Το πρόσφατα ανανεωμένο Jeep Compass διαθέτει σημαντικές αναβαθμίσεις -κυρίως- σε στοιχεία στα οποία δίνουν προτεραιότητα οι Ευρωπαίοι καταναλωτές.

Η μεγάλη αλλαγή όμως αφορά το εσωτερικό που είναι πλήρως ανασχεδιασμένο, πιο πρακτικό και εξοπλισμένο με σύγχρονη τεχνολογία. Νέος και πλήρως ψηφιακός είναι ο πίνακας οργάνων, με οθόνη TFT 10.25 ιντσών και η οθόνη πολυμέσων τύπου tablet, 10.1 ιντσών. Ο πίνακας οργάνων περιλαμβάνει πολλαπλές δυνατότητες απεικόνισης, με αναλογικές και ψηφιακές ενδείξεις, ενώ η προβολή πληροφοριών διαμορφώνεται ανάλογα με τις επιλογές του οδηγού.

Επιπλέον (για πρώτη φορά σε Ευρωπαϊκό μοντέλο της Jeep), έχει τοποθετηθεί το σύστημα πολυμέσων Uconnect 5 (ασύρματο mirroring & συμβατότητα με δίκτυα 5G), όπως και το σύστημα Highway Assist, που προσφέρει δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2.

Jeep Compass

Σε επίπεδο πρακτικότητας, οι αποθηκευτικοί χώροι είναι 3πλάσιοι από αυτούς του προηγούμενου μοντέλου και η πόστα αποσκευών διαθέτει αυτόματο άνοιγμα.

Στον εξοπλισμό (όσον αφορά τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού), η λίστα επιλογών ADAS περιλαμβάνει περισσότερα από 70 συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, ενώ μέσω της εφαρμογής My UConnect ο χρήστης μπορεί να ελέγχει εξ αποστάσεως την κατάσταση του οχήματος, να το κλειδώνει/ξεκλειδώνει, αλλά και να κάνει χρήση των υπηρεσιών συνδεσιμότητας.

Οι χώροι για τους επιβάτες παραμένουν στα ίδια επίπεδα, με τις πίσω θέσεις να χωρούν με σχετική άνεση τρεις ενήλικες, ενώ ο χώρος αποσκευών παραμένει στα 438 λίτρα, αλλά όταν τα καθίσματα αναδιπλωθούν αυξάνει στα 1.387 λίτρα. Στα συν καταγράφουμε το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και στα μείον την απουσία ρεζέρβας, απαραίτητου «αξεσουάρ» για ένα όχημα που κατάγεται από παραδοσιακούς off road προγόνους.

Jeep Compass


Εξωτερικά, οι διαφοροποιήσεις της ανανέωσης του 2021 δεν είναι ευδιάκριτες, εκτός από τους νέους προφυλακτήρες και τα εμπρός/πίσω φωτιστικά σώματα, που θα εντοπίσουν μόνο οι ιδιαίτερα προσεκτικοί, ενώ η μάσκα με τις κάθετες γρίλιες παραμένει σαν σήμα κατατεθέν της μάρκας.

Στην θέση του οδηγού

Πρόσφατα βρεθήκαμε στην θέση του οδηγού ενός από τα ανανεωμένα Compass, με πετρελαιοκινητήρα 1,6 λίτρων, κίνηση στους εμπρός τροχούς, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και έκδοση επετειακή έκδοση (80th Anniversary) για τα 80 χρόνια της μάρκας. Η εορταστική έκδοση διαθέτει νέες διαφορετικές ζάντες, full LED προβολείς, διχρωμία αμαξώματος και το σχετικό λογότυπο με το κλασικό τζιπ Willys στις πόρτες (και σε σημεία του εσωτερικού) να θυμίζει την καταγωγή.

Ο Myltijet κινητήρας αποδίδει 130 ίππους με 320 Nm ροπής, τιμές που σε συνδυασμό με την κλιμάκωση του κιβωτίου δίνουν αξιοπρεπείς επιδόσεις (0-100 σε 10.6΄΄, τελική ταχύτητα 194 χλμ/ώρα) στο βάρους 1.615 κιλών αμάξωμα. Σε λειτουργικό επίπεδο η ροπή που αποδίδεται από τις μόλις 1.500 στροφές δεν αφήνει το οδηγό παραπονεμένο για έλλειψη δύναμης, ενώ η μέση κατανάλωση χωρίς να διεκδικεί βραβεία, κυμαίνεται σε οικονομικά επίπεδα με 7,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα μικτής διαδρομής.

