Όπως είχαμε γράψει πριν μερικούς μήνες (21/9/20) η Suzuki παρουσίασε το ανανεωμένο Swift, με βασική αλλαγή την προσθήκη υβριδικού κινητήριου συνόλου 1,2 λίτρων με απόδοση 83 ίππων.

Το ανανεωμένο Swift, αναγνωρίζεται –κυρίως- από την τρισδιάστατη εμπρός μάσκα (με την προσθήκη μιας διακοσμητικής λωρίδας χρωμίου), τις δίχρωμες ζάντες αλουμινίου με νέα σχεδίαση, τις νέες διχρωμίες αμαξώματος καθώς και τις νέες επιλογές χρωμάτων για την διακόσμηση του εσωτερικού. Το αναβαθμισμένο μοντέλο διατίθεται με κίνηση σε τρία επίπεδα εξοπλισμού (GL, GL+ & GLX) με τιμή που ξεκινά από τα 12.900 ευρώ (5θυρο 1.2 GL, με κίνηση στους εμπρός τροχούς), με το πρόσφατο υβριδικό πρόγραμμα «Hybrid For U». Οι οπτικές αλλαγές δεν είναι ευδιάκριτες και ο «ανειδίκευτος» μπορεί να καταλάβει μόνο από το σήμα hybrid που βρίσκεται στο δεξί μέρος της 5ης πόρτας.

Πανομοιότυπο με τα Swift που παρουσιάσαμε πρόσφατα είναι και το μίνιμαλ, άνετο εσωτερικό, όπου η μόνη διαφοροποίηση βρίσκεται στην κεντρική οθόνη ανάμεσα στα δυο αναλογικά όργανα, όπου υπάρχει ένα γραφικό που δείχνει την λειτουργία του υβριδικού συστήματος. Το γραφικό απεικονίζει με απλό τρόπο πότε φορτίζει η μπαταρία και πότε ο ηλεκτροκινητήρας βοηθά στην κίνηση του οχήματος χρησιμοποιώντας την αποθηκευμένη ενέργεια. Επίσης, ο χώρος αποσκευών διατηρείται μεγάλος για την κατηγορία, με χωρητικότητα από 265 έως 947 λίτρα (ανάλογα με την θέση των πίσω καθισμάτων).

Το ανανεωμένο Swift είναι εξοπλισμένο με επιπλέον συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως το σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, το σύστημα αναγνώρισης τυφλού σημείου και το σύστημα προειδοποίησης εκτροπής αυτοκινήτου, διατηρώντας παράλληλα την πληθώρα τον λειτουργιών που ήδη διέθετε. Πιο αναλυτικά, ο εξοπλισμός ασφάλειας περιλαμβάνει: Dual Sensor Brake Support (DSBS), 6 αερόσακους, σύστημα Hill Hold, Σύστημα Υποβοήθησης Οπίσθιας Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας (Rear Cross Traffic Alert), Σύστημα Αναγνώρισης σημάτων Κυκλοφορίας (Traffic Sign Recognition).

Σε ότι αφορά τον εξοπλισμό το Swift της δοκιμής μας (πλούσια έκδοση GLX) είχε όλες τις σύγχρονες, ευκολίες όπως το Keyless Entry, cruise control, mediacenter με κάμερα οπισθοπορείας, δερμάτινο τιμόνι, θερμαινόμενα καθίσματα, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω, αλουμινένιες ζάντες 16’’, κ.ά.

Κινητήρας – Κιβώτια

Ο νέος κινητήρας 1.2 Dualjet (K12D) διαθέτει σύστημα διπλού ψεκασμού σε κάθε κύλινδρο για υψηλή θερμική απόδοση. Τεχνολογικές καινοτομίες συμβάλλουν στη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, συμπεριλαμβανομένης της σχέσης συμπίεσης, τον μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, μια αντλία λαδιού μεταβλητής χωρητικότητας και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα μπεκ ψύξης εμβόλου που εκμηδενίζουν τις ψυκτικές απώλειες και τον θόρυβο του κινητήρα.

Η οικονομία καυσίμου και οι εκπομπές ρύπων του κινητήρα βελτιώνονται με την προσθήκη του υβριδικού συτήματος. Το σύστημα αυτό αποτελείται από μια ηλεκτρογεννήτρια (ISG – Integrated Starter Generator) με λειτουργία ηλεκτρικού κινητήρα και μια μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα που έχει επεκταθεί από τα 3Ah στα 10Ah. Το υβριδικό σύστημα μετατρέπει την κινητική ενέργεια που παράγεται κατά την επιβράδυνση σε ηλεκτρική ενέργεια, η οποία φορτίζει την μπαταρία ιόντων λιθίου. Η ισχύς που αποθηκεύεται στην μπαταρία χρησιμοποιείται από την ηλεκτρογεννήτρια ώστε να βοηθήσει τον κινητήρα κατά την επιτάχυνση, προσφέροντας υψηλότερη ροπή και ταυτόχρονα χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Η ηλεκτρογεννήτρια επίσης αναλαμβάνει την παύση αλλά και την επανέναρξη λειτουργίας του κινητήρα όταν το αυτοκίνητο πρόκειται να σταματήσει (λειτουργία start-stop).

