Το Cupra Tavascan είναι το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας βασισμένο στο πρωτότυπο Tavascan που αποκαλύφθηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2019. Πρόκειται για ένα πλήρως ηλεκτρικό SUV coupe που συνδυάζει την εμφάνιση με τις επιδόσεις. Σχεδιασμένο και αναπτυγμένο στη Βαρκελώνη, θα παράγεται στο εργοστάσιο του Anhui του Ομίλου Volkswagen στην Κίνα, έναν υπερσύγχρονο παγκόσμιο κόμβο καινοτομίας για την ηλεκτροκίνηση, και θα λανσαριστεί το 2024, με ετήσιο στόχο πωλήσεων περισσότερα από 70.000 αυτοκίνητα.
Η εξωτερική εμφάνιση με σπορ αναλογίες, ξεχωρίζει από τα εμπρός φώτα matrix LED με την υπογραφή τρίγωνων ματιών που είναι άμεσα αναγνωρίσιμα, ενώ το εσωτερικό με στάνταρ σπορ bucket καθίσματα (αργότερα θα διατίθενται επίσης και καθίσματα CUP Bucket) είναι ένα κομμάτι αρχιτεκτονικής χάρη στην χαρακτηριστική κεντρική κονσόλα μαζί με τους λεπτούς, σχεδόν αόρατους, αεραγωγούς.
Το Tavascan έχει μήκος 4.644 χλστ, πλάτος 1.861 χλστ, ύψος 1.597 χλστ και μεταξόνιο 2.766 χλστ, ενώ διαθέτει χώρο αποσκευών 540 λίτρων.
Πλαίσιο – Κινητήρας
Βασισμένο στην πλατφόρμα MEB του ομίλου VW, το Tavascan ενσωματώνει τις πιο πρόσφατες τεχνολογίες (κινητήρας, πλαίσιο, συνδεσιμότητα, ασφάλεια και άνεση) σε ένα πακέτο σχεδιασμένο για μια νέα γενιά οδηγών. Το σύγχρονο SUV μηδενικών ρύπων διαθέτει τεχνολογία DCC Sport dynamic chassis, σπορ ανάρτηση και προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης, χαρακτηριστικά που μαζί με τις ζάντες αλουμινίου 21’’ (υπάρχουν και ζάντες 19” & 20”) προσφέρουν μια ξεχωριστή σπορ οδηγική αίσθηση.
Το Tavascan θα είναι διαθέσιμο με δύο εκδόσεις ισχύος 286 (κίνηση στους πίσω τροχούς) και 340 ίππων (κίνηση στους τέσσερις τροχούς με δύο ηλεκτροκινητήρες). Η έκδοση με τη μεγαλύτερη ιπποδύναμη διατίθεται με τετρακίνηση με διπλό κινητήρα, προσφέροντας απόδοση σε συνδυασμό με καλύτερη με πρόσφυση. Επίσης, παρέχει αυτονομία περίπου 550 χλμ χάρη στο πακέτο μπαταριών πραγματικής χωρητικότητας 77 kWh.
Συνδεσιμότητα και Ασφάλεια
Η ψηφιοποίηση βρίσκεται στο επίκεντρο Tavascan καθώς το ηλεκτρικό SUV coupe διαθέτει ένα σύστημα infotainment 15″ με δυνατότητες εξατομίκευσης και ενσωματώνει μια πρόσφατα σχεδιασμένη και αναπτυγμένη διεπαφή ανθρώπου – μηχανής (HMI). Το Tavascan ενσωματώνει επίσης για πρώτη φορά ένα ηχοσύστημα 12 ηχείων που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την premium εταιρεία ήχου Sennheiser.
