Υπάρχει μια πεποίθηση που κυκλοφορεί ευρύτερα πως περισσότερα οκτάνια στη βενζίνη σημαίνουν και περισσότερη δύναμη.
Κάτι που είναι σωστό δηλαδή, απλώς όχι με τον τρόπο που το εννοούν οι περισσότεροι.
Κι αυτό γιατί αφορά σε σπορ αυτοκίνητα και κινητήρες που είναι σχεδιασμένοι να λειτουργούν σε σχέσεις υψηλής συμπίεσης.
Κινητήρες δηλαδή που «κλοτσούν» όταν ταϊστούν με βενζίνη χαμηλών οκτανίων. Γι’ αυτό και οι κατασκευαστές συνιστούν σε αυτές τις περιπτώσεις καύσιμα με περισσότερα οκτάνια από την απλή αμόλυβδη.
Έτσι κάπως γεννήθηκε η λανθασμένη πεποίθηση πως η σούπερ αμόλυβδη και η ενισχυμένη αμόλυβδη εγγυώνται καλύτερες επιδόσεις σε όλα τα αυτοκίνητα.
Η απόδοση ενός κινητήρα που από τον κατασκευαστή του έχει ως προτεινόμενο καύσιμο τη βενζίνη 95 οκτανίων δεν θα αυξηθεί αν τον τροφοδοτήσουμε με 98άρα ή 100άρα.
Αυτό μας λέει ο αμερικανικός οργανισμός Car Care Council, πως στα συμβατικά αυτοκίνητα καλό είναι να παραμένουμε στις προδιαγραφές του κατασκευαστή, εκτός κι αν αναφέρεται ρητά πως ο κινητήρας χρειάζεται εμπλουτισμένο καύσιμο.
Αλλιώς χάνεις τα λεφτά σου με κάτι που δεν χρειάζεται ο κινητήρας σου. Δεν πρόκειται να συμπιέσει περισσότερο τη βενζίνη δηλαδή αλλάζοντας τη σχέση απόδοσης.
Ο κατάλληλος τύπος βενζίνης περιέχεται στο manual του κατασκευαστή.