Τα νέα Dacia Sandero Streetway και Stepway ξεκινούν την εμπορική τους πορεία και στην ελληνική αγορά. Πρόκειται για 2 ξεχωριστά, νέα μοντέλα, που έχουν συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις, είναι σύγχρονα, πλήρως εξοπλισμένα και ιδιαίτερα χρηστικά, όντας ταυτόχρονα απλά και αξιόπιστα με ασυναγώνιστη τιμή.

Τα νέα Dacia βασίζονται σε νέα πλατφόρμα, προσφέρουν περισσότερες δυνατότητες, έχουν αυξημένη ενεργητική και παθητική ασφάλεια, εξοπλίζονται με νέους κινητήρες βενζίνης και διπλού καυσίμου (βενζίνης – υγραερίου) αλλά και με νέο, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων CVT, όπως και με ένα ολοκαίνουριο, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.

Αποτελώντας μια αναβαθμισμένη εκδοχή της φιλοσοφίας των προκατόχων τους, τα δύο μοντέλα προσφέρονται σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές, διατηρώντας την παραδοσιακή αρχή της μάρκας για την σχέση value-for-money.

Σχεδίαση

  • Ειδικότερα το Sandero Streetway είναι πιο αεροδυναμικό χάρη στην πιο κεκλιμένη τοποθέτηση του παρ-μπριζ, τη χαμηλότερη γραμμή οροφής (κατά 1 εκ.), αλλά και της κεραίας, που είναι, πλέον, τοποθετημένη στο πίσω μέρος της οροφής. Παρά το ότι η απόσταση από το έδαφος παραμένει ίδια με του προηγούμενου μοντέλου (στα 133 χλστ. με φορτίο), το νέο μοντέλο μοιάζει να «κάθεται» χαμηλότερα, κυρίως εξαιτίας των πιο φαρδιών μετατροχίων, αλλά και των πληθωρικών τροχών.

    Τα εμπρός και πίσω φωτιστικά σώματα, εγκαινιάζουν τη νέα φωτεινή υπογραφή της Dacia, σχήματος «Y», ενώ οι εμπρός LED προβολείς προσφέρονται στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων και βελτιώνουν αισθητά την ορατότητα τη νύχτα (κατά 37% την εμβέλεια της δέσμης και κατά 9% το εύρος της).

    Οι χειρολαβές των θυρών έχουν εργονομικό σχήμα με την 5η πόρτα να διατίθεται και ηλεκτρικά ανοιγόμενη. Επίσης, το νέο σχήμα των θυρών και των πλευρικών καθρεφτών συμβάλλει στη βελτίωση της αεροδυναμικής του αυτοκινήτου, ενώ περιορίζει και τους αεροδυναμικούς θορύβους ώστε να μην ενοχλούν τους επιβάτες.
  • Το νέο Sandero Stepway είναι άμεσα αναγνωρίσιμο στο εμπρός μέρος από το ειδικά σχεδιασμένο, ανάγλυφο εμπρός καπό με τα τονισμένα τόξα, το χρωμιωμένο λογότυπο “Stepway” κάτω από τη γρίλια της μάσκας, καθώς και τα διακοσμητικά γύρω από τους προβολείς ομίχλης. Τόσο ο εμπρός όσο και ο πίσω προφυλακτήρας ενσωματώνουν μία μεταλλική ποδιά βαμμένη στο χρώμα του αμαξώματος, για προστασία από γδαρσίματα, ενώ το αμάξωμα Το νέο μοντέλο διαθέτει τις σχεδιαστικές λεπτομέρειες ενός crossover, όπως η αυξημένη απόσταση από το έδαφος στα 174 χλστ. (4,1 εκ. παραπάνω από του νέου Streetway), οι ράγες οροφής με το λογότυπο του μοντέλου, τα φαρδύτερα φρύδια στα φτερά και οι ειδικές ενισχύσεις στα μαρσπιέ των θυρών. Οι ράγες οροφής είναι ιδιαίτερα πρακτικές, καθώς έχουν τη δυνατότητα «μεταμόρφωσης» και με την βοήθεια ενός κλειδιού που βρίσκεται στο ντουλαπάκι του συνοδηγού, μπορούν να αποσυναρμολογηθούν σε δευτερόλεπτα και να μετατραπούν σε σχάρα οροφής με ικανότητα μεταφοράς αποσκευών βάρους έως και 80 κιλών, όπως οι κανονικές μπάρες μεταφοράς.

Εσωτερικό

Το ευρύχωρο εσωτερικό αναβαθμίστηκε σημαντικά σε όλα τα επίπεδα, με το νέο ταμπλό ακόμα πιο εργονομικό, κατασκευασμένο από αναβαθμισμένα υλικά.

