Η Kia παρουσίασε χθες το EV6 ένα crossover/SUV που προσφέρει αυτονομία, μηδενικές εκπομπές, εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση 800V και ελκυστικό εμφάνιση. Το EV6 είναι το πρώτο Kia που βασίζεται στην ειδική νέα πλατφόρμα της εταιρείας αποκλειστικά για τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV). Η σχεδίασή του ακολουθεί την φιλοσοφία «Opposites United» προορισμένη για την μελλοντική σχεδίαση EV που ενσωματώνει λεπτομέρειες υψηλής τεχνολογίας. Το EV6 κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, με δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε διάφορες εκδόσεις κινητήρων και μπαταριών μεγάλης αυτονομίας.
Η ικανότητα φόρτισης 800V σημαίνει ότι, μπορεί να φτάσει από το 10% έως το 80% φόρτισης της μπαταρίας σε μόλις 18 λεπτά, ενώ η έκδοση GT, σχεδιασμένη για τους οδηγούς που επιθυμούν την σπορ οδήγηση, μπορεί να καλύψει το 0-100 χλμ./ώρα σε 3,5 δευτερόλεπτα με τελική ταχύτητα στα 260 χλμ./ώρα.
Το EV6 είναι το πρώτο BEV που παράγεται από την Kia χρησιμοποιώντας την ολοκαίνουργια πλατφόρμα Electric-Global Modular Platform (E-GMP) και αποτελεί το πρώτο βήμα της μάρκας στην εποχή της ηλεκτροκινητικότητας με το νέο σύνθημα, «Movement that inspires». Το ηλεκτρικό όχημα θα κατασκευάζεται στη Νότια Κορέα, ενώ θα κυκλοφορήσει σε επιλεγμένες παγκόσμιες αγορές από το δεύτερο εξάμηνο του 2021, με τις online κρατήσεις να ξεκινούν από τις 30 Μαρτίου σε ορισμένες αγορές.
Σχεδίαση
Η σχεδίαση του EV6 (τρεις εκδόσεις: EV6, EV6 GT-Line & EV6 GT) προκαλεί θετικές επιρροές και φυσική ενέργεια, μέσα από αντίθετους συνδυασμούς από αιχμηρά στιλιστικά στοιχεία και ανάγλυφα σχήματα. Ειδικά η έκδοση GT του EV6 προσφέρει ένα ιδιαίτερο, εντυπωσιακό αμάξωμα με χαρακτηριστικά υψηλής τεχνολογίας, καθώς και πρωτοφανή επίπεδα απόδοσης από ηλεκτρικό μοντέλο.
Στο εμπρός μέρος το «tiger face» της μάρκας έχει διασκευασθεί εκ νέου για την ψηφιακή εποχή, με τα φώτα ημέρας να διαθέτουν κομψή, μοντέρνα εμφάνιση και ένα «διαδοχικό» δυναμικό μοτίβο φωτισμού. Κάτω από αυτό, μια χαμηλή εισαγωγή αέρα διευρύνει οπτικά το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, τονίζοντας την εικόνα υψηλής τεχνολογίας.
Το προφίλ δείχνει μια σιλουέτα σπορ crossover, μοντέρνα, κομψή και αεροδυναμική. Μια χαρακτηριστική γραμμή τρέχει κατά μήκος του κάτω μέρους των θυρών, δίνοντας την εικόνα πως τα τόξα των τροχών ανασηκώνονται προς τα πάνω και γενικότερα την εικόνα ενός επιμηκυμένου προφίλ. Σχεδιασμένο εν μέρει για αεροδυναμική απόδοση, το πίσω μέρος χαρακτηρίζεται από μια κεκλιμένη κολόνα C με ενσωματωμένα μαύρα γυαλιστερά πλαίσια που μοιάζουν σα να εκτείνουν το κρύσταλλο των παραθύρων. Πάνω από αυτά βρίσκεται μία διακριτική αεροτομή οροφής που διοχετεύει τον αέρα προς τα κάτω και προς την ειδικά διαμορφωμένη πόρτα σα μια κάτω αεροτομή, που βρίσκεται πάνω από το πίσω φως του αυτοκινήτου.