Jeep Compass

Σε επίπεδο οδηγικής αίσθησης οι όποιες διαφορές οφείλονται στα νέα αμορτισέρ τεχνολογίας FSD (στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις) που προσφέρουν καλύτερο επίπεδο απόσβεσης, βελτιωμένη οδική συμπεριφορά και καλύτερη ποιότητα κύλισης. Οι κλίσεις του αμαξώματος (παρά την μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης) είναι περιορισμένες σε σχέση με το βάρος και την διαδρομή της ανάρτησης, ενώ τα 198 χλστ. ύψους από το έδαφος σε συνδυασμό με τις μεγάλες γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής, επιτρέπουν την άνετη κίνηση σε χωμάτινες διαδρομές αλλά με ιδιαίτερη προσοχή στα αμιγώς ασφάλτινα ελαστικά.

Κινητήρας και κιβώτιο συνδυάζονται αρμονικά στις περισσότερες περιπτώσεις, αλλά το ελαφρύ με μέτρια αίσθηση τιμόνι δεν είναι αυτό που θα θέλαμε από ένα όχημα του 2021. Επιπλέον, το Highway Assist που κρατά το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας, γίνεται ενοχλητικό στους επαρχιακούς δρόμους, ιδιαίτερα αν αυτοί είναι στενοί και ευτυχώς που απενεργοποιείται εύκολα, μέσω ενός διακόπτη στην κονσόλα.

Jeep Compass

Κατά τα λοιπά, το ανανεωμένο Compass είναι ευρύχωρο, με καλή ορατότητα, ανάρτηση που «ισοπεδώνει» τις κακοτεχνίες των δρόμων (παρά τους 19 ιντσών τροχούς), φώτα που ικανοποιούν ακόμα και στα βαθειά σκοτάδια. Η εργονομία προβληματίζει αρχικά και το σύστημα πολυμέσων χρειάζεται καλό διάβασμα του manual ή εξοικείωση.

Δια ταύτα

Το νέο Compass βελτιώθηκε αισθητά και παράλληλα εκσυγχρονίστηκε, χωρίς να χάσει το ιδιαίτερο στυλ της μάρκας. Υπόσχεται να προσφέρει ποιοτικές και άνετες μετακινήσεις εντός ή εκτός ασφάλτινων δρόμων, αλλά δεν κατάφερε να έχει την αμεσότητα αντίδρασης στις εντολές του οδηγού που συναντούμε στα περισσότερα μοντέλα του ανταγωνισμού.

Τέλος, όσον αφορά την τιμή αυτή είναι ανταγωνιστική στην βασική έκδοση (Longitude) με 27.700 ευρώ, αλλά γίνεται τσουχτερή (32.800 ευρώ) στην επετειακή έκδοση της δοκιμής μας. Στην τιμή πάντως όλων των εκδόσεων περιλαμβάνεται εργοστασιακή εγγύηση (και αντίστοιχης διάρκειας υπηρεσία οδικής βοήθειας) 4 ετών με ισχύ έως 160.000 χιλιόμετρα.

Υπέρ

  • Εμφάνιση
  • Αναβαθμισμένο εσωτερικό
  • Ποιότητα υλικών
  • Τεχνολογία
  • Εξοπλισμός
  • Χώροι
  • Άνεση

Κατά

  • Αίσθηση τιμονιού
  • Έλλειψη ρεζέρβας
  • Τιμή

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  • Κατηγορία: 5θυρο, 5θέσιο, επιβατικό, SUV/Crossover
  • Διαστάσεις: 4.404 Χ 1.874 Χ 1.694 χλστ
  • Μεταξόνιο: 2.636 χλστ
  • Ύψος από το έδαφος: 198 χλστ
  • Χώρος αποσκευών: 438 / 1.387 λτ
  • Ρεζερβουάρ καυσίμων: 55 λτ
  • Βάρος: 1.615 κιλά
  • Κινητήρας: diesel, 4κύλινδρος, turbo, 16βάλβιδος, common rail, 1.598 κ.εκ.
  • Ισχύς: 130 ίπποι / 3.750 σαλ
  • Ροπή (Nm @ σαλ): 320 / 1.500
  • Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
  • Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο, 6 σχέσεων
  • Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Πίσω πολλαπλών συνδέσμων
  • Τροχοί: 235/45/19
  • Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι δίσκοι / Αεριζόμενοι δίσκοι
  • Σύστημα διεύθυνσης: Ηλεκτρική Υποβοήθηση, με κύκλο στροφής 11,1 μ.
  • Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 10,6΄΄
  • Τελική ταχύτητα: 194 χλμ/ώρα
  • Μέσος όρος κατανάλωσης καυσίμου (δοκιμής): 7,0λτ
  • Μέσος όρος εκπομπών CO2 (WLTP)135,0
  • Τιμή: 27.700 ευρώ (βασική έκδοση) και 32.800 ευρώ (αυτ/του δοκιμής)