Η μικρή αύξηση των πωλήσεων επιβατικών οχημάτων του Ιουλίου 2022, δεν αρκεί για να φέρει το σύνολο του πρώτου 7μήνου σε θετικό πρόσημο σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Ταυτόχρονα, όπως αναμενόταν «γκρεμίστηκαν» και οι πωλήσεις καινούριων φορτηγών και λεωφορείων με αποτέλεσμα το σύνολο 7μήνου όλων των κατηγοριών να είναι πτωτικό από λίγο (στα επιβατικά) έως πάρα πολύ (στα λεωφορεία).
Πιο αναλυτικά και με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Όσον αφορά τις κατηγορίες και τα κινητήρια συστήματα που προτιμούν οι καταναλωτές, τίποτα δεν έχει αλλάξει από τα δεδομένα των τελευταίων πολλών μηνών. Οι κατηγορίες Β και C έχουν το 80+% της αγοράς με τα SUV να πλησιάζουν στο 50%, ενώ τα αμιγώς υβριδικά και πολύ λιγότερο τα plug-in υβριδικά, κερδίζουν έδαφος από τους θερμικούς κινητήρες, που πάντως διατηρούν ποσοστό 63%.
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως και τον Ιούλιο, έχει ως εξής:
Τέλος, σε επίπεδο ΕΕ, η αγορά παραμένει πτωτική σε ποσοστό 15% για το πρώτο εξάμηνο. Έτσι, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και τον Ιούνιο ως εξής: