Για το νέο Opel Mokka έχουμε επανειλημμένως αναφερθεί στο παρελθόν, επισημαίνοντας ότι είναι ένα εντελώς σύγχρονο μικρομεσαίο SUV, που πλέον κλείνει το μάτι ειδικά στο νεανικό κοινό.

Όμως, πριν λίγες ημέρες που καθίσαμε στην θέση του οδηγού ενός Mokka 1.2T 130ps EAT8, ειλικρινά πάθαμε «πολιτισμικό» σοκ, από την αισθητική μετάλλαξη. Προφανής αιτία η εξαγορά της Opel από τον όμιλο PSA που απάλλαξε την γερμανική εταιρία από τον συντηρητισμό και της έδωσε ένα νέο πιο σύγχρονο και σαφώς μοντέρνο προφίλ.

Έτσι, μετά την όποια αλλαγή διαπιστώσαμε στο Corsa, είναι το Mokka αυτό που επιβεβαιώνει την αλλαγή πλεύσης της μάρκας όντας στην καρδιά της κατηγορίας B-SUV, με μεγάλη γκάμα εκδόσεων που περιλαμβάνει από θερμικούς μέχρι αμιγώς ηλεκτρικό κινητήρα. Το τελευταίο είναι αυτό που σκεφτήκαμε πλησιάζοντας για να μπούμε στο μαύρο με κόκκινες ρίγες Mokka της δοκιμής μας. Το κλειστό πάνω μέρος της μάσκας μας μπέρδεψε και όταν ακούσαμε τον θόρυβο του 3κύλινδρου βενζινοκινητήρα ξαφνιαστήκαμε.

Opel Mokka


Το ίδιο ευχάριστο όμως ξάφνιασμα, αισθανθήκαμε τόσο με την εμφάνιση, όσο και με το μοντέρνο και εκσυγχρονισμένο εσωτερικό, που εξ αρχής έβαλε το νέο Mokka στην κατηγορία των οχημάτων που «μας φτιάχνουν την ημέρα». Στην οπτική του οδηγού κυριαρχεί το Pure Panel, με δύο οθόνες 10 και 12 ιντσών (ή δύο 7 ιντσών στις πιο φτωχές εκδόσεις). Ευδιάκριτες και σχετικά εύχρηστες, οι οθόνες αυτές αποτελούν την πηγή πληροφόρησης του οδηγού, καθώς και το μέσο διαχείρισης πολλών λειτουργιών σε συνδυασμό με φυσικούς διακόπτες. Τα στοιχεία αυτά, συνδυάζονται με καλή εργονομία και περιορισμένη (προς τα πίσω) ορατότητα, ενώ την παράσταση κερδίζει η αισθητική και η ποιότητα υλικών συναρμολόγησης.

Οδηγός, συνοδηγός, κάθονται σε εργονομικά καθίσματα με πλούσια πλευρική στήριξη και τα κεφάλια τους σε μεγάλη απόσταση από την οροφή, κάτι που ισχύει και για τους πίσω επιβάτες, που όμως μπαίνουν κάπως δύσκολα, έχουν περιορισμένο χώρο για τα γόνατα και αισθάνονται κάπως άβολα, αφού τα πίσω πλευρικά κρύσταλλα είναι μικρά και ανοίγουν μόνο κατά τα 2/3. Περιορισμένη είναι και η ορατότητα προς τα πίσω, με την οπίσθια κάμερα που είχε το Mokka της δοκιμής μας να λύνει ως ένα σημείο το πρόβλημα.

Το νέο Mokka έχει μήκος 4,15 μ., μικρότερο κατά 12,5 εκατοστά σε σχέση με το προηγούμενο, αλλά ελαφρά μεγαλύτερο μεταξόνιο (+2 χιλιοστά), που τελικά επιτρέπει στο όχημα να προσφέρει αποδεκτούς χώρους μικρομεσαίου οικογενειακού, με μείωση όμως του χώρου αποσκευών του οποίου η χωρητικότητα είναι τώρα 350 λίτρα (μείον 6 από το προηγούμενο), ενώ επαρκείς είναι και οι χώροι που προσφέρει για μικροπράγματα. Επίσης αξιοσημείωτο είναι το ότι το μικρότερο σε μέγεθος αμάξωμα έχει μικρότερο έως 120 κιλά βάρος και βελτιωμένη κατά 15% ακαμψία.

