Το Υφυπουργείο Αθλητισμού και η Motorsport Greece διοργάνωσαν συνέδριο με αντικείμενο τη συνολική αποτίμηση του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022. Ως προς το οικονομικό αποτέλεσμα και το κοινωνικό του πρόσωπο, καθώς και άλλους τομείς, όπως το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα και μάλιστα στη νέα, υβριδική εποχή του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι.
Το συνέδριο του σπουδαιότερου ελληνικού αθλητικού γεγονότος της χρονιάς φιλοξενήθηκε στο The Ellinikon Experience Centre, έναν χώρο μοναδικής αισθητικής, όπου μέσω μιας διαδραστικής έκθεσης παρουσιάζονται οι καινοτομίες του πιο φιλόδοξου και αειφόρου έργου αστικής ανάπλασης στην Ελλάδα μέχρι σήμερα. Σημειολογικής σημασίας είναι η παρουσία του Ράλλυ Ακρόπολις στο «Ελληνικό», σε μια χρονική συγκυρία που μια αθλητική διοργάνωση και ένα κατασκευαστικό έργο αξίζουν την προσοχή του κόσμου.
Στο δρόμο που χάραξαν οι διοργανωτές ήδη από την επιστροφή της Ελλάδας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι της FIA το 2021, στόχος και του Acropolis Rally Forum 2022 ήταν να δημοσιοποιηθούν όλες οι λεπτομέρειες του φετινού αγώνα: από τις εργασίες που προηγήθηκαν, δεδομένων των ιδιαίτερων συνθηκών λόγω της κατασκευής της υπερειδικής διαδρομής στο Ολυμπιακό στάδιο της Αθήνας, έως και το αποτέλεσμα της διεξαγωγής του, σε ανασχεδιασμένη διαδρομή και υπό το νέο, υβριδικό καθεστώς του Πρωταθλήματος. Πολλές οι παράμετροι του φετινού εγχειρήματος και αντίστοιχα πλήθος ομιλητών κλήθηκε να αναπτύξει λεπτομερώς επιμέρους ενέργειες και αποτελέσματα, με το βλέμμα πλέον να στρέφεται με σιγουριά στη διοργάνωση του 2023, που θα διεξαχθεί στις 7-10 Σεπτεμβρίου.
Εκπρόσωποι του πολιτικού, του επιχειρηματικού κόσμου, καθώς και της επιστημονικής κοινότητας, ανέπτυξαν την «επίδραση» του «Εθνικού μας αγώνα» στην χώρα και διεθνώς, αποδεικνύοντας πως αν και αγώνας αυτοκινήτων, δικαίως αντιπροσωπεύει πολλά περισσότερα.
Τις εργασίες του συνεδρίου άνοιξε ο Υφυπουργός Αθλητισμού και Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του αγώνα, Λευτέρης Αυγενάκης, αναφέροντας μεταξύ άλλων: «Είμαι ευτυχής που το συνέδριο αυτό γίνεται θεσμός. Διότι είναι η αφετηρία για να συζητήσουμε διεξοδικά όχι μόνο τα πεπραγμένα του αγώνα που πέρασε, αλλά να χαράξουμε το μέλλον του και να συζητήσουμε για έναν αγώνα από το μέλλον. Είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να αναδείξουμε θέματα που έχουν να κάνουν με τον οικονομικό απολογισμό της διοργάνωσης, σεβόμενοι πάντα τις αρχές της χρηστής διοίκησης και της διαφάνειας, αλλά και να αναδείξουμε θέματα που έχουν να κάνουν με την προβολή και τα οφέλη για τη χώρα».
Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου αναπτύχθηκαν έξι ενότητες, με τα πεπραγμένα για την υπερειδική διαδρομή στο ΟΑΚΑ, που φέτος γιορτάζει τα 40 χρόνια λειτουργίας.