Επιπλέον, η ασφάλεια και η ευκολία βρίσκονται στο επίκεντρο, με μια σειρά από προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού. Η νέα έκδοση του Connected Travel Assist βελτιώνει την απόδοση του συστήματος μέσω των δεδομένων που λαμβάνονται από το Cloud, ειδικά σε δρόμους με κακή σήμανση. Διατίθεται επίσης αυτόματη αλλαγή λωρίδας, δίνοντας ένα προβάδισμα όσον αφορά την άνεση κατά την οδήγηση σε αυτοκινητόδρομους, ενώ το όχημα περιλαμβάνει επίσης προηγμένες λειτουργίες στάθμευσης, συμπεριλαμβανομένης της απομακρυσμένης υποβοήθησης στάθμευσης (RPA).
Tavascan VZ
Είναι η κορυφαία έκδοση του μοντέλου με διάταξη διπλού κινητήρα (πίσω κινητήρας: 210 kW, μπροστινός κινητήρας: 80 kW) που χρησιμοποιείται για να προσφέρει ακόμη μεγαλύτερη δυναμική, ικανή να στείλει έως και το 30% της ισχύος του οχήματος στους μπροστινούς τροχούς όταν απαιτείται περισσότερη πρόσφυση. Η συνολική ισχύς των 340 ίππων συνοδεύεται από ροπή 545 Nm (πίσω κινητήρας) και 134 Nm (μπροστινός κινητήρας) αντίστοιχα. Τα προφίλ οδήγησης Mode – Range, Comfort, Performance, CUPRA, Individual και Traction (για την έκδοση της τετρακίνησης), διευκολύνουν τον οδηγό ώστε να επιλέξει το ανά περίπτωση επιθυμητό στιλ.
Το σύστημα τετρακίνησης χρησιμοποιεί έναν μόνιμα σύγχρονο κινητήρα με μέγιστη ταχύτητα πάνω από 13.000 στροφές ενσωματωμένο πάνω από τον πίσω άξονα. Η ροπή μεταφέρεται χρησιμοποιώντας ένα κιβώτιο μίας ταχύτητας με διαφορικό. Υποστηρίζεται από έναν κινητήρα τοποθετημένο μπροστά όταν η ενσωματωμένη μονάδα ελέγχου ανιχνεύει απαιτήσεις ροπής για τους μπροστινούς τροχούς. Ο μπροστινός ασύγχρονος κινητήρας επωφελείται από ελάχιστες απώλειες όταν είναι ανενεργός και η μπροστινή μονάδα κίνησης είναι ελαφριά με μόνο 60 κιλά. Ως αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, δεν χρειάζεται μηχανική σύνδεση, όπως ένας παραδοσιακός κινητήριος άξονας, συμπλέκτης ή διαφορικό, μεταξύ των δύο αξόνων, καθιστώντας το σύστημα γρήγορο και αποτελεσματικό.
Η δυνατότητα μετατόπισης της ροπής μεταξύ και των τεσσάρων τροχών αυξάνει όχι μόνο την οδηγική ικανότητα και τη σιγουριά, αλλά και την επιτάχυνση από στάση καθώς το Tavascan VZ μπορεί να φτάσει τα 50 χλμ/ώρα σε μόλις 2,4 δευτερόλεπτα και τα 0 100 χλμ/ώρα σε μόλις 5,6 δευτερόλεπτα. Η αυτονομία φθάνει περίπου τα 520 χλμ από το πακέτο μπαταριών 77 kWh.
Η μπαταρία είναι τοποθετημένη κεντρικά ανάμεσα στους άξονες που σημαίνει ότι η κατανομή βάρους γίνεται με ακρίβεια. Στο Tavascan είναι περίπου 50% (49:51) και το βάρος είναι χαμηλά, βοηθώντας στη μετατόπιση του κέντρου βάρους προς τα κάτω, βελτιώνοντας την ευκινησία.
Τέλος, το Tavascan μπορεί να προσθέσει επιπλέον 100 χιλιόμετρα αυτονομίας σε μόλις 7 λεπτά. Και όταν το SOC της μπαταρίας πέσει μόνο στο 10%, μπορεί να αναπληρωθεί στο 80% σε λιγότερο από μισή ώρα χρησιμοποιώντας ένα σημείο φόρτισης τουλάχιστον 135 kW.