Opel Mokka


Το Mokka της δοκιμής μας έχει πλούσιο εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, προσαρμοζόμενο cruise control, αυτόματους LED προβολείς, ζάντες αλουμινίου, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, προβολείς ομίχλης, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, ηχοσύστημα με θύρα USB, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, επιπλέον θύρα φόρτισης USB, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών και άλλα πολλά, αλλά δεν έχει ρεζέρβα, ούτε καν ασφαλείας, παρά το ότι, ο χώρος κάτω από το πάτωμα του πορτ μπαγκάζ είναι ουσιαστικά ανεκμετάλλευτος.

Κινητήρας – Κιβώτιο

Κάτω από το μικρό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας βρίσκεται ο γαλλικής καταγωγής 3κύλινδρος 1.200άρης τούρμπο, βενζινοκινητήρας (Euro 6d), που αποδίδει 130 ίππους στις 5.500 σ.α.λ., με 230 Nm ροπής από από τις 1.750 σ.α.λ.

Το έργο του κινητήρα μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω του πολύ καλού αυτόματου κιβώτιου (σαν αυτό που «φορούν» τα Peugeot) με μετατροπέα ροπής, 8 σχέσεις και paddles πίσω από το μικρό σε διάμετρο και πολυλειτουργικό τιμόνι. Ο συνδυασμός είναι κάτι περισσότερο από αποτελεσματικός, καθώς διαχειρίζεται σβέλτα τα 1.295 κιλά βάρους (με τον οδηγό) του κομψού αμαξώματος. Οι επιδόσεις είναι σχεδόν εντυπωσιακές, με 0-100 σε 9.2΄΄ και 200 χλμ/ώρα τελική ταχύτητα, αλλά είναι η αμεσότητα απόκρισης, η ευστροφία, η ροπή από χαμηλά και ο χαμηλός (για 3κύλινδρο) θόρυβος που ακούγεται στην καμπίνα, ενώ δεν διαπιστώσαμε σε καμιά φάση λειτουργίας τους «απαραίτητους» κραδασμούς των 3κύλινδρων συνόλων.

Opel Mokka

Βέβαια, η δύναμη και οι επιδόσεις θέλουν… σανό και έτσι η μέση κατανάλωση του Mokka στην διάρκεια της δοκιμής μας, δύσκολα έπεσε κάτω από τα 8 λίτρα, παρά το ότι, στο σύνολο σχεδόν της διαδρομής είχαμε επιλέξει το προφίλ eco του κινητήρα (έχει επίσης normal & sport), ενώ στην πόλη θα φτάσει και τα 9 λίτρα. Προσοχή χρειάζεται όταν ανάψει η λυχνία ανεφοδιασμού, καθώς αν εμπιστευτείς τα υπολειπόμενα χιλιόμετρα που αναγράφει το trip computer, θα εκπλαγείς δυσάρεστα βλέποντας τα να μειώνονται με υπερδιπλάσιο ρυθμό από την πραγματικά διανυόμενη απόσταση.

Στην θέση του οδηγού

Αυτό που κερδίζει τον οδηγό με «το καλημέρα» στο νέο Mokka είναι η πολυρυθμιζόμενη και εργονομική θέση οδήγησης μαζί με την ομοιογένεια και την στιβαρότητα του πλαίσιου, ενώ το σύγχρονο εσωτερικό με τον ευχάριστο διάκοσμο ανεβάζει από στάση την οδηγική ευχαρίστηση.

Η εμφανής στροφή σε πιο μικρές ηλικίες, προκύπτει και στην οδηγική αίσθηση, κυρίως από την σφιχτή ανάρτηση που δεν αφήνει μεγάλες κλίσεις στο υπερυψωμένο αμάξωμα, διατηρεί προβλέψιμη την οδική συμπεριφορά, αλλά δεν είναι όσο άνετη, ειδικά στους παραδοσιακά με πλήθος ατελειών δρόμους της χώρας μας. Ευχάριστη έκπληξη το γρήγορο και σαφές σύστημα διεύθυνσης, στο οποίο μάλλον έχει μπει γαλλικός …δάχτυλος, όπως επίσης στην πολύ καλή ποιότητα κύλισης και την ικανοποιητική απόσβεση της ανάρτησης (που βοηθείται και από τα υψηλού προφίλ ελαστικά), που όμως ήδη μετά τις περίπου 10.000 χλμ του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, παρήγαγε κάποιους θορύβους κόπωσης.