Ευέλικτο και ευρύχωρο εσωτερικό
Παρά τις συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις του EV6, το μεταξόνιο των 2.900 χιλιοστών οδηγεί σε χώρο καμπίνας παρόμοιο με πολλά SUV μεσαίου μεγέθους. Ένα από τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία είναι η high-tech ελαφρώς κυρτή οθόνη πολυμέσων. Τα άνετα καθίσματα είναι λεπτά, ελαφριά και επενδυμένα με μοντέρνα, ενδιαφέροντα οπτικά υφάσματα, που δημιουργήθηκαν με ανακυκλωμένα πλαστικά ισοδύναμα με 111 πλαστικά μπουκάλια νερού.
Το ηλεκτρικό μοντέλο προσφέρει έξυπνη και ευέλικτη εσωτερική διαρρύθμιση με πληθώρα χώρων αποθήκευσης καμπίνας, συμπεριλαμβανομένων 520 λίτρων (VDA) του πορτμπαγκάζ. Με τα καθίσματα της δεύτερης σειράς αναδιπλωμένα προς τα κάτω, η χωρητικότητα αυξάνεται στα περίπου 1.300 λίτρα. Επίσης, διαθέτει μπροστινό πορτμπαγκάζ 52 λίτρων για τα 2WD μοντέλα και 20 λίτρων για τα AWD μοντέλα.
Κινητήρια συστήματα
Το EV6 προσφέρεται σε μια ευρεία γκάμα εκδόσεων μηδενικών εκπομπών, συμπεριλαμβανομένων των long-range (υψηλής αυτονομίας) μπαταριών (77,4 kWh) και standard-range (στάνταρ αυτονομίας) μπαταριών (58,0 kWh) ενώ το EV6 GT θα διαθέτει μόνο μπαταρία υψηλής αυτονομίας.
Η έκδοση 2WD με μπαταρία 77,4 kWh μπορεί να κινηθεί για πάνω από 510 χιλιόμετρα, με μία μόνο φόρτιση στο συνδυασμένο κύκλο WLTP. Με μέγιστη ροπή 605 Nm διαθέσιμη στην έκδοση AWD, το EV6 μπορεί να επιταχυνθεί για το 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,2 δευτερόλεπτα. Η μπαταρία των 77,4 kWh συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 168 kW (229 ίπποι) που κινεί τους πίσω τροχούς και για τα μοντέλα AWD με δυο ηλεκτρικούς κινητήρες που τροφοδοτούν τον εμπρός και τον πίσω άξονα παράγοντας συνολικά 239kw (325 ίπποι). Η έκδοση με την μπαταρία 58,0 kWh μπορεί να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 6,2 δευτερόλεπτα, με διαθέσιμη μέγιστη ροπή 605 Nm στην έκδοση AWD. Η μπαταρία 58,0 kWh συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 125 kW που κινεί τους πίσω τροχούς, ενώ τα μοντέλα AWD διαθέτουν δυο ηλεκτρικούς κινητήρες, που τροφοδοτούν τον εμπρός και πίσω άξονα παράγοντας συνδυαστικά 173kw (235 ίπποι).
Εξοπλισμένο με δύο κινητήρες 430 kW, το EV6 GT εντυπωσιάζει με την απόδοσή του. Με μέγιστη ροπή 740 Nm, η έκδοση AWD GT επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,5 δευτερόλεπτα και μπορεί να φτάσει στην τελική ταχύτητα των 260 χλμ./ώρα, επιδόσεις που θα μπορέσουν να χαρούν με ασφάλεια οι οδηγοί καθώς στην έκδοση αυτή διατίθεται το ηλεκτρονικό λογισμικό Limited Slip Differential.
Ταχύτατη φόρτιση
Το ηλεκτρικό SUV της Kia προσφέρει δυνατότητες φόρτισης 800V και 400V, χωρίς την ανάγκη για πρόσθετα εξαρτήματα ή προσαρμογείς. Το αυτοκίνητο έχει δυνατότητα φόρτισης από το 10% έως το 80% σε μόλις 18 λεπτά και στις 2 εκδοχές μπαταρίας ή φόρτισης που επαρκεί για την κάλυψη 100 χιλιομέτρων σε λιγότερο από 4,5 λεπτά όταν συνδυάζεται(2WD) με την επιλογή μπαταρίας 77.4 kwh.
