Ευέλικτα μέσα στην πόλη, οικονομικά σε κατανάλωση και χαριτωμένα σε εμφάνιση τα Ford Ka, SEAT Mii και Toyota Aygo αποτελούν 3 ιδανικές επιλογές στην κατηγορία των μίνι σε δελεαστική τιμή αγοράς.

Τα μίνι είναι η τρίτη δημοφιλέστερη εμπορικά κατηγορία στην ελληνική αγορά και όχι άδικα. Πρώτα από όλα είναι τα πιο φθηνά καινούρια αυτοκίνητα που μπορείς να αγοράσεις.

Εκτός από αυτό όμως, ο κόσμος τα λατρεύει και για την ευελιξία τους μέσα στην πόλη, τη φρέσκια σχεδίαση, την οικονομία που προσφέρουν και το έξυπνο «πακετάρισμα» που επιτρέπει μεγάλες ανέσεις στο εσωτερικό τους, αναλογικά με τις σουλουπωμένες εξωτερικές τους διαστάσεις.

Στην προκειμένη περίπτωση δοκιμάζουμε τα Ford Ka, SEAT Mii και Toyota Aygo τα οποία με τιμή που ξεκινά από τα 7.800 ευρώ (με έκπτωση και απόσυρση το Toyota Aygo στην έκδοση Cool) έχουν όλα τα προηγούμενα και μάλιστα με το παραπάνω, όπως π.χ. ευχάριστη οδική συμπεριφορά για το Ford Ka, ή μεγάλους εσωτερικούς χώρους για το Mii.

Εμφάνιση: Χαριτωμένα αμαξώματα, λιλιπούτειες διαστάσεις
Πρώτα από όλα αυτό που χαρακτηρίζει τα περισσότερα μοντέλα αυτής της κατηγορίας είναι η φρέσκια, νεανική και δυναμική σχεδίαση. Έτσι λοιπόν και εδώ τα Ka, Mii και Aygo σε κερδίζουν αρχικά με την ελκυστική και μοντέρνα εμφάνισή τους.

Πιο αναλυτικά, το Ford Ka ακολουθεί τη φιλοσοφία Kinetic

Design της Ford όντας μοντέρνο και ελκυστικό για την κατηγορία. Στο μπροστά μέρος ξεχωρίζουν οι προβολείς που παραπέμπουν στο Fiesta, αλλά και ο μεγάλος -βάσει διαστάσεων- τραπεζοειδής αεραγωγός, που τονίζει το δυναμισμό του. Στο πλάι, οι οριζόντιες νευρώσεις και τα τονισμένα φτερά κερδίζουν τις εντυπώσεις, ενώ πίσω το μάτι πέφτει πρωτίστως στα μεγάλα και τραβηγμένα προς τα εμπρός φανάρια.

Το Μii από την άλλη ξεχωρίζει με την «αιχμηρή» σχεδίαση του με κύρια χαρακτηριστικά τα εμπρός φώτα, τα οποία έχουν επιθετική σχεδίαση και πλαισιώνονται από έναν ευμεγέθη προφυλακτήρα, που καταλήγει σε μία πιο σουλουπωμένη εκδοχή της μάσκας SEAT. Εξίσου γωνιώδης είναι και η σχεδίαση του πίσω μέρους, με τριγωνικά σχέδια στα φώτα κι ένα πιο απλοϊκό μοτίβο από αυτό του «αδελφού» up! που φανερώνει ότι τα φώτα δεν είναι μέρος της πίσω πόρτας, αλλά του αμαξώματος.

Νεανικό σε εμφάνιση και αρκετά όμορφο είναι τέλος και το ιαπωνικό μίνι. Μάλιστα, μετά το περσινό facelift που υπέστη όπου το εμπρός μέρος με τον μεγάλο τραπεζοειδή αεραγωγό ανανεώθηκε αισθητά, το Toyota Aygo είναι και αρκετά πιο επιθετικό. Στο πλάι και πίσω κυριαρχούν μάλιστα οι καμπύλες γραμμές, οι οποίες ενισχύουν το δυναμικό σχήμα του.

