Η αναβίωση του …500αρακίου σε συνδυασμό με τον χαρακτήρα crossover και πετρελαιοκινητήρα, στοχεύει ακριβώς στο πνεύμα της εποχής.

Η έκδοση 500L δημιουργήθηκε για να καλύψει το κενό της Fiat σε μια αγορά όπου η Mini, έσπαγε ταμεία με το Countryman. Ήταν μια κίνηση που πέτυχε και έτσι άνοιξε την όρεξη για κάτι περισσότερο. Αυτό ήταν η έκδοση Trekking, που απευθύνεται και σε λάτρεις της περιπέτειας, αν και χωρίς τετρακίνηση.

Οι αλλαγές σε σύγκριση με το νορμάλ 500L είναι λίγες αλλά σημαντικές. Αρχικά, το μήκος έχει αυξηθεί λίγο με αποτέλεσμα Trekking να τοποθετείται ανάμεσα στο απλό 500L και το «οικογενειακό» Living. Οι προφυλακτήρες στο εμπρός μέρος και στο πίσω είναι νέοι με επίσης καινούριες πλαστικές προστατευτικές ποδιές, ενώ η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί 10%, φτάνοντας τα 145χλστ.

Την «περιπετειώδη» εμφάνιση ολοκληρώνουν οι ζάντες ελαφρού κράματος 17 ιντσών με ελαστικά Mud and Snow, αλλά μέχρις εδώ. Δεν υπάρχει ούτε τετρακίνηση, ούτε διαφορικά που κλειδώνουν, ούτε κάτι που να εγγυάται την επιτυχία στα δύσκολα εκτός ασφάλτου.

Το 500L Trekking διαθέτει εμπρός κίνηση, αλλά με ένα …πρόσθετο. Το Traction+ σύστημα! Πρόκειται για ένα κουμπί που ενεργοποιεί το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό (λειτουργεί μέχρι και τα 30 χλμ/ώρα) και με τη βοήθεια του ESP, φρενάρει τον τροχό που χάνει πρόσφυση στέλνοντας τη περισσότερη ροπή σε αυτόν με την μεγαλύτερη.

Στην δοκιμή μας, οδηγήσαμε το 500L Trekking με τον 1600άρη MultiJet II. Ο κινητήρας αυτός, αποδίδει 105 ίππους και 320 Nm ροπής, ενώ συνδυάζεται με το παραδοσιακό 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Στην πράξη, ο συνδυασμός αποδεικνύεται πολύ καλύτερος από όσο δείχνουν οι αριθμοί. Ειδικά τα 320 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. είναι περισσότερο από ικανά να κινήσουν τα 1.440 κιλά που ζυγίζει το όχημα με σβαλτάδα, τόσο μέσα στην πόλη όσο και στον αυτοκινητόδρομο.

Οι επιδόσεις είναι: 0-100 χλμ/ώρα σε 12 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 175 χλμ/ώρα, αριθμοί που είναι εφικτοί και στην πράξη. Ο οδηγός άνετα κινείται με μία (και δυο) ταχύτητες πάνω, καθώς ο MultiJet II δείχνει να ξυπνά για τα καλά από τις 1.500 σ.α.λ. περίπου, όμως δεν έχει νόημα να πιέζει πέρα από τις 3.500-4.000 σ.α.λ. καθώς φεύγει από το ωφέλιμο φάσμα λειτουργίας.

Στον τομέα της κατανάλωσης, η Fiat δίνει στον αστικό κύκλο 5,6 λίτρα ανά 100 χλμ., στον υπεραστικό 4,1 και στον μικτό 4,7. Εμείς στη διάρκεια της δοκιμής μας διαπιστώσαμε μέση κατανάλωση περί τα 6 λίτρα για κάθε 100 χλμ.