Αυτό το σύστημα φόρτισης είναι πιο ευέλικτο από τα BEV της προηγούμενης γενιάς χάρη στην ενσωματωμένη μονάδα ελέγχου φόρτισης (Integrated Charging Control Unit, ICCU). Η ICCU επιτρέπει μια νέα λειτουργία οχήματος προς καταναλωτή (V2L), η οποία είναι ικανή να χρησιμοποιεί ενέργεια από την μπαταρία του αυτοκινήτου. Η λειτουργία V2L μπορεί να παρέχει ισχύ έως και 3,6 kW ισχύος και να τροφοδοτεί για παράδειγμα ταυτόχρονα μια τηλεόραση 55 ιντσών και ένα κλιματιστικό για περισσότερες από 24 ώρες. Το σύστημα μπορεί επίσης να φορτίσει ένα άλλο EV, αν χρειαστεί.
Με φόρτιση άνω του 35% στην μπαταρία, το EV6 μπορεί να ρυμουλκήσει τρέιλερ βάρους έως 1.600 κιλών. Μαζί με τη λειτουργία V2L, οι ιδιοκτήτες EV6 μπορούν να πάρουν ό, τι χρειάζονται για μια υπαίθρια εξόρμηση.
Αυτονομία και οικονομία
Το EV6 είναι εξοπλισμένο με τεχνολογίες ανάκτησης ενέργειας για μεγιστοποίηση της αυτονομίας. Μεταξύ αυτών και η τελευταία γενιά αντλίας θερμότητας της Kia (στάνταρντ), η οποία αξιοποιεί τη θερμότητα που εκλύεται από το σύστημα ψύξης του αυτοκινήτου. Αυτό διασφαλίζει ότι στους -7 βαθμούς Κελσίου το αυτοκίνητο μπορεί να επιτύχει το 80% της αυτονομίας που θα ήταν εφικτή στους 25 βαθμούς Κελσίου.
Επίσης, διαθέτει και την τελευταία γενιά του συστήματος ανάκτησης ενέργειας πέδησης, το οποίο ελέγχεται από τα paddles πίσω από το τιμόνι, ώστε οι οδηγοί να μπορούν να επιβραδύνουν γρήγορα και εύκολα το αυτοκίνητο και να ανακτούν κινητική ενέργεια για να μεγιστοποιήσουν την αυτονομία και την απόδοση. Οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν μεταξύ έξι επιπέδων ανάκτησης (κανένα, 1 έως 3, «i-Pedal» ή αυτόματη λειτουργία), ανάλογα με το επιθυμητό επίπεδο ανάκτησης ενέργειας. Το πρόγραμμα οδήγησης «i-Pedal» επιτρέπει επίσης στο αυτοκίνητο να ανακτά τη μέγιστη ποσότητα ενέργειας από τα φρένα του και δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να ακινητοποιεί ομαλά το αυτοκίνητα χωρίς να χρειάζεται να χρησιμοποιήσει το πεντάλ των φρένων.
Νέες δυνατότητες συνδεσιμότητας
Το EV6 εισάγει μια σειρά τεχνολογιών που βελτιώνουν την ασφάλεια, τη συνδεσιμότητα και το infotainment, που αποτελείται από δύο οθόνες 12 ιντσών. Οι καμπύλες οθόνες που χρησιμοποιούνται έχουν λεπτές μεμβράνες με νέα δομή και προηγμένη τεχνολογία για τη μείωση της επίδρασης του φωτός. Το ταμπλό και το σύστημα ψυχαγωγίας συνδέονται σαν να τυλίχθηκαν γύρω από ένα σώμα με ένα ενισχυμένο κρύσταλλο. Εκτείνεται από το τιμόνι στο μέσο του αυτοκινήτου, διαθέτει έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων μπροστά από τον οδηγό και ένα σύστημα infotainment πάνω από την κεντρική κονσόλα.