Για την προβολή του αγώνα κλήθηκε να μιλήσει ο κ. Simon Larkin, Event Director του promoter του θεσμού, ο οποίος επιβεβαίωσε τη δυναμική του σπορ, που μεταδίδεται τηλεοπτικά σε περισσότερες από 150 χώρες και σε κοινό που ξεπερνάει τα 781 εκατομμύρια. Ανάλογα, στοιχεία θέλουν περισσότερα από 4 εκατομμύρια θεατών να παρακολουθούν επί τόπου τους 13 αγώνες του Πρωταθλήματος, την ώρα που στην Ελλάδα, πλην των 65.000 θεατών που κατέκλυσαν το ΟΑΚΑ «Οι πρωταγωνιστές του σημαντικότερου θεσμού αγώνων Ράλι στον κόσμο ξεσήκωσαν περισσότερους από 300.000 θεατές, που έσπευσαν στα βουνά γι’ αυτό το μοναδικό θέαμα. Ακολούθησαν 3 ημέρες αγωνίας, αγωνιστικού δράματος, αλλά και πολύ κοπιώδους εργασίας», όπως επεσήμανε ο κ. Λευτέρης Αυγενάκης.
Για την εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων αναφορικά με την επίδραση του αγώνα στην ελληνική κοινωνία εκπονήθηκε σχετική έρευνα από την Κάπα Research. Ο κ. Αλέξης Ρουτζούνης, Διευθυντής Ερευνών της εταιρείας αναλύοντας τα αποτελέσματα στάθηκε στην ολοένα και μεγαλύτερη διείσδυση του μηχανοκίνητου αθλητισμού στο ελληνικό κοινό η οποία αγγίζει πλέον το 13%, επίδοση υψηλότερη από εκείνη παραδοσιακών αθλημάτων όπως το τένις, το βόλεϊ και το πόλο. Ειδικότερα, το Ράλλυ Ακρόπολις απολαμβάνει σημαντικά ποσοστά δημοφιλίας της τάξης του 83%, ενώ ιδιαιτέρως επιτυχημένη κρίνεται η φετινή διοργάνωση από τη μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών (62%), με μόλις το 4% να εκφράζει αντίθετη άποψη. Τέλος, τα στοιχεία φανερώνουν ότι αναγνωρίζεται η σημασία της επιστροφής του αγώνα στο WRC για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά (80%) αλλά και η συνολικότερη αξία του θεσμού, τόσο για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό στην Ελλάδα (75%) όσο και για τη διεθνή προβολή που προσφέρει στη χώρα (79%).
Στην πορεία του συνεδρίου, ο κ. Νίκος Κερερές, Εκτελεστικός Διευθυντής της Motorsport Greece, αναλύοντας τα οικονομικά στοιχεία της διοργάνωσης, εστίασε στο κόστος της υπερειδικής του ΟΑΚΑ που ανήλθε σε 1,7 εκ. ευρώ, ενώ αντίστοιχα, τα έσοδα αποκλειστικά για την υπερειδική προήλθαν από τις πωλήσεις εισιτηρίων (1,1 εκ. ευρώ) και από χορηγίες (600.000 ευρώ). Ως προς τα έσοδα του αγώνα, οι χορηγίες ανήλθαν σε 2,3 εκ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 40% σε σχέση με το 2021. Όπως ο ίδιος σημείωσε «Η Πολιτεία κλήθηκε να συνδράμει από τον τακτικό προϋπολογισμό σε ποσοστό 30% του συνολικού προϋπολογισμού του αγώνα».
Επίσης, ο Υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, εξήρε τη συνεργασία του Κράτους με τον ιδιωτικό τομέα, αναφέροντας σχετικά πως το συνολικό οικονομικό αποτέλεσμα της διοργάνωσης για το 2021 ανήλθε σε 35,1 εκατομμύρια ευρώ.
Κατά τη ροή του συνεδρίου ανακοινώθηκε μια σπουδαία διάκριση που επιτεύχθηκε χάρη στις πρακτικές που εφαρμόστηκαν στο Ράλλυ Ακρόπολις 2022. Ειδικότερα, έπειτα από επιτόπιο έλεγχο και διαρκή αξιολόγηση, η Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου απένειμε στη διοργάνωση την περιβαλλοντική πιστοποίηση «τριών αστέρων», όπως αυτή καθορίζεται από το Σύστημα Περιβαλλοντικής Πιστοποίησης της FIA. Πρόκειται για την ανώτερη πιστοποίηση της Ομοσπονδίας στον τομέα του περιβάλλοντος και είναι η πρώτη φορά που τη λαμβάνει κάποιος φορέας στην Ελλάδα. Η συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση, τους χορηγούς, τους εθελοντές, καθώς και τους ίδιους τους συμμετέχοντες, ήταν καθοριστική γι’ αυτή την επιτυχία.