Ιδιαίτερα ευχάριστη είναι και η εικόνα στο εσωτερικό, παρά το ότι δεν συναντάμε καμία διαφορά από το απλό 500L. Υλικά και φινίρισμα είναι πολύ πάνω του μέσου όρου, ενώ ο διάκοσμος δημιουργεί καλή ψυχολιγία σε οδηγό και επιβάτες. Σε αυτό βοηθά πολύ και το επίπεδο εξοπλισμού του αυτοκινήτου δοκιμής αν και η βασική έκδοση δεν υστερεί σημαντικά. «Ατραξιόν» η πανοραμική ηλιοροφή που δίνει αίσθηση ακόμα μεγαλύτερου εσωτερικού. Επιπλέον η εκμετάλλευση του χώρου από τους Ιταλούς μηχανικούς είναι σεμινάριο. Ακόμα και 5 επιβάτες μπορούν να βολευτούν για πολύωρο ταξίδι, τακτοποιώντας τα μικροπράγματά τους στους 18 (!) εσωτερικούς χώρους αποθήκευσης. Την ίδια ώρα η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ φτάνει τα 400 λίτρα.

Οδηγώντας το απολαμβάνεις την άνεση που σου προσφέρει η ανάρτηση και γενικότερα το στήσιμο του αυτοκινήτου που σε προδιαθέτει ευχάριστα αλλά και σπορτίφ. Η αίσθηση του τιμονιού είναι καλή ενώ οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές δεν επηρεάζουν σε καμία περίπτωση την ευστάθεια. Αν και ο προσανατολισμός είναι η άνετη μετακίνηση, το 500L Trekking δεν φέρνει αντίρρηση για πιο σβέλτους ρυθμούς, κάτι στο οποίο συνηγορούν και τα δυνατά φρένα. Ο θόρυβος του πετρελαιοκινητήρα σαφώς και γίνεται αντιληπτός, χωρίς όμως να ενοχλεί, ενώ παρά το ογκώδες αμάξωμα οι αεροδυναμικοί θόρυβοι παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα.

Εκτός δρόμου; Φυσικά και πήγαμε, ή μάλλον για να ακριβολογούμε, το οδηγήσαμε σε λάσπες και χωματόδρομους. Δεν αντιμετωπίσαμε κανένα απολύτως πρόβλημα, εκτός από την σχετικά μικρή δοαδρομή της ανάρτησης και το χαμηλό προφίλ των ελαστικών που –ψυχολογικά τουλάχιστον- φοβίζει όταν ο δρόμος έχει πέτρες. Έτσι κι αλλιώς δεν μιλάμε για ένα 4×4, αν και σε εδάφη με σαθρό έδαφος που δεν βολεύεται ένα συμβατικό όχημα θα τα καταφέρει καλά κυρίως χάρη στο επιπλέον ύψος του αμαξώματος από το έδαφος. Αν βέβαια κάποιος θέλει σκληροπυρηνικό εκτός δρόμου όχημα, δεν πρόκειται να πάρει το 500L Trekking, όμως με τα M&S ελαστικά, τα 145mm από το έδαφος και το Traction+, καλύπτει το 95% των μετακινήσεων του μέσου οικογενειάρχη, χωρίς να θυσιάζει τίποτα ουσιαστικό, αποτελώντας ένα από τα καλύτερα οικογενειακά, crossover της αγοράς. Είναι μάλιστα τόσο καλό που ενδεχομένως να δημιουργεί εσωτερικό ανταγωνισμό, αφού εύκολα όποιος υποψήφιος αγοραστής του απλού 500L θα λοξοκοίταζε ένα όχημα «τελευταία λέξη της μόδας».

Ολοκληρώνοντας, θα επισημάνουμε πως, το 500L Trekking ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον πολυχρηστικό όχημα που θα ικανοποιήσει τις ανάγκες μιας οικογένειας, αλλά και μεμονωμένων χρηστών με ποικίλα ενδιαφέροντα, ενώ ταυτόχρονα διαθέτει τη φινέτσα και το στυλ της οικογένειας Fiat 500.

Υπέρ

• Eμφάνιση
• Κατανάλωση
• Άφθονοι χώροι
• Ευχάριστο εσωτερικό
• Ορατότητα/εργονομία
• Εξοπλισμός
• Ροπή κινητήρα
• Ευχρηστία
• Ποιότητα κύλισης

Κατά

• Τιμή
• Μειωμένη διαδρομή ανάρτησης

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ: 4,14/1,78/1,68
Κινητήρας (κ.εκ.): 1.598
Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.): 105/3.700
Ροπή (Νm/σ.α.λ.): 320/1.750
Βάρος (κιλά): 1395
Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο): 4,7 λτ
Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα): 12,0
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 175 χλμ./ώρα
Τιμή: Από 18.600 με απόσυρση & προσφορά με τον κινητήρα twin air