Η αγορά καινούριων αυτοκινήτων στο πρώτο τρίμηνο του έτους εκπλήσσει ακόμα και τους πλέον αισιόδοξους καθώς σημειώνει αύξηση της τάξεως του 50+%.
Συγκεκριμένα και με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:


Όσον αφορά τις κατηγορίες που προτιμούν οι Έλληνες καταναλωτές, το μεγάλο κέρδος σημειώνεται στην κατηγορία Β που επωφελείται της σημαντικής πτώσης της κατηγορίας C και της μικρότερης της κατηγορίας Α. Την ίδια στιγμή τα SUV μοντέλα έχουν σταθερά μεγάλα ποσοστά που ξεπερνούν το 50%, με τα «απλά» μοντέλα της κατηγορίας Β να ακολουθούν.
Τέλος, στην επιλογή κινητήριων συστημάτων, οι θερμικοί κινητήρες βρίσκονται σταθερά στο 60+%, με τα υβριδικά να ακολουθούν (27,2%) και τα επαναφορτιζόμενα να σημειώνουν μικρή αύξηση (+1,4%) την ώρα που τα διπλού καυσίμου υποχωρούν.
Έτσι, σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως το Μάρτιο, έχει ως εξής:


Τέλος, σε επίπεδο ΕΕ, η αγορά σημειώνει διψήφια αύξηση, τουλάχιστον για τους δυο πρώτους μήνες του 2023.
Έτσι, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Φεβρουάριο ως εξής:
