Η Skoda Octavia πρωτοπαρουσιάστηκε το 1959 και σε 60 χρόνια εμπορικής καριέρας έχουν κατασκευαστεί περισσότερα από 6,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα, με το μοντέλο να αποτελεί best-seller στην κατηγορία του σε πολλές χώρες.
Αυτές τις ημέρες, η μάρκα παρουσίασε τη νέα Octavia, που διαθέτει σύγχρονη σχεδίαση, ποιότητα, μεγάλους χώρους, ασφάλεια και μεγαλύτερες δυνατότητες συνδεσιμότητας από ποτέ.
Στην 4η πλέον γενιά του, το best-seller της τσέχικης μάρκας στοχεύει ακόμα πιο ψηλά. Το δημοφιλές οικογενειακό μοντέλο έχει μεγαλώσει σε μήκος και πλάτος, έχει ακόμα μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ, ενώ πλέον το design του ξεχωρίζει, προσδίδοντάς του μία grand coupe φόρμα, όντας πιο μοντέρνο και ελκυστικό από ποτέ.
Στο εσωτερικό, η ποιότητα είναι φανερή σε κάθε λεπτομέρεια, με τους ακόμα μεγαλύτερους χώρους να συνδυάζονται με την παραδοσιακή πρακτικότητα της μάρκας. Επιπλέον, κορυφαία συνδεσιμότητα και καινοτόμα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού ανεβάζουν το επίπεδο ασφάλειας και άνεσης ψηλότερα.
Σχεδίαση
Το ολοκαίνουργιο Grand Coupe, με μήκος 4.689 χλστ. είναι κατά 19 χλστ. πιο μακρύ από το απερχόμενο μοντέλο, την στιγμή που η αντίστοιχη διάσταση για το Sportswagon είναι +22 χλστ., ενώ το πλάτος είναι επίσης μεγαλύτερο κατά 15 χλστ. Ο χώρος αποσκευών στο Grand Coupe είναι 600 λίτρα (+10 από το προηγούμενο), ενώ στο Sportswagon είναι πλέον ο μεγαλύτερος στην κατηγορία, στα 640 λίτρα (αυξημένος κατά 30).
Οι προβολείς είναι τεχνολογίας LED, τόσο για τα φώτα ημέρας όσο και τη μεσαία και τη μεγάλη σκάλα. Και τα πίσω φώτα (πέδησης, ομίχλης και οπισθοπορείας) είναι επίσης LED, ενώ οι νέες ζάντες αλουμινίου έως 19 ιντσών και νέα παλέτα χρωμάτων δίνουν έμφαση στις δυνατότητες του μοντέλου.
Εσωτερικό
Στο εσωτερικό τις εντυπώσεις κερδίζει το τιμόνι δύο ακτίνων το οποίο στην πολυλειτουργική του έκδοση, επιτρέπει το χειρισμό έως και 14 διαφορετικών λειτουργιών. Επανασχεδιασμένο και το ταμπλό, με εντυπωσιακό πίνακα οργάνων και μία μεγάλη, πολύ εργονομική έγχρωμη οθόνη αφής που προβάλει από την κεντρική κονσόλα και μοιάζει να αιωρείται.
Νέα ποιοτικά υλικά κυριαρχούν παντού, στις επενδύσεις στις πόρτες, στις ταπετσαρίες των καθισμάτων, αποπνέοντας μία premium εικόνα και αίσθηση.
Επίσης, για πρώτη φορά σε Skoda διατίθενται ειδικά σχεδιασμένα εργονομικά καθίσματα. Προσφέρουν λειτουργία μασάζ ενώ στην κορυφή της γκάμας είναι και αεριζόμενα.
Το προαιρετικό head-up display παρουσιάζεται επίσης για πρώτη φορά σε μοντέλο της μάρκας. Προβάλλει τις πιο σημαντικές πληροφορίες όπως ταχύτητα, εντολές πλοήγησης, σήματα κυκλοφορίας και τα ενεργά συστήματα υποβοήθησης στο παρμπρίζ. Η έγχρωμη οθόνη Maxi DOT 4,2 ιντσών στο κέντρο του πίνακα οργάνων, ανήκει στο βασικό εξοπλισμό ενώ φυσικά υπάρχει διαθέσιμο και το πλήρως ψηφιακό Virtual Cockpit.
Για πρώτη φορά διατίθεται και τριζωνικός κλιματισμός ενώ διαθέσιμα είναι και ειδικά κρύσταλλα για τα εμπρός παράθυρα για καλύτερη ηχομόνωση των εξωτερικών θορύβων.