Εσωτερικό: Καλή ποιότητα για τα δεδομένα, χωρούν όλα τα απαραίτητα

Όσον αφορά το εσωτερικό, πολύ σημαντικό στην εν λόγω κατηγορία είναι -πέρα από την όμορφη σχεδίαση και την ποιοτική κατασκευή- να είναι πρακτικά και εργονομικά, μιας και ο οδηγός τους θα περάσει αρκετές ώρες μαζί τους μέσα στην κίνηση.

Εδώ λοιπόν τα τρία μοντέλα τα καταφέρνουν περίφημα. Το Ka για παράδειγμα διαθέτει νεανική και παιχνιδιάρικη σχεδίαση. Η ποιότητα των πλαστικών είναι καλή, το φινίρισμα προσεγμένο και η συναρμογή στιβαρή. Μόνο η κεντρική κονσόλα είναι λίγο φορτωμένη σε κουμπιά, γεγονός που απαιτεί κάποιο χρονικό διάστημα εξοικείωσης, όμως από την άλλη εκεί βρίσκονται και οι διακόπτες για τα ηλεκτρικά παράθυρα και άρα ο οδηγός δεν χρειάζεται να τεντωθεί για να ανοίξει το παράθυρο του συνοδηγού (χαρακτηριστικό εργονομικό λάθος των μίνι). Τέλος, βασικό γνώρισμα στο εσωτερικό του Ka είναι ο υψηλά τοποθετημένος επιλογέας για τις ταχύτητες, κάτι που ξεκουράζει ιδιαίτερα στις συχνές αλλαγές μέσα στην πόλη.

Το εσωτερικό του SEAT Mii από την άλλη είναι πιο λιτό σε σχεδίαση από το Ka και το Aygo, αλλά αρκετά ποιοτικό, χωρίς κάποιο μεγάλο εργονομικό σφάλμα παρά του ότι ο διακόπτης για το ηλεκτρικό παράθυρο του συνοδηγού βρίσκεται στην πόρτα (και άρα ο οδηγός πρέπει να τεντωθεί). Υπάρχουν δηλαδή κάμποσες θέσεις για να ακουμπήσεις τα καθημερινά πράγματα όπως π.χ. κινητό, κλειδιά, καφές κτλ., και η προσοχή σου δεν θα αποσπασθεί αν προσπαθήσεις να κάνεις κάτι παράλληλα.

Τέλος, εξίσου νεανικό σε σχεδίαση είναι και το εσωτερικό του Toyota Aygo. Το στροφόμετρο είναι τοποθετημένο ψηλά στο ταμπλό και δίνει μια παιχνιδιάρικη νότα, το ίδιο και τα χειριστήρια για το air condition δηλώνουν κάτι το διαφορετικό. Αναφορικά με την ποιότητα κατασκευής αυτή είναι καλή για τα δεδομένα της κατηγορίας και η συναρμογή δείχνει ικανοποιητική στο πέρασμα του χρόνου.

Τέλος, αναφορικά με την εργονομία, μόνο το ηχοσύστημα έχει λίγο μικρά κουμπιά για τους προεπιλεγμένους σταθμούς, όμως γρήγορα θα το συνηθίσεις. Τέλος, υπάρχουν αρκετές θέσεις για να ακουμπήσεις πραγματάκια της καθημερινότητας.

Χώροι: Χωρούν τα απαραίτητα, περισσότερα το Mii

Αναφορικά με τους χώρους στο εσωτερικό οι απαιτήσεις στα μίνι, αντικειμενικά, δεν είναι υψηλές αφού άλλωστε σκοπός τους είναι να μεταφέρουν ένα-δύο άτομα. Απλά, καλό είναι, αν πρέπει να χωρέσουν 4 ενήλικες, να μπορούν. Όσο για το πορτ-μπαγκάζ; Να χωρά τα ψώνια του Σαββατοκύριακου…

Εδώ λοιπόν και τα 3 μοντέλα πληρούν τις παραπάνω προδιαγραφές. Πιο συγκεκριμένα, Ford Ka και Toyota Aygo είναι κάπου στα ίδια, αντίθετα με το SEAT Mii που κάνει την έκπληξη, μιας και οι προσφερόμενοι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές αποτελούν σημείο αναφοράς της κατηγορίας. Συγκεκριμένα, στο πίσω κάθισμα του Mii θα καθίσουν δύο ενήλικες χωρίς να στριμωχθούν, ενώ ο χώρος αποσκευών του των 251 λίτρων είναι κορυφαίος για την κατηγορία αγγίζοντας τα επίπεδα της επόμενης.

