Με την ολοκλήρωση του 2019, του πιο επιτυχημένου έτους της ιστορίας της, η Skoda Motorsport θα εστιάσει ακόμη περισσότερο στην υποστήριξη ομάδων πελατών της. Παράλληλα, θα συνεχίσει την εξέλιξη νέων, ελπιδοφόρων οδηγών, κάτι στο οποίο έχει μακρά παράδοση.
Για το 2020, η ομάδα επέλεξε να συνεργαστεί με την ομάδα του ταλαντούχου 18χρονου Όλιβερ Σόλμπεργκ, γιού του Πέτερ Σόλμπεργκ, Παγκόσμιου Πρωταθλητή Ράλι 2003. Ο Όλιβερ Σόλμπεργκ θα οδηγήσει μία Fabia Rally2evo (αυτό είναι το νέο όνομα του αγωνιστικού αυτοκινήτου λόγω μετονομασίας της κατηγορίας R5 από τη Διεθνή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου – FIA) μαζί με τον Ιρλανδό συνοδηγό του Άαρον Τζόνστον και θα αγωνιστεί στην κατηγορία WRC3 του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA. Η κατηγορία αυτή αφορά μόνο ιδιώτες συμμετέχοντες ή ιδιωτικές ομάδες.
Ο πρώτος τους αγώνας στην WRC3 θα είναι το επερχόμενο Ράλι Σουηδίας, που θα διεξαχθεί με έδρα το Τόρσμπι, 13 έως 16 Φεβρουαρίου, ενώ στη συνέχεια θα συμμετάσχουν σε επιλεγμένους ευρωπαϊκούς γύρους της κατηγορίας WRC3 του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, με στόχο να αποκομίσουν πολύτιμες εμπειρίες για το μέλλον.
Ο Όλιβερ Σόλμπεργκ έχει τους αγώνες στα γονίδιά του. Ο Νορβηγός πατέρας του Πέτερ, έγινε παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι το 2003, ενώ η Σουηδή μητέρα του Περνίλα Βάλφριντσον ήταν επίσης επιτυχημένη οδηγός σε διεθνείς και εθνικούς αγώνες ράλι. Κερδίζοντας το ράλι Liepāja σε ηλικία 17 ετών το 2019, ο Όλιβερ έγινε ο νεώτερος οδηγός που κέρδισε ποτέ αγώνα του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλι. Στον προτελευταίο γύρο του πρωταθλήματος WRC 2019 στην Ουαλία, σημείωσε και πάλι εντυπωσιακούς χρόνους στην ιδιαίτερα ανταγωνιστική κατηγορία R5, τραβώντας την προσοχή των ανθρώπων της Skoda.
Η Τσέχικη μάρκα ήταν ανέκαθεν επιλογή πρωταθλητών στο παρελθόν, αναδεικνύοντας την καριέρα πολλών νέων οδηγών. Για παράδειγμα, ο Αντρέας Μίκελσεν με Fabia S2000, κατέκτησε το IRC το 2011 και το 2012. Ο Γιούχο Χάνινεν κέρδισε το IRC το 2010, το SWRC (προκάτοχος του WRC2) το 2011 και το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι (ERC) το 2012 επίσης με Fabia S2000.
Οι ομόσταυλοι Γιαν Κοπέτσκι και ΕσαπέκαΛάπι έγιναν πρωταθλητές του ERC το 2013 και το 2014 αντίστοιχα οδηγώντας SKODA, ενώ οι Εσαπέκα Λάπι και Πόντους Τίντεμαντ αναδείχθηκαν πρωταθλητές WRC2 με Fabia R5. Τους ακολούθησε ο Γιαν Κοπέτσκι, ο οποίος όχι μόνο εξέλιξε ο ίδιος τη Fabia R5 ως το πιο επιτυχημένο μοντέλο της κατηγορίας του, αλλά αναδείχθηκε και πρωταθλητής στη WRC2 το 2018. Στα χνάρια του ο Κάλε Ροβάνπερα, που με Fabia R5 πήρε τον τίτλο WRC2 Pro του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι, το 2019.
Νίκος Τσάδαρης