Η Skoda προχώρησε σε σχεδιαστική και τεχνολογική αναβάθμιση του Superb, με τη ναυαρχίδα της μάρκας να εκσυγχρονίζεται πλήρως τρεισήμισι χρόνια μετά την παρουσίαση της τρίτης γενιάς. Επιπλέον, το κορυφαίο μοντέλο της μάρκας θα είναι για πρώτη φορά διαθέσιμο ως Superb Scout, ενώ μέχρι το τέλος του έτους θα κυκλοφορήσει και το Superb iV plug-in hybrid.

Τεχνολογικά highlights όπως οι προβολείς Full LED Matrix καθώς και μια ακόμα πιο πλήρης γκάμα καινοτόμων συστημάτων υποβοήθησης καθιστούν το Superb ένα από τα ασφαλέστερα και πιο άνετα αυτοκίνητα στο δρόμο, ενώ σε ότι αφορά τους χώρους, το νέο μοντέλο αποτελεί το σημείο αναφοράς στην κατηγορία του.

Η Skoda ενδυνάμωσε περαιτέρω το Superb και το Superb Combi, αναβαθμίζοντας τη ναυαρχίδα της με νέες τεχνολογίες και ένα πιο εξελιγμένο εσωτερικό. Την άνοιξη του 2019, η τρίτη γενιά του Superb, η οποία παρουσιάστηκε το 2015, ξεπέρασε τον αριθμό ορόσημο των 500.000 μονάδων, ενώ το Superb Combi αντιπροσωπεύει περίπου το 54% των Superb που πωλούνται στην Ευρώπη.

Αυτά που λατρεύουν -κυρίως- οι οικογένειες στο Superb είναι οι εξαιρετικά άνετοι χώροι, η ευελιξία και η πρακτικότητά του, καθώς και η κορυφαία σχέση τιμής-απόδοσής του. Το καινούργιο Superb Scout απευθύνεται στους πελάτες που θέτουν ως επίκεντρο τον πολυλειτουργικό χαρακτήρα και το μοντέρνο, ενεργό lifestyle και έτσι διευρύνει το κοινό στο οποίο απευθύνεται η συνολική γκάμα του μοντέλου.

Προβολείς Full LED Matrix

Η Skoda εξόπλισε το ανανεωμένο Superb και με πρωτοποριακή τεχνολογία φωτισμού. Οι προβολείς Full LED Matrix είναι διαθέσιμοι για πρώτη φορά σε μοντέλο παραγωγής της μάρκας, αυξάνοντας έτσι τόσο το επίπεδο άνεσης του οδηγού όσο και την ενεργητική ασφάλεια. Η σύγχρονη τεχνολογία επιτρέπει στους οδηγούς να έχουν συνεχώς ενεργοποιημένη τη μεγάλη σκάλα χωρίς να ενοχλούν τους άλλους χρήστες του δρόμου. Εκτός από την ενεργή λειτουργία Coming/Leaving Home που είναι στάνταρ στους Full LED Matrix προβολείς, τα δυναμικά φλας των Full LED πίσω φώτων συμβάλλουν επίσης και στην όμορφη εμφάνιση.

Στη συνέχεια, η μονάδα ελέγχου απενεργοποιεί αμέσως μεμονωμένα τμήματα της φωτεινής δέσμης προκειμένου άλλοι οδηγοί να μην «τυφλωθούν». Η ενεργή λειτουργία Coming / Leaving Home προσθέτει μια ιδιαίτερη οπτική νότα, καθώς ενεργοποιεί και απενεργοποιεί αυτόματα τμήματα των προβολέων και των πίσω φώτων σε μια καθορισμένη σειρά-αλληλουχία φωτός κατά την είσοδο ή την έξοδο από το αυτοκίνητο.

Οι προβολείς Full LED Matrix περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό του μοντέλου.

Νέα μάσκα

Η χαρακτηριστική για Skoda μάσκα του ανανεωμένου Superb είναι πιο μεγάλη και τοποθετημένη λίγο πιο χαμηλά. Οι πιο στενοί προβολείς φτάνουν πλέον μέχρι τη μάσκα και διαθέτουν στάνταρ τεχνολογία LED για τη μεσαία και μεγάλη σκάλα, τα φώτα ημέρας και θέσης. Επανασχεδιασμένα είναι και τα LED φώτα ομίχλης. Στο πίσω μέρος, το διακοσμητικό χρωμίου που συνδέει τα Full LED φώτα είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό, ενώ η όλη εικόνα ολοκληρώνεται από τα κεφαλαία γράμματα της επωνυμίας της μάρκας. Ως μέρος του προαιρετικού ατμοσφαιρικού φωτισμού, το «Skoda» προβάλλεται στο έδαφος μέσω LED προβολέων όταν ανοίγουν οι πόρτες.

Ολοκληρώνοντας την αισθητική αναβάθμιση στις δυνατότητες εξατομίκευσης προστέθηκαν νέες ζάντες αλουμινίου 18 και 19 ιντσών στα χρώματα Crystal Black και Race Blue. Παράλληλα με το νέο Superb Scout, η γκάμα θα εξακολουθεί να περιλαμβάνει το Sportline, ενώ το Superb L&K με το πολυτελές εσωτερικό του θα είναι και πάλι η κορυφαία έκδοση.