Το Ford Ka από την άλλη έχει εξίσου μεγάλο πορτμπαγκάζ για μίνι όχημα (224-710 λτ.), όμως είναι στενό τόσο για τους μπροστά όσο και πίσω επιβάτες, ενώ το Toyota είναι πιο άνετο για τους επιβάτες του. Όσο για το πόρτ-μπαγκάζ του, αυτό θα χωρέσει τα εβδομαδιαία ψώνια από το σούπερ-μάρκετ, ενώ αν πρέπει να χωρέσει κάτι μεγαλύτερο, το πίσω διαιρούμενο κάθισμα θα δώσει εύκολα τη λύση.

Κινητήρες-επιδόσεις: Λίγα κυβικά, πολλή οικονομία

Κοινό γνώρισμα των κινητήριων συνόλων των τριών μοντέλων της παρουσίασης είναι η χαμηλή κατανάλωση που μπορεί να παρομοιαστεί ακόμη και με εκείνη ενός scooter! Πιο συγκεκριμένα, ο 1.000άρης 3κύλινδρος και με μεταβλητό χρονισμό κινητήρας του Aygo αποδίδει 68 ίππους και εκπέμπει μόλις 99 γρ./χλμ. CO2 όντας το μοναδικό που απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας. Στην πράξη κινεί ικανοποιητικά το ελαφρύ αμάξωμα και δεν σε αναγκάζει σε συχνές αλλαγές ταχυτήτων, ενώ στην εθνική κινείσαι άνετα με τα νόμιμα όρια ταχύτητας.
Ο 4κύλινδρος και 8βάλβιδος 1.200άρης κινητήρας του Ford Ka από την άλλη αποδίδει 69 ίππους στις 5.500 στροφές. Η λειτουργία είναι αρκετά πολιτισμένη και ο θόρυβος που παράγεται γίνεται αισθητός μετά το μεσαίο φάσμα των στροφών.
Στην πόλη, είναι ελαστικός και σπιρτόζικος, ενώ εκτός πόλεως χαρακτηριστικό του αποτελεί η ευκολία επίτευξης ταχυτήτων της τάξεως των 130-140 χλμ./ώρα. Μάλιστα έχει και τις καλύτερες ρεπρίζ.
Το κιβώτιο ταχυτήτων των πέντε σχέσεων, τέλος, έχει θετική αίσθηση και σωστή κλιμάκωση. Αναφορικά με την μέση κατανάλωση, σύμφωνα με τη Ford αυτή ανέρχεται στα 4,9 λτ./100 χλμ. που είναι καλή για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Το SEAT Mii, τέλος, εξοπλίζεται με έναν 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1 λίτρου, 75 ίππων και 95 Nm ροπής, με καταγωγή από το group της VW.
Είναι πολιτισμένος στη λειτουργία, ενώ οι επιδόσεις που εξασφαλίζει είναι ικανοποιητικές. Αρωγός του σε αυτό, η σχετικά σφιχτή κλιμάκωση του 5τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου, που έχει ευχάριστη αίσθηση και είναι ακριβές στις γρήγορες αλλαγές. Από πλευράς κατανάλωσης, η μέση τιμή που ανακοινώνει η
SEAT, των 4,7 λτ./100 χλμ. είναι απολύτως ανταγωνιστική και μπορεί να επιτευχθεί από τον οδηγό σε μικτές συνθήκες κίνησης (με εκπομπές ρύπων στα 107 γρ./χλμ.).