Επιπλέον, η υβριδική τεχνολογική καινοτομία του νέου κινητήρα K12D έχει κατορθώσει να μειώσει αισθητά την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων CO2, με αποτέλεσμα, ακόμα και οι εκδόσεις 2WD με μηχανικό κιβώτιο να προσφέρονται με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

Η μέγιστη ισχύς είναι 83 ίπποι στις 6.000 στροφές (7 λιγότεροι από την απλή έκδοση), με την μέγιστη ροπή των 107 Nm να αποδίδεται στις 2.800 στροφές (αντί 120 Nm / 4.000 σαλ της απλής έκδοσης), ενώ ο κινητήρας στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας συνδυάζεται με κιβώτιο CVT (κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης), με paddles πίσω από το τιμόνι που επιτρέπουν –κατά κάποιο τρόπο- την χειροκίνητη λειτουργία με 7 «σκάλες».

Ο συνδυασμός κινητήρα – κιβωτίου δίνει στο με εμπρός κίνηση υβριδικό Swift (βάρος 925 – 946 κιλά ανάλογα τον εξοπλισμό) , με τα 0-100 σε 12.2΄΄ και την τελική ταχύτητα στα 175 χλμ/ώρα.

Όσον αφορά την κατανάλωση, με τον κατασκευαστή να δίνει 5,1 – 5,2 λίτρα ανά 100 χλμ, εμείς είδαμε στο trip computer μέση τιμή 5,5 λίτρα, γεγονός το οποίο εξασφαλίζει και αξιόλογη αυτονομία (650+ χλμ) παρά το μόλις 37 λίτρων ρεζερβουάρ.

Από την θέση του οδηγού

Το ευχάριστο εσωτερικό είναι λιτό, φωτεινό, εργονομικό και ιδιαίτερα ευρύχωρο για την κατηγορία του. Επίσης, η θέση οδήγησης είναι άνετη ακόμα και για ψηλόσωμους, με σωστή πλευρική στήριξη και επιτρέπει στον οδηγό άπλετη ορατότητα παρά τις πίσω φαρδιές κολώνες της οροφής.

Η γενική εικόνα του εσωτερικού δεν είναι αυτή που θα λέγαμε πολυτελής, γεγονός που οφείλεται στα σκληρά πλαστικά, αλλά δείχνει απόλυτα λειτουργική και δίνει την αίσθηση μεγάλης αντοχής στον χρόνο. Ταυτόχρονα οι χώροι δεν επηρεάζονται από το υβριδικό σύστημα, καθώς η επιπλέον μπαταρία λιθίου βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του οδηγού χωρίς να αφαιρεί ωφέλιμο χώρο.

Στην πράξη και παρά τις μικρότερες τιμές απόδοσης του υβριδικού κινητήρα, αυτός είναι πιο ζωηρός στις χαμηλές στροφές, κάτι που πηγάζει τόσο από την αποδιδόμενη πιο χαμηλά ροπή, όσο και από την συνδρομή του υβριδικού συστήματος.

Το αυτοκίνητο «μας» είχε το αυτόματο κιβώτιο μεταβλητών σχέσεων (CVT), με τον τοποθετημένο στην κεντρική κονσόλα μοχλό να διαθέτει και θέση χειροκίνητης λειτουργίας μέσω των paddles ό το τιμόνι. Το CVT – θεωρητικά τουλάχιστον – εξασφαλίζει οικονομική και άνετη μετακίνηση, κάτι που αποδεικνύεται εύκολα σε αστικό περιβάλλον, όταν ο οδηγός δεν βιάζεται, διατηρώντας τον κινητήρα σε χαμηλές και σταθερές στροφές, καθώς το υβριδικό σύστημα διευκολύνει αυτό το στυλ. Όμως σε ανοικτούς δρόμους και με τριψήφιες ταχύτητες, ο οδηγός αισθάνεται μονίμως το αυτοκίνητο σαν να… πατινάρει, ο θόρυβος στην καμπίνα ανεβαίνει (όντας μάλιστα εκνευριστικός) και το αποτέλεσμα δεν αποτυπώνεται σε σβελτάδα, ή σε ασφαλείς προσπεράσεις (γιατί αυτό είναι το ζητούμενο). Στην φάση αυτή η χρήση των εικονικών σχέσεων από τα paddles μικρό όφελος έχει, ενώ ο «κούφιος» θόρυβος επιδεινώνει την ψυχολογία του οδηγού.

