Στο μικροσκόπιο των εισαγγελέων της Φρανκφούρτης μπαίνει η Suzuki καθώς κατηγορείται ότι πούλησε «πάνω από 22.000 αυτοκίνητα» που ήταν «εξοπλισμένα με παράνομες συσκευές» που τα εμφάνιζαν λιγότερο ρυπογόνα στις εργαστηριακές δοκιμές απ’ ό,τι ήταν. Η καταγγελία αφορά οχήματα με πετρέλαιο.
Τα αυτοκίνητα αυτά, για τα οποία η Fiat Chrysler Automobile (FCA) παρείχε κινητήρες και ο όμιλος Marelli τα λογισμικά για τα οποία διατυπώνονται κατηγορίες, θεωρούνται ότι «δεν συμμορφώνονται» με τα ευρωπαϊκά πρότυπα για την ρύπανση. Εισαγγελείς δήλωσαν ότι η έρευνα αφορά πρόσωπα με θέσεις ευθύνης στους ομίλους Suzuki, Stellantis και Marelli.
Οι υποψίες απάτης
Η συγχώνευση της FCA με τον γαλλικό όμιλο PSA οδήγησε στη δημιουργία το 2021 του κολοσσού Stellantis, που για αυτόν τον λόγο βρέθηκε στο επίκεντρο της γερμανικής ποινικής έρευνας για «υποψίες απάτης».
Οι έρευνες διεξήχθησαν στη Χαϊδελβέργη, νότια της Φρανκφούρτης, στην Κορμπέτα της Ιταλίας και στο Εστεργκόμ της Ουγγαρίας αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, επικαλούμενο το AFP.
Το 2018 το ιαπωνικό υπουργείο Μεταφορών είχε ανακοινώσει ότι η ιαπωνική εταιρία Suzuki ομολόγησε πως είχε παραποιήσει τις δοκιμές για τον έλεγχο ρύπων σε ορισμένα οχήματα.
Το σκάνδαλο των παραποιημένων δοκιμών για ρύπους ξέσπασε το 2015 όταν η Volkswagen, ύστερα από κατηγορίες της αμερικανικής υπηρεσίας προστασίας περιβάλλοντος, παραδέχθηκε ότι είχε παραποιήσει τις δοκιμές σε 11 εκατ. οχήματα ντίζελ με τη βοήθεια ενός λογισμικού.