Μια πρόσφατη έρευνα της Nissan ανακαλύπτει ότι, οι Ευρωπαίοι οδηγοί EVs (ηλεκτρικών οχημάτων) διανύουν επιπλέον 630 «καθαρά» χιλιόμετρα ετησίως, κατά μέσο όρο, σε σχέση με τους Ευρωπαίους οδηγούς οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE), σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα για λογαριασμό της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Για να γίνουν περαιτέρω κατανοητές οι οδηγικές εμπειρίες και η αντίληψη των Ευρωπαίων αυτοκινητιστών, η μελέτη αποκαλύπτει ότι, οι οδηγοί EV καθίστανται “πρωτοπόροι” στους ευρωπαϊκούς δρόμους, διανύοντας συνολικά, πάνω από 14.200 χιλιόμετρα ετησίως, κατά μέσο όρο. Σε σύγκριση με τους αντίστοιχους οδηγούς ICE, οι οποίοι διανύουν κατά μέσο όρο 13.600 χλμ, αυτή η νέα έρευνα σκιαγραφεί ένα λαμπρό μέλλον για τη βιώσιμη κινητικότητα.
Διανύοντας μεγαλύτερες αποστάσεις
Από τους Ευρωπαίους οδηγούς EVs που ρωτήθηκαν, οι Ιταλοί ταξιδεύουν περισσότερο, με μέσο όρο πάνω από 15.000 χιλιόμετρα ετησίως, με τους Ολλανδούς να βρίσκονται σε απόσταση αναπνοής με (14.800χλμ), αποδεικνύοντας ότι όσοι έχουν ήδη κάνει την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση αισθάνονται άνετα πίσω από το τιμόνι ενός οχήματος μηδενικών εκπομπών. Αξίζει να σημειωθεί ότι η πλειοψηφία (69%) των Ευρωπαίων οδηγών EV είναι ικανοποιημένη με την υπάρχουσα διαθέσιμη υποδομή φόρτισης.
Σχεδόν οι μισοί (47%) Ευρωπαίοι οδηγοί ICE δηλώνουν ότι, το κύριο πλεονέκτημα ενός βενζινοκινητήρα ή ντίζελ είναι η αυτονομία της μεγαλύτερης εμβέλειας. Ομοίως, όταν εξετάζουμε τους λόγους που βρίσκονται πίσω από το 30% των Ευρωπαίων οδηγών ICE που θεωρούν απίθανο να “υιοθετήσουν” ένα πλήρως ηλεκτρικό όχημα, η πλειοψηφία (58%) τους δήλωσε ως μεγαλύτερη ανησυχία, ότι τα EVs έχουν αυτονομία χαμηλής εμβέλειας.
Περαιτέρω στοιχεία σε παράγοντες που θα πείσουν τους οδηγούς να κάνουν την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση με αναπάντεχο τρόπο, έχουν ως εξής:
– 38% των οδηγών ICE στην Ευρώπη πιστεύουν ότι, ο μεγαλύτερος παράγοντας που θα τους ωθήσει στην ηλεκτροκίνηση είναι η μεγαλύτερη εμβέλεια
– 32% των Ευρωπαίων οδηγών ICE ελκύονται από την ευκολία φόρτισης
– 30% επισημαίνει την καλύτερη υποδομή φόρτισης, ως στοιχείο που θα τους πείσει να αλλάξουν αντίληψη.
Ωστόσο, παρά τα αποτελέσματα αυτά, οι οδηγοί EVs αντιμετωπίζουν με αυτοπεποίθηση αυτούς τους φόβους. Συγκεκριμένα, το 70% των ευρωπαίων οδηγών EV σημειώνει ότι, η εμπειρία που βίωσαν, ως προς το ζήτημα της εμβέλειας, ήταν καλύτερη από ό, τι περίμεναν. Αυτά τα ευρήματα χρησιμεύουν ως μια ισχυρή ένδειξη για τους οδηγούς ICE ότι η εμβέλεια δεν πρέπει να αποτελεί αποτρεπτικό παράγοντα για τη μετάβαση σε ένα EV.
Διαστρεβλωμένη πραγματικότητα
Η έρευνα αποκαλύπτει επίσης μια ισχυρή αποσύνδεση γύρω από τη φόρτιση και τις συναφείς υποδομές από τους οδηγούς EVs που χρησιμοποιούν ήδη αυτές τις εγκαταστάσεις και από την εντύπωση των οδηγών ICE που δεν έχουν ακόμη επωφεληθεί από αυτές, επισημαίνοντας εντελώς διαφορετικές απόψεις.
– 56% των Ευρωπαίων οδηγών ICE που δεν εξετάζουν την απόκτηση ενός EV, πιστεύουν ότι δεν υπάρχουν αρκετά σημεία φόρτισης
– 56% πιστεύουν ότι είναι ακριβότερα από τα αντίστοιχα βενζίνης / ντίζελ
– Το 48% δηλώνει ότι δεν υπάρχουν αρκετά δημοσίως προσβάσιμα σημεία φόρτισης.
Ωστόσο, πάνω από το ένα τέταρτο των Ευρωπαίων αυτοκινητιστών EVs δηλώνουν ότι η άδεια μπαταρία (28%), ο χρόνος φόρτισης (30%) και τα υψηλό κόστος ενός EV (31%) είναι από τους μεγαλύτερους μύθους στην ηλεκτροκίνηση, υπονοώντας ότι, η φόρτιση και οι συναφείς υποδομές έχουν αναπτυχθεί επαρκώς.
Με βάση τα παραπάνω και καθώς μπαίνουμε στη δεύτερη δεκαετία του “εξηλεκτρισμού” της αυτοκίνησης, γίνεται ολοένα και πιο εμφανές ότι τα EVs θα ενσωματωθούν ολοένα και περισσότερο στην καθημερινή μας ζωή.
Νίκος Τσάδαρης