Η Toyota παρουσίασε το επόμενο κεφάλαιο στην ιστορία μηχανολογικής καινοτομίας και εντυπωσιακής σχεδίασης του Prius με την παγκόσμια πρεμιέρα του μοντέλου πέμπτης γενιάς (πρώτη παρουσίαση το 1997), που στην Ευρώπη θα διατίθεται αποκλειστικά σε Plug-inHybrid έκδοση.

Το νέο Plug-in Prius ενισχύει την πολυτεχνολογική γκάμα της μάρκας, που περιλαμβάνει επίσης ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (BEV) και ηλεκτρικά οχήματα κυψελών καυσίμου (FCEV), παρέχοντας αυξημένη απόδοση σε συνδυασμό με μία βιώσιμη μείωση των εκπομπών διοξειδίου άνθρακα.

Ένας ισχυρότερος ηλεκτροκινητήρας – γεννήτρια και ο 2λιτρος θερμικός κινητήρας δίνουν στο νέο Prius συνδυασμένη ισχύ 223 ίππων για άμεση επιτάχυνση. Από την άλλη, το ανανεωμένο και αεροδυναμικά βελτιωμένο αμάξωμα βελτιστοποιεί τη ροή αέρα εξασφαλίζοντας εξαιρετική απόδοση καυσίμου, χειρισμό και ευστάθεια.

Το ιδιαίτερο στυλ για το οποίο το Prius έχει γίνει διάσημο αποκτά περισσότερο δυναμισμό χάρη σε μία τύπου coupe σιλουέτα. Το μοντέλο βασίζεται στη δεύτερη γενιά της πλατφόρμας GA-C της Toyota New Global Architecture (TNGA), που μειώνει το βάρος και αυξάνει την ακαμψία. Το χαμηλότερο κέντρο βάρους επιτυγχάνεται με τη βελτιστοποιημένη τοποθέτηση της μπαταρίας και του ρεζερβουάρ καυσίμου, ως συστατικό μιας συναρπαστικής οδηγικής εμπειρίας με έλεγχο και αυτοκυριαρχία.

Μία ευρύχωρη καμπίνα υπόσχεται οδηγική απόλαυση αξιοποιώντας τη νέα φιλοσοφία «Island Architecture» για ένα απέριττο και ευρύχωρο εσωτερικό. Η θέση οδήγησης είναι χαμηλότερη, δημιουργώντας μία πιο σπορ αίσθηση, ενώ οι ενδείξεις και τα χειριστήρια είναι εργονομικά τοποθετημένα για βέλτιστη χρηστικότητα.

Νέο υβριδικό σύστημα

Ένα υβριδικό σύστημα νέας γενιάς προσφέρει περισσότερη ισχύ και μεγαλύτερη απόδοση. Ο θερμικός κινητήρας TNGA 2.0l παράγει 148 ίππους και συνδυάζεται με ένα νέο ηλεκτροκινητήρα 160 ίππων που βρίσκεται εγκατεστημένος εμπρός, για συνολική ισχύ 223 ίππων. Συγκριτικά με τον κινητήρα της τρέχουσας γενιάς Prius στην έκδοση Plug-in Hybrid που αποδίδει 122 ίππους, η αυξημένη ισχύς εξασφαλίζει άμεσης απόκρισης επιτάχυνση.

Με στόχο να καλύπτει τις περισσότερες καθημερινές διαδρομές αποκλειστικά ηλεκτρικά (EV), η ηλεκτρική αυτονομία έχει αυξηθεί πάνω από 50 % συγκριτικά με της τρέχουσας γενιάς. Αυτό οφείλεται σε μία νέα μπαταρία ιόντων λιθίου 13.6 kWh. Οι κυψέλες υψηλότερης ενεργειακής πυκνότητας επιτρέπουν βελτιστοποιημένο σχεδιασμό και επομένως οι διαστάσεις της μπαταρίας είναι αρκετά συμπαγείς ώστε να τοποθετείται κάτω από το πίσω κάθισμα, χαμηλώνοντας το κέντρο βάρους. Με τη μέγιστη απόδοση να είναι το ζητούμενο, καθαρή ενέργεια μπορεί επίσης να παράγεται προαιρετικά μέσω ηλιακών κυψελών στην οροφή.