Τα δύο νέα μοντέλα διαθέτουν τρείς θέσεις στο πίσω κάθισμα που μπορούν να φιλοξενήσουν τρεις ενήλικες, ενώ το πίσω κάθισμα διαθέτει δυνατότητα ασύμμετρης αναδίπλωσης την πλάτης (1/3 – 2/3). Ο χώρος αποσκευών μπορεί να εξυπηρετήσει τις οικογενειακές ανάγκες με χωρητικότητα 410 λίτρων. Επιπλέον, οι διάφοροι αποθηκευτικοί χώροι φθάνουν τα 21 λίτρα, με χώρο αποθήκευσης κάτω από το κεντρικό υποβραχιόνιο 1,4λ. (προαιρετικά), στις μπροστινές και πίσω πόρτες και στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων.

Για να βρει κανείς την ιδανική θέση οδήγησης, ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει ακόμα και το ύψος του καθίσματός του (+/- 35χλστ.) και το ύψος και την απόσταση του τιμονιού (+/- 2,1 ° και +/- 25χλστ. αντίστοιχα). Ο επιλογέας των ταχυτήτων είναι τώρα πιο κοντός. Το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης προσφέρει μεγαλύτερη άνεση στην οδήγηση, ειδικά κατά τη διάρκεια ελιγμών σε περιορισμένους χώρους στάθμευσης, καθώς χρειάζεται 36% λιγότερη προσπάθεια σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.

Εξοπλισμός

Η Dacia σχεδίασε τον εξοπλισμό των δυο Sandero με γνώμονα τις βασικές ανάγκες και προσδοκίες των πελατών.

Στα εξοπλιστικά χαρακτηριστικά τους περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, ανάλογα την έκδοση: βάση για το smartphone (αφαιρούμενη ανάλογα με την έκδοση), ενσωματωμένη ψηφιακή οθόνη, τιμόνι με χειριστήρια cruise control και αυτόματη ενεργοποίηση φώτων.

Νέος αυτόματος κλιματισμός με ψηφιακές ενδείξεις, κάρτα hands-free με δυνατότητα ανοίγματος του πορτμπαγκάζ με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικό χειρόφρενο, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός και πίσω και αυτόματη ενεργοποίηση υαλοκαθαριστήρων, όλα περιλαμβάνονται στις επιλογές εξοπλισμού των νέων μοντέλων. Παράλληλα, για πρώτη φορά σε μοντέλο Dacia, προσφέρεται και ηλεκτρική, γυάλινη ηλιοροφή.

Τα Streetway και Stepway προσφέρονται με τρείς επιλογές πολυμέσων: Media Control, Media Display και Media Nav, που προσφέρουν τα εξής:

  • Media Control: το smartphone μπορεί να τοποθετηθεί σε αφαιρούμενη βάση στο κέντρο του ταμπλό και να γίνει ένα ολοκληρωμένο σύστημα πολυμέσων μέσω της νέας δωρεάν εφαρμογής Dacia Media Control, συνδεόμενο μέσω Bluetooth ή θύρας USB.
  • Media Display: η κονσόλα διαθέτει μια μεγάλη οθόνη αφής 8 ιντσών που βρίσκεται στο πάνω μέρος της. Η σύνδεση μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσω Bluetooth και την αξιοποίηση των λογισμικών Android Auto και Apple CarPlay για smartphone. Παράλληλα, μέσω μιας νέας εντολής στο interface του συστήματος, παρέχεται πρόσβαση σε συγκεκριμένες ρυθμίσεις των συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης.
  • Media Nav: το σύστημα πολυμέσων παρέχει ενσωματωμένη λειτουργία δορυφορικής πλοήγησης και ασύρματη σύνδεση μέσω των λογισμικών Apple CarPlay και Android Auto. Το ηχοσύστημα συνδυάζεται με έξι ηχεία.