Κινητήρας πετρελαίου της νέας γενιάς EVO

Το Superb, εξοπλίζεται με σύγχρονους κινητήρες, τρεις πετρελαίου και τρεις βενζίνης, η απόδοση των οποίων κυμαίνεται από τους 120 έως τους 272 ίππους. Ο 2.0 TDI που αποδίδει 150 ίππους, είναι μια εντελώς νέα σχεδίαση.

Συνολικά μπορεί κάποιος να επιλέξει ανάμεσα σε δέκα διαφορετικούς συνδυασμούς κινητήρα / μετάδοσης, με το αυτόματο κιβώτιο DSG των 7 σχέσεων να είναι, ανάλογα με τον κινητήρα και το επίπεδο εξοπλισμού, είτε στάνταρ είτε προαιρετικό. Ο κορυφαίος ντίζελ μπορεί – αν το επιθυμεί ο πελάτης -, να συνδυαστεί και με τετρακίνηση, η οποία είναι στάνταρ στην πιο ισχυρή έκδοση βενζίνης. Το Superb Scout διατίθεται αποκλειστικά με τους δύο αυτούς κινητήρες και στάνταρ τετρακίνηση.

Προσεγμένο εσωτερικό 

Εσωτερικά, το μεγάλο Skoda διαθέτει στοιχεία χρωμίου, φωτιζόμενες θήκες στις πόρτες, νέες επενδύσεις καθισμάτων καθώς και έγχρωμες ραφές που δημιουργούν αντιθέσεις. Με το προαιρετικό σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί (KESSY), οποιαδήποτε από τις τέσσερις πόρτες του αυτοκινήτου μπορεί να ανοίξει πρώτη, ενώ το μπουτόν εκκίνησης KESSY GO είναι για πρώτη φορά στάνταρ. Το Superb Scout διαθέτει ειδικά διακοσμητικά αίσθησης ξύλου και επενδύσεις καθισμάτων από ειδικό ύφασμα. Προαιρετικά, είναι διαθέσιμες και επενδύσεις από Alcantara ή δέρμα με καφέ ραφές που δημιουργούν αντίθεση.

Το μαύρο εσωτερικό του Superb Sportline χαρακτηρίζεται από σπορ καθίσματα με επενδύσεις από Alcantara® και δέρμα, καθώς και με την προαιρετική επιλογή της επέκτασης της βάσης τους. Για όλες τις εκδόσεις υπάρχει ένας προαιρετικός ψηφιακός πίνακας οργάνων (Virtual Cockpit), καθώς και επιλογή από τρία διαφορετικά συστήματα infotainment με οθόνες 8 και 9,2 ιντσών. Δύο από αυτά τα συστήματα είναι εξοπλισμένα και με σύστημα πλοήγησης, ο έλεγχος του οποίου στην κορυφαία έκδοση Colombus μπορεί να γίνει τόσο με χειρονομίες όσο και με φωνητικές εντολές. Επιπλέον, είναι διαθέσιμες και τρεις νέες Simply Clever λύσεις ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό αυτών των πραγματικά έξυπνων και πρακτικών στοιχείων, στα 31, στο Superb Combi.

Προηγμένα συστήματα ασφάλειας 

Μία πλήρης σειρά από προηγμένα συστήματα ασφάλειας, προστατεύει οδηγό και επιβάτες στο νέο Superb. Κάποια από αυτά είναι πρωτοεμφανιζόμενα σε μοντέλα της μάρκας. Ίσως το πιο σημαντικό είναι το Προσαρμοζόμενο Cruise Control (Adaptive Cruise Control). Για ταχύτητες έως και 210 χλμ./ώρα, το σύστημα προσαρμόζει την ταχύτητα του αυτοκινήτου ανάλογα με τα προπορευόμενα οχήματα και (αν συνδυαστεί με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG) μπορεί να ακινητοποιήσει το αυτοκίνητο και (εφόσον αυτή η ακινητοποίηση δεν υπερβεί τα 3 δευτερόλεπτα) να το εκκινήσει και πάλι, τελείως αυτόματα. Το σύστημα επίσης χρησιμοποιεί εικόνα από την κάμερα στο παρμπρίζ και δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης που αφορούν τόσο σήματα περιορισμού ταχύτητας όσο και στροφές και ανάλογα προσαρμόζει την ταχύτητα του αυτοκινήτου!

Αξίζει επίσης να αναφερθεί το Side Assist (Πλευρική Υποβοήθηση), το οποίο λειτουργεί σε απόσταση έως και 70 μέτρων πίσω από το αυτοκίνητο, αυξάνοντας ακόμη περισσότερο το υψηλό επίπεδο ασφάλειας του μοντέλου. Τέλος, καινούργιο σύστημα είναι η Υποβοήθηση Έκτακτης Ανάγκης για δρόμους πολλαπλών λωρίδων (Emergency Assist for multi-lane roads), διαθέσιμη από τα μέσα του 2020, ενώ πλέον το Front Assist διαθέτει και προληπτική προστασία πεζών.

 

Νίκος Τσάδαρης