Η εκτενής ανανέωση της αμιγώς ηλεκτρικής BMW iX3 εντείνει τους σπορ προσανατολισμούς του μοντέλου και κατά συνέπεια την οδηγική ευχαρίστηση, ενώ ταυτόχρονα αναβαθμίζει την εργονομία και πολυτέλεια του εσωτερικού. Παράλληλα, οι φρέσκες σχεδιαστικές πινελιές υπογραμμίζουν τους στενούς δεσμούς σε επίπεδο φιλοσοφίας και τεχνολογίας μεταξύ του αμιγώς ηλεκτρικού Sports Activity Vehicle (SAV) των πολυτελών, μεσαίων μοντέλων iX και i4.
Η νέα iX3 λανσάρει την 5η γενιά BMW eDrive, που διαθέτει εξαιρετική απόδοση και ικανότητες για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων με αυτονομία έως 460 χλμ (WLTP).
Η Ευρωπαϊκή πρεμιέρα του μοντέλου θα γίνει στην έκθεση IAA Mobility 2021 στο Μόναχο, ενώ η παραγωγή θα ξεκινήσει στο εργοστάσιο της κοινοπραξίας BMW Brilliance Automotive στο Shenyang στην Κίνα, το Σεπτέμβριο του 2021, τόσο για την εγχώρια αγορά όσο και για εξαγωγές.
Σχεδιαστικά, το εμπρός τμήμα διαθέτει μεγαλύτερη μάσκα και κατά δέκα χιλιοστά περίπου πιο λεπτούς προβολείς και στη νέα εμπρός ποδιά. Εντυπωσιάζουν οι «φουσκωμένες» επιφάνειες στο πίσω τμήμα και τα τρισδιάστατα πίσω φώτα LED, ενώ χρωματικές πινελιές σε BMW i Blue υπάρχουν εμπρός/πίσω.
Η ανανεωμένη iX3 εξοπλίζεται (στάνταρ) με το πακέτο M Sport, ενώ νέες ζάντες 20” σε σχέδιο M διατίθενται προαιρετικά αντί των στάνταρ ζαντών 19”. Επίσης, προσαρμοζόμενοι προβολείς LED περιλαμβάνονται στον στάνταρ εξοπλισμό και Laserlight διατίθεται προαιρετικά.
Εσωτερικά εστιάζουμε στην πλήρη ομαδοποίηση των ψηφιακών ενδείξεων με πίνακα οργάνων 12,3” και οθόνη ελέγχου (control display) ανάλογων διαστάσεων. Επίσης ξεχωρίζει το νέας σχεδίασης control panel στην κεντρική κονσόλα για τον επιλογέα σχέσεων, το BMW Controller, το μπουτόν Start/Stop, τα μπουτόν του διακόπτη Driving Experience Control, το χειρόφρενο και τα σπορ καθίσματα.
Το σύστημα κίνησης ενσωματώνει ηλεκτροκινητήρα, κιβώτιο και ηλεκτρονικά ισχύος σε ένα κέλυφος, μια διάταξη που δεν καταλαμβάνει πολύ χώρο στο υποπλαίσιο του πίσω άξονα. Η μέγιστη ισχύς φτάνει τους 286 ίππους και η μέγιστη ροπή είναι 400 Nm. Η ισχύς μεταφέρεται στους πίσω τροχούς, και η επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα γίνεται σε 6,8 δευτερόλεπτα.
Η μπαταρία υψηλής τάσης έχει συνολικό ενεργειακό περιεχόμενο 80 kWh και η μονάδα Συνδυασμένης Φόρτισης (Combined Charging Unit) επιτρέπει ταχεία φόρτιση με συνεχές ρεύμα (DC) με ισχύ έως 150 kW. Η ταχεία φόρτιση διάρκειας 10 λεπτών προσθέτει αυτονομία περίπου 100 χλμ (WLTP).
Το μοντέλο διατίθεται σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού:
- Η έκδοση «Inspiring» περιέχει μεταλλική βαφή, προσαρμοζόμενη ανάρτηση, αυτόματη λειτουργία πίσω πόρτας, πανοραμική κρυστάλλινη οροφή, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, σπορ δερμάτινο τιμόνι, πακέτο αποθηκευτικών χώρων και αυτόματο σύστημα ελέγχου κλιματισμού τριών ζωνών με λειτουργία εκ των προτέρων ρύθμισης θερμοκρασίας στην καμπίνα (pre-heating & pre-conditioning).
- Η έκδοση «Impressive» περιλαμβάνει επιπλέων ζάντες αλουμινίου 20”, ακουστικά κρύσταλλα, δερμάτινη επένδυση Vernasca, BMW Head-Up Display, Harman Kardon Surround Sound System και IconicSounds Electric.
Η μεγάλη γκάμα συστημάτων υποστήριξης οδηγού, στάνταρ, περιλαμβάνει Driving Assistant Professional με Steering και Lane Control Assistant, Active Cruise Control με λειτουργία Stop&Go, αυτόματο Speed Limit Assist και παρακολούθηση διαδρομής. Επίσης, διατίθενται στάνταρ: Parking Assistant με Reversing Assist Camera και Reversing Assistant. Το Live Cockpit Professional με σύστημα πλοήγησης βασισμένο σε cloud Maps και Intelligent Personal Assistant, διατίθεται ως στάνταρ εξοπλισμός, ενώ γίνεται ενσωμάτωση smartphone Integration με Apple CarPlay και προεγκατάσταση Android Auto, Remote Software Upgrade και άλλες ψηφιακές υπηρεσίες της σειράς BMW Connected περιλαμβάνονται στον στάνταρ εξοπλισμό.
Η λιανική τιμή της νέας iX3 στην Ελληνική αγορά ξεκινά από 61.940 ευρώ (55.940 ευρώ με κρατική επιδότηση).
Νίκος Τσάδαρης