Ασφάλεια

Τα νέα Sandero χρησιμοποιούν την νέα, αρθρωτή πλατφόρμα CMF του Groupe Renault. Αυτή η πλατφόρμα αυξάνει θεαματικά το βαθμό ασφάλειας σε περίπτωση σύγκρουσης. Η δομή έχει ενισχυθεί στο διαμέρισμα του κινητήρα, με νέους συνδέσμους και βάσεις στο κάτω μέρος, αλλά και στην καμπίνα των επιβατών. Οι νέοι αισθητήρες πίεσης των θυρών και το επιταχυνσιόμετρο μπορούν να αναγνωρίσουν από πριν μία πλάγια σύγκρουση και να ενεργοποιήσουν έγκαιρα τους αερόσακους τύπου κουρτίνας και τους πλευρικούς, που είναι σχεδιασμένοι για την προστασία του στήθους, της κοιλιακής χώρας και του κεφαλιού των επιβατών. Στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνονται τα εξής στοιχεία: έξι αερόσακοι, ζώνες ασφαλείας με περιοριστή φορτίου, προεντατήρες για τις ζώνες οδηγού και συνοδηγού και σύστημα κλήσης επείγουσας ανάγκης. Η δομή του σκελετού των νέων εμπρός καθισμάτων έχει ενισχυθεί και τα νέα προσκέφαλα μαζί με το κάθισμα, έχουν χαρακτηριστικά αντί-βύθισης (anti-whiplash) για μεγαλύτερη προστασία. Στάνταρ είναι και η αυτόματη ενεργοποίηση των φώτων, αλλά και -ανάλογα το επίπεδο εξοπλισμού- η αυτόματη ενεργοποίηση καθαριστήρων. Οι νέοι προβολείς LED βελτιώνουν την ορατότητα, χάρη στην αυξημένη, κατά 37%, εμβέλεια της δέσμης τους (110 μ.) και κατά 9% του εύρους τους (24 μ.), σε σύγκριση με τους προβολείς αλογόνου των μοντέλων προηγούμενης γενιάς.

Επίσης, τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης περιλαμβάνουν:

  • Ενεργό φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (Emergency Brake Assist)
  • Ειδοποίηση Τυφλού Σημείου (Blind Spot Warning)
  • Υποβοήθηση στάθμευσης: το σύστημα περιλαμβάνει τέσσερεις αισθητήρες ραντάρ εμπρός και πίσω, κάμερα οπισθοπορείας
  • Υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα (Hill start assist)

Κινητήρες – Κιβώτια

Οι νέοι κινητήρες πληρούν τις σύγχρονες προδιαγραφές ρύπων, Euro 6D-Full, που ισχύουν από 1 Ιανουαρίου του 2021 και είναι οι εξής:

  • 1.0 SCe 65 (μόνο στο Streetway): ατμοσφαιρικός, 3κύλινδρος, 1 λίτρου, που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων.
  • 1.0 TCe 90: turbo, 3κύλινδρος, 1 λίτρου, που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή με αυτόματο κιβώτιο CVT.
  • 1.0 TCe 100 LPG: turbo, 3κύλινδρος, 1 λίτρου, διπλού καυσίμου (βενζίνης- υγραερίου), που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων

Με το νέο αυτόματο κιβώτιο CVT (Continuously Variable Transmission), οι αλλαγές των ταχυτήτων γίνονται σχεδόν ανεπαίσθητα, χαρίζοντας μια ομαλή αίσθηση, χάρη στη συνεχή επιτάχυνση. Σε συνδυασμό με τον κινητήρα 1.0 TCe 90, επιτυγχάνεται χαμηλότερη κατανάλωση και χαμηλότερες εκπομπές του CO2 (έως – 11%).

Ταυτόχρονα, η νέα αρθρωτή πλατφόρμα CMF συνδυάζει μεγαλύτερη ακαμψία, στιβαρότητα και περιορισμένο βάρος, χαρακτηριστικά που συμβάλλουν στον περιορισμό των ρύπων και τη συμβατότητα με τις αυστηρότερες προδιαγραφές των τεστ πρόσκρουσης και εκπομπών ρύπων.

Ανάρτηση

Τα δυο Sandero διαθέτουν νέο εμπρός άξονα, με μπράτσα τετραγωνικής διατομής, επιτυγχάνοντας καλύτερη απορροφητικότητα κραδασμών και καλύτερη απόκριση από το σύστημα διεύθυνσης. Η σταθερότητα έχει βελτιωθεί και το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει με στόχο την καλύτερη απόκριση του αυτοκινήτου στις στροφές, ενώ οι νέες βάσεις του κινητήρα ελαχιστοποιούν τους κραδασμούς που περνούν στην καμπίνα των επιβατών.

Οι τιμές ξεκινούν από 11.980 ευρώ για το Streetway 1.0 SCe 65hp Life και 14.380 ευρώ για το Stepway 1.0 TCe 90hp Life. Οι τιμές των LPG είναι πιο «αλμυρές» ξεκινώντας από 13.820€ για το Streetway και 14.780 ευρώ για το Stepway, ενώ όλες οι εκδόσεις καλύπτονται από εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών, καθώς και δωρεάν οδική βοήθεια 3 ετών.

Νίκος Τσάδαρης