Εξωτερικό

Το γνωστό σφηνοειδές σχήμα, μία πρωτοτυπία του Prius που εισήγαγε η 2η γενιά, έχει εξελιχθεί, υιοθετώντας κομψές και μοντέρνες γραμμές. Μία σιλουέτα με απαλές και λεπτές γραμμές έχει δημιουργηθεί χαμηλώνοντας το συνολικό ύψος κατά 50 χλστ, μετακινώντας την κορυφή της οροφής προς τα πίσω και υιοθετώντας ελαστικά μεγαλύτερης διαμέτρου, έως 19 ιντσών.

Περιττά σχήματα και γραμμές απουσιάζουν, με το αποτέλεσμα να αποτυπώνεται με μία απέριττη και καθαρή συνολική σχεδίαση εμπνευσμένη από τη φυσική ροή του αέρα. Το χαρακτηριστικό σχήμα του αυτοκινήτου ενισχύεται από το διευρυμένο κατά 50 χλστ μεταξόνιο συγκριτικά με αυτό της προηγούμενης γενιάς. Την ίδια στιγμή, το συνολικό μήκος έχει μειωθεί κατά 46 χλστ.

Με αυξημένο κατά 22 χλστ πλάτος έναντι του προκατόχου του, η σιλουέτα του Prius είναι δυναμική και στο εμπρός τμήμα της, το γνωστό σχεδιαστικό σφυροκέφαλο μοτίβο ενσωματώνει κομψά φώτα που αναδεικνύουν το ξεχωριστό σχήμα. Πίσω, κυριαρχεί ένα τρισδιάστατο γραμμικό στοιχείο φωτισμού που δίνει έμφαση στην προοδευτική σχεδίαση και εστιάζει την προσοχή στο τολμηρό λογότυπο του Prius.

Εσωτερικό

Το κατά βάση μαύρο εσωτερικό χωρίζεται σε τρεις ζώνες σύμφωνα με τη νέα φιλοσοφία «Island Architecture» του Prius: περιβάλλον, μονάδα οδηγού και ταμπλό οργάνων που μοιάζει να αιωρείται.

Για τον οδηγό και τους επιβάτες το περιβάλλον είναι ευρύχωρο και κατασκευάζεται από κομψά, υψηλής ποιότητας υλικά, τα οποία αναδεικνύονται με αρμονικές πινελιές που αναδύουν μία αίσθηση δυναμισμού και σκοπού. Η μονάδα οδηγού βασίζεται σε μία οθόνη TFTLCD 7 ιντσών που τοποθετείται ακριβώς στο οπτικό πεδίο του, βελτιώνοντας την ασφάλεια καθώς το βλέμμα του οδηγού παραμένει σταθερά προσηλωμένο στο δρόμο.

Ένας νέας σχεδίασης πίνακας οργάνων δίνει προτεραιότητα στην άνεση της καμπίνας, σε μία καθαρή διάταξη με ελάχιστη διείσδυση στο πεδίο ορατότητας του οδηγού, τη χρηστικότητα και την εμφάνιση. Συνδυάζει μία διακριτική και χαμηλότερα τοποθετημένη κεντρική οθόνη και slim χειριστήρια κλιματισμού, ενώ ο φωτισμός του πίνακα οργάνων είναι συνδεδεμένος με ειδοποιήσεις από το Toyota Safety Sense, με την κάθε μια από αυτές να έχει το δικό της χαρακτηριστικό χρώμα.

Η 5η γενιά του Prius σε Plug-in έκδοση λανσαριστεί στην Ευρώπη την άνοιξη του 2023.