Με λίγα λόγια, ωραίο το υβριδικό, αλλά καλό είναι το CVT να λείπει, κάτι που στο τέλος της ημέρας μειώνει και το κόστος αγοράς. Μια χαρά είναι το χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο, σαφές, με μικρές διαδρομές και εύχρηστο, ενώ οι αλλαγές περιορίζονται λόγω της ροπής χαμηλά και της υβριδικής βοήθειας.

Κατά τα λοιπά, η σφιχτή ανάρτηση συνεργάζεται άψογα με το γεροδεμένο αμάξωμα, ενώ ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας γίνεται αντιληπτός μόνο στις πολύ έντονες ατέλειες του δρόμου. Υποστροφή προκύπτει μόνο στην μεγάλη πίεση, ενώ η απώλεια τροχιάς συμβαίνει μόνο όταν το πίσω μέρος πέσει σε κάποιο από τα …νταμάρια των ελληνικών δρόμων. Τα φρένα είναι ακόμα καλύτερα από του Swift που είχαμε οδηγήσει πριν λίγους μήνες και αυτό γιατί λόγω του CVT πίσω αντί ταμπούρων υπάρχουν δισκόφρενα. Επίσης, το με αίσθηση τιμόνι είναι σβέλτο και κόβει πολύ, με έντονη υποβοήθηση που το κάνει παιχνίδι ακόμα και στο παρκάρισμα.

Συνολικά, η οδήγηση στην πόλη είναι ευχάριστο παιχνίδι (κάτι που οφείλεται και στο CVT για να λέμε και τα καλά), όπου ο οδηγός αν συγχρονιστεί με την ροή της κυκλοφορίας και μάθει την χρήση του υβριδικού συστήματος, παραμένει ξεκούραστος και γλυτώνει χρήματα, αφού η κατανάλωση πέφτει ακόμα και κάτω από τα 5 λίτρα.

Δια ταύτα

Ψηφίζουμε «δαγκωτό» ΝΑΙ στην υβριδική τεχνολογία και ένα …καραμπινάτο ΟΧΙ στο CVT, εκτός κι αν η χρήση του μοντέλου αφορά κυρίως μόνο το αστικό δίκτυο. Άλλωστε το CVT επιβαρύνει με επιπλέον +1.630 ευρώ την αγορά, ενός μοντέλου που παραμένει από τα σημεία αναφοράς στην κατηγορία του, με ένα επιπλέον πλεονέκτημα που δεν πολυδιαφημίζεται. Το made in Japan. Πρόκειται για εγγύηση ποιότητας κατασκευής και μακροζωίας που δύσκολα έως ποτέ δεν επιτυγχάνεται σε εργοστάσια εκτός της χώρας του Ανατέλλοντος Ηλίου.

Υπέρ

  • Ποιότητα κατασκευής
  • Ευκολία οδήγησης-ευελιξία
  • Χαμηλή κατανάλωση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Φρένα
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή
  • Εγγύηση 5 ετών
  • Απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας

Κατά

  • CVT
  • Έλλειψη ρεζέρβας
  • Επιδόσεις
  • Ψηλό κατώφλι φόρτωσης

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  • Κατηγορία: Super Mini, 5θυρο, 5θέσιο, επιβατικό
  • Διαστάσεις: 3.845 Χ 1.735 Χ 1.495 χλστ
  • Μεταξόνιο: 2.450 χλστ
  • Βάρος: 925 – 946 κιλά
  • Ρεζερβουάρ καυσίμων: 37 λτ
  • Χώρος αποσκευών: 265 / 947 λτ
  • Κινητήρας: 4κύλινδρος, 16βάλβιδος, 1.197 κ.εκ., ήπια υβριδικό 48V
  • Ισχύς: 83 ίπποι / 6.000 σαλ
  • Ροπή (Nm @ σαλ): 107 / 2.800
  • Ηλεκτροκινητήρας: Συγχρονισμένου τύπου (WA058)
  • Σύστημα: Μοτέρ & Ηλεκτρογεννήτρια
  • Ισχύς: 2,6 ίπποι/800 σαλ
  • Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
  • Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
  • Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα MacPheron / Πίσω Ημιάκαμπτος Άξονας
  • Τροχοί: 185/55/16
  • Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω Δίσκοι
  • Σύστημα διεύθυνσης: Υποβοήθηση στάνταρντ, με κύκλο στροφής 9,6 μ.
  • Επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα: 12.2΄΄
  • Τελική ταχύτητα: 175 χλμ/ώρα
  • Κατανάλωση (δοκιμής): 5,5 λτ/100 χλμ
  • Εκπομπές CO2: 115-117 γρ/χλμ
  • Τιμή: Από 14.530 ευρώ (δοκιμής 18.210 ευρώ)

Νίκος Τσάδαρης