Αυτόματο κιβώτιο DSG με shift-by-wire
Για πρώτη φορά σε Skoda, οι εντολές του οδηγού όταν χειρίζεται το αυτόματο κιβώτιο DSG μεταδίδονται ηλεκτρονικά. Στη θέση του γνώριμου επιλογέα, στην κεντρική κονσόλα, ένα joystick ελέγχου φροντίζει για την επιλογή του drive mode. Διαθέσιμα επίσης και Full LED Matrix φώτα, που επιτρέπουν στον οδηγό να έχει μόνιμα ενεργοποιημένη τη μεγάλη σκάλα χωρίς να παρενοχλεί τους άλλους οδηγούς.
Επίσης, όλη η γκάμα σύγχρονων, καινοτόμων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού είναι διαθέσιμη στη νέα Octavia, με το τιμόνι να διαθέτει τεχνολογία ανίχνευσης του αγγίγματος των χεριών του οδηγού και κατά συνέπεια του πλήρους ελέγχου του.
Εννέα αερόσακοι, ανάμεσά τους και για τα γόνατα του οδηγού, φροντίζουν για την παθητική ασφάλεια των επιβαινόντων.
Κινητήρες
Η νέα Octavia για πρώτη φορά διαθέτει και plug-in υβριδική έκδοση, με τον κωδικό iV. Οι βενζινοκινητήρες έχουν εξελιχθεί ακόμα περισσότερο, με κάποιους από αυτούς να διαθέτουν ήπια υβριδική (mild hybrid) τεχνολογία. Την ίδια στιγμή, οι πετρελαιοκινητήρες είναι της οικογένειας EVO, εκπέμποντας περίπου 80% λιγότερα οξείδια του αζώτου. Συνοπτικά, η αποδιδόμενη ισχύς κυμαίνεται από 110 έως 204 ίππους, ενώ υπάρχει διαθέσιμη και έκδοση φυσικού αερίου (CNG).
Στην plug-in υβριδική έκδοση, ένας βενζινοκινητήρας 1.4 TSI συνεργάζεται με ηλεκτροκινητήρα αποδίδοντας συνδυαστικά 204 ίππους. Μία μπαταρία 13 kWH εξασφαλίζει αυτονομία 55 χιλιομέτρων αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση (κατά WLTP).
Την ίδια στιγμή, οι ήπια υβριδικές eTEC εκδόσεις με τους κινητήρες EVO 1.0 TSI και 1.5 TSI, χρησιμοποιούν μπαταρία 48 V ιόντων λιθίου για ανάκτηση ενέργειας στο φρενάρισμα, έξτρα παροχή ισχύος και ελεύθερο τροχασμό με τον κινητήρα πλήρως απενεργοποιημένο, για πιο οικονομική κατανάλωση.
Τέλος, οι EVO κινητήρες διαθέτουν σύστημα AdBlue διπλής δόσης ενώ προαιρετικά το μοντέλο εξοπλίζεται και με Dynamic Chassis Control, με τον οδηγό να μπορεί να παρέμβει και να ρυθμίζει πολλές από τις παραμέτρους του αυτοκινήτου (ανάρτηση, απόσβεση, απόκριση και αίσθηση συστήματος διεύθυνσης, χρόνος αντίδρασης αλλαγών στο DSG κλπ.).
Infotainment και Virtual Cockpit
Η 4ης γενιάς Octavia προσφέρει προηγμένο σε σύστημα infotainment, με έλεγχο από οθόνες αφής 8,25-10 ιντσών. Κάποιες λειτουργίες ελέγχονται είτε με κινήσεις του χεριού χωρίς καν άγγιγμα της οθόνης είτε με φωνητικές εντολές, μέσω της Laura Skoda Digital Assistant. Το αυτοκίνητο εξοπλίζεται με έως και πέντε USB-C θύρες είτε για φόρτιση είτε για απλή σύνδεση συσκευών ενώ τα smartphones μπορούν να φορτιστούν και επαγωγικά (ασύρματα) μέσω ενός Phone Box. Τέλος, η βελτιωμένη ακουστική του εσωτερικού σε συνδυασμό με το έξτρα ηχοσύστημα Canton, εξασφαλίζουν ποιότητα ήχου.
Simply Clever
Όπως κάθε γνήσιο Skoda, έτσι και η νέα Octavia διαθέτει πολλά Simply Clever χαρακτηριστικά ενώ κάποια νέα παρουσιάζονται για πρώτη φορά. Ανάμεσά τους, δύο θήκες για smartphones στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων, πτυσσόμενες αντηλιακές κουρτίνες για τους πίσω επιβάτες, πολυλειτουργικός αποθηκευτικός χώρος κάτω από το κάλυμμα του χώρου αποσκευών και πολλά άλλα.
Η παραγωγή της νέας Octavia, τόσο για την Grand Coupe όσο και τη Sportswagon έκδοση είναι προγραμματισμένη να ξεκινήσει την ερχόμενη Άνοιξη, ενώ το λανσάρισμα του αυτοκινήτου στην Ελλάδα αναμένεται στα τέλη Μαΐου.
Νίκος Τσάδαρης