάζονται επίσης στους διαθέσιμους χώρους που είναι ατέλειωτοι σε κάθε επίπεδο, ακόμα και για μεγαλόσωμους επιβάτες στο κέντρο του πίσω καθίσματος. Στα θετικά και οι μεγάλες πόρτες που διευκολύνουν το μπες-βγες.

Καθήμενος στη βολική θέση του οδηγού, η αρχική αίσθηση είναι κάτι περισσότερο από θετική, καθώς η σχεδίαση αποφεύγει τους εντυπωσιασμούς ακολουθώντας λιτές γραμμές με ποιοτικά υλικά, ποιότητα συναρμογής και πλούσιο εξοπλισμό. Στα συν και η άψογη εργονομία, κομμάτι της οποίας είναι η ανεμπόδιστη ορατότητα, χάρη στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες.

Αυτό που χρειάζεται μελέτη και χρόνο προσαρμογής, είναι η touch screen οθόνη στην κεντρική κονσόλα, κυρίως διότι η γκάμα πληροφοριών που προσφέρει είναι τόσο μεγάλη, ώστε να απαιτεί σημαντικό χρόνο εκμάθησης. Από αυτή γίνεται ο χειρισμός του ηχοσυστήματος, του υπολογιστή ταξιδιού, κάποιες ρυθμίσεις για το αυτοκίνητο, αλλά και η επιλογή προγράμματος οδήγησης στο Drive Mode Selection (με ρυθμίσεις Normal-Sport-Eco-Individual) που διαφοροποιεί την απόκριση του γκαζιού, την απόδοση του κινητήρα, την υποβοήθηση του τιμονιού και τη λειτουργία του κλιματισμού. Τα παραπάνω συνοδεύονται από πλήθος συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού που προσφέρονται είτε στάνταρ είτε προαιρετικά στο Octavia, όπως η Αναγνώριση Κόπωσης Οδηγού, το Προσαρμοζόμενο Cruise Control, η Κάμερα Πολλαπλών Λειτουργιών, το Σύστημα Αυτόματης Στάθμευσης, αξεσουάρ που συναντά κανείς σε πολύ πιο ακριβά αυτοκίνητα.

Σε όλα τα παραπάνω θετικά, πρέπει να προσθέσουμε και τους τεράστιους χώρους που διαθέτει για τις αποσκευές, το σαφώς μεσαιομεγάλης κατηγορίας Scoda.

O χώρος αποσκευών με χωρητικότητα 590 λτ, έχει απόλυτα εκμεταλλεύσιμο σχήμα, τεράστιο άνοιγμα χάρη στην 5η πόρτα, ειδικό άνοιγμα στην πλάτη του καθίσματος για φόρτωση μακριών αντικειμένων, γάντζους, δίχτυ, θήκες και παροχή 12V. Το σε δυο τμήματα αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα, μετατρέπει το γιωταχί σε …φορτηγό, ενώ οι σχεδιαστές εμπνεύστηκαν δάπεδο πορτμπαγκάζ με διπλή όψη: μοκέτα από τη μία, πλαστικό από την άλλη για φορτία που λεκιάζουν.

Καταλήγοντας, το συμπέρασμα βγαίνει αβίαστα. Το Octavia 1.2 TSi είναι ένα πλούσιο σε χώρους, εξοπλισμό, επιδόσεις, τεχνικά χαρακτηριστικά και ποιότητα κατασκευής/υλικών/συναρμολόγησης μεγαλομεσαίο σεντάν, που βάζει φωτιά στην κατήγορία. Μπορείς να το αποκτήσεις με κάτι περισσότερο από 17.000 ευρώ (η έκδοση που οδηγήσαμε κοστίζει 19.000 ευρώ), ξεφεύγεις από το στόχαστρο της εφορίας και απολαμβάνεις μεγάλη εξυπηρέτηση, με μικρό κόστος.

Υπέρ

• Τιμή
• Ποιότητα υλικών/κατασκευής
• Χώροι επιβατών/αποσκευών
• Άνεση/Οδική συμπεριφορά
• Εξοπλισμός
• Κατανάλωση βενζίνης

Κατά

• Επιδόσεις όταν είναι έμφορτο
• Ογκώδες τούνελ στο πίσω δάπεδο

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Ισχύς 105 ίπποι, Ροπή 175 (Nm @ rpm), Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10.3’’, Κατανάλωση 7,0 λτ/100χλμ., Εκπομπές CO2: 114 γρ./χλμ.