Στο Ράλι Καταλονίας, προτελευταίο γύρο του WRC 2021, ο Τιερί Νεβίλ με το Hyundai i20 WRC, δεν άφησαν περιθώριο σε κανένα ώστε να αμφισβητήσει την εμφατική πρώτη θέση που κατέκτησαν. Ο Βέλγος κέρδισε εννέα από τις 17 συνολικά ειδικές του αγώνα και έφτασε στον τερματισμό με διαφορά από τον δεύτερο Έλφυν Έβανς (Toyota Yaris WRC).
Ο Ουαλός οδηγός της Toyota με την σειρά του στην προσπάθειά του να διεκδικήσει έστω και την τελευταία στιγμή τον τίτλο των οδηγών, προσπάθησε σκληρά στις πολύ γρήγορες ειδικές διαδρομές του αγώνα, ήταν επικεφαλής έως και την 4η ειδική, αλλά τελικά υποχώρησε στην δεύτερη θέση, γεγονός που ψαλίδισε σημαντικά τις ελπίδες του, καθώς η διαφορά του από τον ομόσταβλό του Σεμπαστιαν Οζιέ (Yaris WRC) μειώθηκε μεν, αλλά οι 17 βαθμοί που απομένουν κάνουν το Γάλλο το βασικό φαβορί για τον φετινό (και 8ο) τίτλο οδηγών.
Ο Οζιέ με την σειρά του μην μπορώντας να σταθεί στο ρυθμό των πρώτων (κέρδισε μόνο 2 ειδικές) στηρίχτηκε στην εμπειρία του και προσπάθησε για το βάθρο, αλλά τελικά δεν άντεξε στην επίθεση που έκανε στο τελευταίο σκέλος (κερδίζοντας 4 στις 4 ειδικές), ο Ντάνι Σόρντο (Hyundai i20 WRC), ο πιο σταθερός οδηγός του WRC τα τελευταία χρόνια.
Κάπως έτσι εξελίχθηκε το Ράλι Καταλονίας, τα αποτελέσματα του οποίου επιτρέπουν στην Hyundai να πανηγυρίζει για τις θέσεις 1 και 3 του βάθρου, αλλά δίνουν στην Toyota τον τίτλο του ακλόνητου φαβορί για τους δυο ετήσιους τίτλους στο ασφάλτινο Ράλι της Μόντσα που κλείνει τον φετινό μαραθώνιο των ράλι στις 19 έως 21 Νοεμβρίου.
Στον επί Ισπανικού εδάφους αγώνα σκιές του εαυτού τους ήταν ο Χάρι Ροβάνπερα (Yaris WRC) και ο Όϊτ Τάνακ (i20 WRC) με τον πρώτο να τερματίζει μόλις 5ος και τον δεύτερο να χτυπάει άσχημα το Hyundai την πρώτη ημέρα, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να κάνει χρήση του super rally, διάταξης που χρησιμοποίησε πάλι ο Τακαμότο Κατσούτα (Yaris WRC), o βραχύσωμος Ιάπωνας οδηγός που επέστρεψε στις παλιές του συνήθειες, δηλαδή το «βγαίνω από τον δρόμο». Όλων αυτών επωφελήθηκε ο Γκας Γκρίνσμιθ για να τερματίσει το Ford Fiesta WRC στην 6η θέση της γενικής, εμπρός από τον Όλιβερ Σόλμπεργκ με το Hyundai i20 WRC. Ο νεαρός Σουηδός δεν έπεισε για την θέση που θα έχει το 2022, καθώς θα μοιράζεται ένα ίδιο αυτοκίνητο εκ περιτροπής με τον Σόρντο στο πρωτάθλημα, αλλά είναι πολύ νωρίς ακόμα για βάσιμα συμπεράσματα.
Έβδομος στην κατάταξη ήταν ο 30χρονος Ιαπανός οδηγός Νιλ Σολάνς, που οδήγησε αξιοπρεπέστατα το Hyundai i20 WRC, αυτοκίνητο που μέχρι πρότινος οδηγούσε ο Πιερ Λουί Λουμπέ.
Την δεκάδα της κατάταξης έκλεισαν οι δύο πρώτοι της κατηγορίας WRC2, με καλύτερο τον Γάλλο Ερικ Καμιγί με Citroen C3, ακολουθούμενο κατά πόδας από το Skoda Fabia evo2 του Ρώσου Νικολάι Κριάζιν, ενώ μόλις 3ος τερμάτισε (αυτή την φορά με Hyundai i20 rally2) ο θριαμβευτής της Φιλανδίας Τιέμου Σούνινεν. Καλύτερος όλων εδώ ο Νορβηγός Αντρέα Μίκελσεν που κατάκτησε το φετινό πρωτάθλημα, την ώρα που ο συμπατριώτης και αντίπαλος Ματς Όστμπεργκ (Citroen C3) καθυστέρησε για άλλη μια φορά από λάστιχο.
Τέλος την κατηγορία WRC3 κέρδισε ο Φιλανδός Λίντχολμ με Skoda Fabia Evo, αλλά για τον τίτλο φαβορί θεωρείται ο Πολωνός Καγιετάνοβιτς.
Ο επίλογος γύρω και μέσα από το πάρκο της Μόντσα, με τον Οζιέ να προηγείται του Έβανς με 17 βαθμούς και την Toyota εμπρός από την Hyundai με 47 βαθμούς.
Νίκος Τσάδαρης