Η DS Automobiles γίνεται ο πρώτος κατασκευαστής που προσφέρει τεχνολογία matrix στην κατηγορία του DS 3 Crossback. Η προηγμένη αυτή τεχνολογία, είναι ένα αναμφισβήτητο πλεονέκτημα σε ότι έχει να κάνει με την ασφάλεια και την άνεση του οδηγού, των επιβατών, αλλά και των υπόλοιπων χρηστών του δρόμου.
Συνθέτοντας την ιδιαίτερη φωτεινή υπογραφή στον σχεδιασμό του DS 3 Crossback, οι προβολείς DS Matrix Led Vision αποτελούν το απαύγασμα μιας πρωτοποριακής τεχνολογίας. Πρόκειται για δύο διαφορετικά μέρη με τρία τμήματα LED για διασταυρούμενη δέσμη και μια μονάδα Matrix Beam για κύρια δέσμη, τα οποία ταυτόχρονα παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στην επιθετική σχεδίαση του μπροστινού μέρους του DS 3 Crossback.
Σε κάθε πλευρά, η κάθε μονάδα Matrix Beam χωρίζεται σε 15 ανεξάρτητα στοιχεία LED που ανάβουν και σβήνουν προοδευτικά, ανάλογα με το περιβάλλον, έτσι όπως καταγράφεται από μια κάμερα που βρίσκεται στο πάνω μέρος του παρμπρίζ. Με τον τρόπο αυτό, η δέσμη φωτός προσαρμόζεται αυτόματα και καθιστά εφικτή την οδήγηση με τη μεγάλη σκάλα των φώτων χωρίς να ενοχλούνται οι υπόλοιποι χρήστες του δρόμου.
Τι λέει ο Kώδικας Oδικής Kυκλοφορίας;
Ο Ελληνικός ΚΟΚ, για την χρήση των φώτων μεγάλης σκάλας (φώτα πορείας) αναφέρει πως «τα φώτα πορείας απαγορεύεται να τα χρησιμοποιούμε εντός κατοικημένων περιοχών, όπου ο φωτισμός του οδοστρώματος είναι αρκετός, καθώς και όταν το όχημα βρίσκεται σταθμευμένο. Συνεχή χρήση στα φώτα πορείας κάνουμε μόνο όταν βρισκόμαστε εκτός κατοικημένης περιοχής, ώστε ο οδηγός να μπορεί να βλέπει σε μεγάλη απόσταση».
Αυτό σημαίνει πως, η μεγάλη σκάλα πρέπει να παραμένει απενεργοποιημένη όταν το όχημα διασταυρώνεται με άλλο, προκειμένου να αποφεύγεται η ενόχληση του οδηγού στο αντίθετο ρεύμα, καθώς μπορεί να τον φέρει σε δύσκολη θέση αναφορικά με τον έλεγχο του οχήματός του, σε πορεία που δεν είναι επιθυμητή. Τη νύχτα, ο κίνδυνος σοβαρού ατυχήματος είναι σημαντικά αυξημένος και αυτό είναι κάτι που αφορά όλους όσοι κινούνται στο εθνικό, αλλά και στο επαρχιακό οδικό δίκτυο. Η τεχνολογία της DS όμως, εξασφαλίζει φωτιστικές συνθήκες ακριβώς όπως το φως της ημέρας, χωρίς ποτέ να ενοχλούνται οι υπόλοιποι χρήστες του δρόμου.
Πως λειτουργεί
Φεύγοντας από την πόλη και μπαίνοντας σε ένα κομμάτι της διαδρομής ενός επαρχιακού δρόμου, όπου το σκοτάδι της νύχτας έχει καλύψει τα πάντα, η κάμερα που βρίσκεται ψηλά στο παρμπρίζ του οχήματος ανιχνεύει την έλλειψη φωτός. Η πληροφορία αυτή αποστέλλεται στους πρωτοποριακούς προβολείς και η μονάδα Matrix Beam ενεργοποιείται. Δεκαπέντε υπομονάδες φωτισμού σε κάθε φωτιστικό σώμα φωτίζονται προοδευτικά από το εσωτερικό προς το εξωτερικό, αλλάζοντας σε κύρια δέσμη. Είναι σαν εντυπωσιακό κινηματογραφικό εφέ για όσους το βλέπουν μέσα από το αυτοκίνητο. Ο δρόμος και η διαγράμμισή του, φωτίζεται, η οδήγηση είναι ασφαλέστερη και η προσοχή του οδηγού αυξάνεται χωρίς προσπάθεια από τον ίδιο.
Σε μεγάλη απόσταση, εντοπίζεται φως. Ένα άλλο αυτοκίνητο πλησιάζει. Η κάμερα το βλέπει και παρακολουθεί την πορεία του. Αμέσως, οι μονάδες φωτισμού Matrix Beam που φωτίζουν το αυτοκίνητο που έρχεται από την αντίθετη κατεύθυνση, σβήνουν για να δημιουργήσουν μια ζώνη που δε φωτίζεται, άρα και δεν ενοχλείται ο οδηγός του αντίθετα κινούμενου οχήματος. Δεξιά και αριστερά από το αντίθετα ερχόμενο αυτοκίνητο, ο φωτισμός που παρέχει το επαναστατικό σύστημα της DS, παραμένει ανεπηρέαστος. Το σύστημα μπορεί επίσης, να διαχειριστεί την παρουσία άλλων αυτοκινήτων και στις δύο πλευρές του δρόμου, προσαρμόζοντας τις 15 μονάδες του, ώστε να επιτρέπει την οδήγηση με τη μεγάλη σκάλα ενεργοποιημένη, χωρίς να θαμπώνει ποτέ άλλους οδηγούς.
Νίκος Τσάδαρης