Η McLaren F1 ήταν το supercar που ξανάγραψε το 1992 όλους τους κανόνες για το τι μπορεί και τι όχι να κάνει ένα τετράτροχο.
Και παρά τα χρονάκια του, παραμένει ένα από τα καλύτερα supercars όλων των εποχών.
Και ο άνθρωπος που το σχεδίασε, ο «πολύς» Gordon Murray, ξαναχτύπησε προσφάτως με το T.50, κάτι τόσο επαναστατικό και καινοτόμο όσο και η πλέον μνημειώδης δουλειά του.
Ο περίφημος σχεδιαστής των μονοθέσιων της Formula 1 μάς χάρισε πιο αδιάκριτες ματιές στο «supercar οδηγού», όπως το λέει, μια καθαρόαιμη οδηγική εμπειρία που θα ξεβολέψει πολλούς.
T.50 το λέει και είναι το πρώτο αυτοκίνητο που βγαίνει με το σήμα της Gordon Murray Autοmotive από το 1992, σε κάνει όμως να λες πως άξιζε η αναμονή.
Κάτω από το κομψό αυτό παρουσιαστικό, το supercar έχει έναν V12 που αποδίδει 654 άλογα, νούμερα όχι ακριβώς απίθανα για τον κόσμο των σημερινών supercars.
Αυτό που κάνει όμως τόσο αξιοσημείωτη την 4λιτρη μηχανή της Cosworth-GMA είναι ο γεγονός ότι είναι ο πιο ελαφρύς V12 του κόσμου (λιγότερο από 180 κιλά).
Αυτό, σε συνδυασμό με το ανθρακόνημα και τα εξαρτήματα από αλουμίνιο, επιτρέπουν στο T.50 να μην ξεπερνά τα 1.000 κιλά (986 κιλά), λιγότερο δηλαδή από κάθε άλλο supercar που κυκλοφορεί στους δρόμους.
Σε επίπεδο καινοτομιών, το T.50 ελέγχει απόλυτα τη ροή αέρα κάτω από το αμάξωμα, χάρη σε αυτόν τον ανεμιστήρα των 400 χιλιοστών στο πίσω μέρος που προέρχεται από τη F1.
Ελέγχοντας ό,τι συμβαίνει από κάτω του, το bodywork μπορεί να έχει πολύ πιο αρμονικές γραμμές από ό,τι τα άλλα supercars.
Είναι το πιο οδηγοκεντρικό αμάξι που έχει παρουσιαστεί ποτέ, η κορωνίδα της 50 χρόνων σχεδιαστικής πορείας του Murray.
Μόλις 100 μονάδες θα βγουν το 2022 με τιμή στα 2,6 εκατ. ευρώ.