Στο δρόμο: Ευέλικτα στην πόλη και σίγουρα στο δρόμο

Σημείο αναφοράς των τριών μοντέλων της δοκιμής είναι η ευελιξία μέσα στην πόλη και η ευκολία στο να παρκάρουν ένεκα των compact διαστάσεών τους. Επιπλέον έχουν καλή περιφερειακή ορατότητα και ψηλή θέση οδήγησης με αποτέλεσμα ένας νέος οδηγός γρήγορα να βρίσκει το όριά τους.

Πιο αναλυτικά τώρα, το Ford Ka επιδεικνύει ευχάριστη οδική συμπεριφορά υπό πίεση μιας και το τιμόνι παρέχει καλή πληροφόρηση και έχει ευχάριστη αίσθηση. Το μικρό μεταξόνιο επηρεάζεται βέβαια από τις ανωμαλίες του δρόμου, όμως το σημαντικό είναι πως εμπνέει σιγουριά και ελέγχεται εύκολα.

Σίγουρο στο δρόμο εμφανίζεται και το ισπανικό μίνι. Μάλιστα είναι και το μόνο με στάνταρ το ESP, γεγονός που του δίνει επιπλέον πόντους.

Το αμάξωμα έχει στιβαρή αίσθηση, το τιμόνι παρέχει σωστή πληροφόρηση, ενώ η σφιχτή ανάρτηση και το μακρύ μεταξόνιο το έχει απαλλάξει από τη νευρικότητα που συνήθως χαρακτηρίζει τα κοντά αυτοκίνητα σε πλήθος οδηγικών περιστάσεων (απότομο φρενάρισμα, «κλειστή» στροφή, υψηλές ταχύτητες).

Τέλος, η ευχρηστία και η ευελιξία είναι τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν το ιαπωνικό μίνι. Το Toyota Aygo ελίσσεται με ευκολία στην πόλη, κινείται με ασφάλεια στην εθνική εφόσον η ταχύτητα κυμαίνεται στα 110-130 χλμ./ώρα, ενώ όταν το πιέσεις η υποστροφή έρχεται προοδευτικά και ελέγχεται εύκολα.

Τέλος, η ανάρτηση απορροφά καλά τις ανωμαλίες του δρόμου και μόνο σε στροφή ο πίσω άξονας θα τείνει να αποσταθεροποιηθεί.

Value For Money – Συμπέρασμα: με δελεαστικές τιμές
Και στα τρία μοντέλα

της δοκιμής μας ανταγωνιστικό πλεονέκτημα είναι η δελεαστική τιμή αγοράς, αφού όλα τους κυμαίνονται στα 8.000 ευρώ με τη διαφορά από το φθηνότερο στο ακριβότερο να είναι 250 ευρώ (τιμές με έκπτωση και απόσυρση).
Έτσι, σημαντικό παράγοντα στην τελική επιλογή είναι ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας που προσφέρουν και το κατά πόσο αυτός καλύπτει τις δικές σας απαιτήσεις.

Τo SEAT Mii για παράδειγμα έχει τον πιο λιτό εξοπλισμό, αφού διαθέτει 4 αερόσακους και ηχοσύστημα, όμως είναι και το μόνο με στάνταρ το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (ESP) από τη βασική έκδοση. Το Toyota Aygo από την άλλη είναι το πιο οικονομικό να αποκτήσεις, το μόνο εκ των τριών με 6 αερόσακους (οδηγού – συνοδηγού – πλευρικοί – κουρτίνας) και το μόνο που δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας.

Το Ford Ka τέλος, έχει τον πλουσιότερο εξοπλισμό άνεσης από την βασική έκδοση, αφού περιλαμβάνει κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό και ηλεκτρικά παράθυρα. Η τελική απόφαση, λοιπόν, θα εξαρτηθεί από τις επιμέρους ανάγκες σας.

Άλλωστε και τα τρία είναι πολύ οικονομικά, ευέλικτα στην πόλη και με ευχάριστη σχεδίαση.

Πηγή: autotriti.gr