Σε συζητήσεις για έναν διακανονισμό με Γερμανούς ιδιοκτήτες οχημάτων βρίσκεται η Volkswagen, οι οποίοι έχουν κάνει αγωγή εναντίον της για την υπερβολική μόλυνση που προκάλεσαν τα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητά τη, όπως ανακοίνωσε σήμερα η ίδια η εταιρεία.
Ο κολοσσός της αυτοκινητοβιομηχανίας παραδέχθηκε το 2015 ότι χειραγώγησε το λογισμικό της διαχείρισης των κινητήρων, ώστε να συγκαλύψει τα υπερβολικά επίπεδα μόλυνσης των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων της (η υπόθεση έγινε γνωστή ως Dieselgate), προκαλώντας μία σειρά από μηνύσεις και αγωγές που οδήγησαν σε ένα κόστος τουλάχιστον 30 δισ. ευρώ για δικαστικές δαπάνες και πρόστιμα.
«Η Volkswagen και η Ομοσπονδία Γερμανικών Καταναλωτικών Οργανώσεων συμφώνησαν να προχωρήσουν σε συζητήσεις αναφορικά με έναν πιθανό διακανονισμό», ανέφερε η αυτοκινητοβιομηχανία σύμφωνα με το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, προσθέτοντας ότι «οι συζητήσεις βρίσκονται σε πολύ αρχικό στάδιο και δεν υπάρχει εγγύηση ότι θα καταλήξουν σε διακανονισμό. Και οι δύο πλευρές συμφώνησαν ότι οι συζητήσεις πρέπει να είναι εμπιστευτικές».
Οι Γερμανοί καταναλωτές είχαν μικρότερη επιτυχία από τους Αμερικανούς ιδιοκτήτες οχημάτων στη διασφάλιση αποζημίωσης από τη VW, επειδή τα γερμανικά αυτοκίνητα δεν έχασαν την πιστοποίηση της οδικής ικανότητάς τους μετά το σκάνδαλο με το ντίζελ.
Στη Γερμανία, τα αυτοκίνητα της Volkswagen με μηχανές ντίζελ διατήρησαν την πιστοποίηση της οδικής ικανότητάς τους, εάν οι πελάτες είχαν συμφωνήσει στην αλλαγή του λογισμικού διαχείρισης των μηχανών, με συνέπεια η εταιρεία να κρατήσει διαφορετική στάση όσον αφορά την αποζημίωση των πελατών.