Η τέταρτη κατά σειρά νίκη του 22χρονου Φιλανδού Κάλε Ροβάνπερα και οι τέσσερις πρώτες θέσεις της Toyota στο φετινό Ράλι Σαφάρι ήταν τεράστια βήματα προς τους φετινούς τίτλους Οδηγών & Κατασκευαστών του WRC για οδηγό και ομάδα.
Τα Toyota Yaris Rally1 έκαναν με ευκολία το 1-2-3-4 στο πιο σκληρό ράλι του κόσμου, επαναλαμβάνοντας την ανάλογη επιτυχία της μάρκας στον ίδιο αγώνα, όταν τα Toyota Celica είχαν κερδίσει τις 4 πρώτες θέσεις της κατάταξης (νικητής ο Κάνκουνεν) στον πολύ μεγαλύτερο σε μήκος και απίστευτα σκληρό Σαφάρι της εποχής εκείνης.
Ουσιαστικά, ο αγώνας για τις θέσεις του βάθρου εξελίχθηκε σε υπόθεση Yaris, καθώς στο σύνολο των 19 ειδικών διαδρομών, μόλις τρεις συνδυασμοί (Τάνακ – Γιαρβεόγια, Λεμπ – Γκαλμίς & Νεβίλ – Βίνταγκε) κατάφεραν περιστασιακά να αναρριχηθούν μέχρι την 3η θέση και μόνο.
Πιο αναλυτικά, τα Yaris μονοπωλούσαν το βάθρο εξ αρχής, με τους Ροβάνπερα – Χάλτουνεν να τίθενται επικεφαλής (από την 7η ειδική, εκμεταλλευόμενοι ένα κλατάρισμα των Οζιέ – Βεϊλά που προηγούντο έως τότε) μέχρι το τέλος. Τους τελικούς νικητές καταφίωξαν αρχικά οι Έβανς – Μάρτιν, που όμως γρήγορα συμβιβάστηκαν με την 2η θέση, έχοντας πάντα στο νου τους τους επιθετικούς Κατσούτα – Τζόνστον που τελικά ανέβηκαν 3οι στο βάθρο, με τέταρτο τον Οζιέ, νικητή 4 ειδικών διαδρομών.
Μόλις 5ος τερμάτισε ο Νεβίλ με το Hyundai i20 N Rally1, καθώς αντιμετώπισε προβλήματα σε όλη την διάρκεια του αγώνα και ικανοποιήθηκε μόνο με τον ταχύτερο χρόνο στην power stage που δίνει και τους επιπλέον 5 βαθμούς. Όμως οι βαθμοί αυτοί ελάχιστα τον οφέλησαν, καθώς η διαφορά του από τον Ροβάνπερα είναι ήδη 60 β. και όλα δείχνουν ότι ο τίτλος απομακρύνεται για μια ακόμα φορά από τον Βέλγο. Κάτι ανάλογο φαίνεται να συμβαίνει και με τον τίτλο των κατασκευαστών για την Hyundai, καθώς η Toyota έχει ήδη προβάδισμα 58 βαθμών, ενώ η Ford δεν είναι πολύ μακριά (- 44β.).
Πάντως, η κατάσταση μετά και το Ράλι Σαφάρι εξελίσσεται σε μονόλογο της Toyota και των οδηγών της, καθώς στις άλλες ομάδες κάτι λείπει. Η Hyundai δείχνει να έχει οδηγούς που μπορούν (Νεβίλ, Τάνακ, Σόρντο), αλλά το αυτοκίνητο αντιμετωπίζει προβλήματα αξιοπιστίας (ειδικά από τότε που απομακρύνθηκε ο Αντρέα Αντάμο).
Η Ford έχει το αυτοκίνητο (Puma) αλλά στερείται οδηγών πρώτης γραμμής, καθώς ο Μπριν (6ος στο Σαφάρι) δεν φαίνεται να σηκώνει το βάρος μιας τόσο βαριάς φανέλας.
Ο μόνος που μπορεί είναι σχεδόν 50άρης, χορτάτος από διακρίσεις και με περιορισμένο πρόγραμμα, που δεν αρκεί για να δώσει στην ομάδα τις διακρίσεις που δικαιούται. Πρόκειται για τον Λεμπ, που αρχικά απείλησε την «αυτοκρατορία Yaris», αλλά εγκατέλειψε από μικροφωτιά στον κινητήρα, για να επανέλθει με καθεστώς super rally την επόμενη ημέρα και να τερματίσει 8ος κερδίζοντας 3 ειδικές.
Ο αγώνας είχε και ελληνικό ενδιαφέρον καθώς συμμετείχε σε αυτόν ο πρώτος ιδιώτης που απέκτησε Ford Puma Rally1. Αναφερόμαστε στον Ιορδάνη Σερδερίδη (συνοδηγός ο Φρανσουά Μικλό), τον εγκατεστημένο στο Βέλγιο Έλληνα επιχειρηματία, που σήκωσε ψηλά επί 5 ημέρες την ελληνική σημαία τερματίζοντας στην 7η θέση του διάσημου αγώνα. Ο Σερδερίδης θα έρθει στην Ελλάδα με το Puma για το Ράλι Ακρόπολις (8-11/9), κάτι που κατά πάσα πιθανότητα θα συμβεί και με τον Λεμπ.
Στην κατηγορία WRC2 οι Πολωνοί Καγιετάνοβιτς – Στεπάνιακ με Skoda Fabia Evo δεν άφησαν περιθώρια σε κανέναν, τερματίζοντας τελικά 9οι, 16+ λεπτά εμπρός από τους δεύτερους της κατηγορίας Τζόνστον – Κιχουράνι με Citroen C3.
Τον αγώνα τερμάτισαν 21 από τα 27 πληρώματα που εκκίνησαν, με πολλούς να κάνουν χρήση του δικαιώματος super rally (όποιος εγκαταλείπει μια ημέρα, μπορεί να εκκινήσει πάλι την επόμενη με ποινή χρόνου για κάθε ειδική που δεν έχει ολοκληρώσει).
Η συνέχεια θα δοθεί στην Εσθονία (14-17/7) την πατρίδα του Τάνακ, όπου θα φανεί αν κάποιος τελικά μπορεί να απειλήσει την αρμάδα των Toyota καθώς ήδη φτάσαμε στην μέση του φετινού πρωταθλήματος (7ος από 13 αγώνες).