Το νέο μοντέλο διαθέτει επίσης ένα σύστημα HUD (Head Up Display) επαυξημένης πραγματικότητας (AR), το οποίο προβάλλει πληροφορίες οδήγησης στη βάση του παρμπρίζ και εντός του οπτικού πεδίου του οδηγού. Το σύστημα εμφανίζει ειδοποιήσεις από το προηγμένο σύστημα υποβοήθησης του οδηγού (Advanced Driver Assistance System), δεδομένα για την ταχύτητα του οχήματος και τις οδηγίες πλοήγησης στροφή προς στροφή.
Επίσης, περιλαμβάνεται η τελευταία έκδοση του Kia Connect, που στο παρελθόν ονομαζόταν UVO, το οποίο διαθέτει μια σειρά από υπηρεσίες πραγματικού χρόνου της μάρκας και ενημερώσεις over-the-air (OTA). Προσβάσιμο μέσω της οθόνης αφής, το σύστημα επιτρέπει στους χρήστες να βρίσκουν τοποθεσίες σημείων φόρτισης EV και τις τιμές χρέωσής τους, να βλέπουν την κατάσταση φόρτισης του αυτοκινήτου τους, να σχεδιάζουν έξυπνα χρονοδιαγράμματα φόρτισης και να ελέγχουν την αυτονομία με βάση το υπάρχον επίπεδο φόρτισης. Διαθέτει επίσης ένα ισχυρό ηχοσύστημα surround 14 ηχείων της Meridian που προσφέρει εξαιρετική ποιότητα ήχου με 14 ηχεία και τεχνολογίες επεξεργασίας ψηφιακού σήματος (DSP) που έχει εξελίξει η βρετανική εταιρεία. Το σύστημα ηχείων προσφέρει επίσης το Active Sound Design (ASD), μια επίσης νέα λειτουργία, που παρέχει στους οδηγούς ηχητική πληροφόρηση σχετικά με την ταχύτητα κίνησης του αυτοκινήτου και ελέγχεται μέσω διεπαφής.
Ασφάλεια
Το EV6 προσφέρει υψηλά επίπεδα ασφάλειας και ευκολίας χάρη στο πακέτο συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS).
- Το Safe Exit Assist (SEA) βοηθά τους ανθρώπους να αποφεύγουν τυχόν συγκρούσεις με το όχημα που ακολουθεί κατά την έξοδό τους από το EV6. Όταν ένας επιβάτης ανοίγει την πόρτα προκειμένου να βγει από το αυτοκίνητο σε μια στάση το σύστημα προειδοποιεί εάν εντοπιστεί ένα όχημα που πλησιάζει από πίσω. Το SEA βοηθά επίσης να παραμένει η πίσω πόρτα κλειστή μέσω της λειτουργίας της ηλεκτρονικής παιδικής κλειδαριάς.
- Το Lane Follow Assist (LFA) βοηθά στο να παραμένει το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας. Κατά την οδήγηση, το LFA μπορεί να ενεργοποιηθεί και να απενεργοποιηθεί με το πάτημα ενός κουμπιού.
- Το Highway Driving Assist 2 (HDA 2) βοηθά στη διατήρηση μιας καθορισμένης απόστασης και ταχύτητας από το όχημα που προπορεύεται όταν κινείστε σε αυτοκινητόδρομο και επίσης βοηθά στο να είναι το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας, ακόμη και σε μια καμπή. Σε περίπτωση που ένα άλλο όχημα βρίσκεται σε κοντινή απόσταση, το HDA 2 βοηθά στην προσαρμογή της διαδρομής του EV6, ώστε να αποφευχθεί τυχόν κίνδυνος σύγκρουσης. Επίσης, με τα χέρια του οδηγού στο τιμόνι και πάνω από μια συγκεκριμένη ταχύτητα, ένα κλικ στο μοχλοδιακόπτη των φλας θα μετακινήσει το αυτοκίνητο στην αντίστοιχη λωρίδα.
- Το Remote Smart Parking Assist (RSPA) βοηθά στην απομακρυσμένη στάθμευση ή στην έξοδο από θέση στάθμευσης με τον οδηγό να ελέγχει το EV6 από το εξωτερικό του αυτοκινήτου.
Νίκος Τσάδαρης