Opel Mokka

Εύχρηστο και ευέλικτο, σε σβέλτους ρυθμούς συμπεριφέρεται ουδέτερα, με ελαφρά τάση υποστροφής στην πολύ πίεση και βασικά πλεονεκτήματα την ομοιογενή συμπεριφορά και την φιλικότητα στον οδηγό. Στο ίδιο μήκος κύματος τα αποτελεσματικά φρένα και τα δυνατά φώτα, συνθέτουν μαζί με όλα τα πάρα πάνω, ένα όχημα που θέλεις με κάθε ευκαιρία να οδηγείς.

Δια ταύτα

Το νέο Mokka σαφώς επαναπροσδιορίζει το μοντέλο, παίρνοντας διακριτές αποστάσεις από το ελαφρώς μεγαλύτερο Crossland με το οποίο ουσιαστικά ανήκει στην ίδια κατηγορία.

Συμπαγές, όμορφο, σύγχρονο, πλούσια εξοπλισμένο, με μικρό αλλά αποτελεσματικό κινητήρα, έχει σαν βασικά πλεονεκτήματα την γεροδεμένη/ομοιογενή κατασκευή, το εντυπωσιακά ευχάριστο εσωτερικό και την μοναδική αίσθηση ότι, οδηγώντας το είναι σα να φοράς τα ρούχα σου.

Επιπλέον, δεν περνά απαρατήρητο στο δρόμο (9 στους 10 το βλέπουν για ηλεκτρικό) και η πιο αλμυρή τιμή του (περίπου 29.000 ευρώ το αυτ/το της δοκιμής μας) δικαιολογείται μερικώς από τον πλούσιο εξοπλισμό και την αναβαθμισμένη ποιότητα.

Opel Mokka

Υπέρ

  • Σχεδίαση εκτός και εντός
  • Διάκοσμος εσωτερικού
  • Ποιότητα υλικών – συναρμογής
  • Απόδοση κινητήρα
  • Επιδόσεις – Οδική συμπεριφορά
  • Εξοπλισμός – Τεχνολογίες
  • Αυτόματο κιβώτιο
  • Χώροι για μικροπράγματα

Κατά

Πρόσβαση και χώρος για γόνατα πίσω επιβατών
Περιορισμένη ορατότητα πίσω
Έλλειψη ρεζέρβας

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  • Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, επιβατικό, Β-SUV/Crossover
  • Διαστάσεις: 4.151 Χ 1.785 Χ 1.534 χλστ
  • Μεταξόνιο: 2.557 χλστ
  • Βάρος: 1.295 κιλά
  • Ρεζερβουάρ καυσίμων: 42 λτ
  • Χώρος αποσκευών: 350 / 1105 λτ
  • Κινητήρας: βενζίνης, 3κύλινδρος, 12βάλβιδος, 1.199 κ.εκ.
  • Ισχύς: 130 ίπποι / 5.500 σαλ
  • Ροπή (Nm @ σαλ): 230 / 1.750
  • Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
  • Κιβώτιο ταχυτήτων: Αυτόματο, 8 σχέσεων (ΕΑΤ8)
  • Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Πίσω Ημιάκαμπτος Άξονας
  • Τροχοί: 215/60/17
  • Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω Δίσκοι
  • Σύστημα διεύθυνσης: Ηλεκτρική Υποβοήθηση με κύκλο στροφής 11,1 μ.
  • Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 9,2΄΄
  • Τελική ταχύτητα: 200 χλμ/ώρα
  • Κατανάλωση καυσίμου (δοκιμής): 7,9λτ/100χλμ
  • Μέσος όρος εκπομπών CO2 (WLTP): 133,0γρ/χλμ
  • Τιμή: Από 26.850 ευρώ