Απρόσμενο φινάλε είχε ο 8ος γύρος του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι που έγινε το περασμένο τριήμερο στην όμορφη Σαρδηνία.
Συγκεκριμένα και ενώ απέμεναν μόνο 3-4 χιλιόμετρα για τον τερματισμό της τελευταίας (και με έξτρα βαθμούς) ειδικής διαδρομής, οι –μέχρι τότε- σίγουροι νικητές Τάνακ _ Γιαρβεόλα με το Toyota Yaris WRC, είχαν μια μικροέξοδο που τους δημιούργησε ζημιά στο υδραυλικό τιμόνι, με αποτέλεσμα να χάσουν πολύ χρόνο, πέφτοντας μόλις στην 5η θέση της κατάταξης και χωρίς να πάρουν ούτε ένα βαθμό από την power stage.
Η σκανδαλώδης αυτή ατυχία του Τάνακ (που είχε κερδίσει και τις 6 ειδικές του Σαββάτου!), έδωσε το έναυσμα τρελών πανηγυρισμών για τους Ισπανούς Ντάνι Σόρντο – Χόρχε Ντελ Μπάριο, που οδηγούσαν με απίστευτη τέχνη και συνέπεια το Hyundai i20 WRC (συμβάλλοντας στην προσπάθεια της ομάδας να κερδίσει τον τίτλο των κατασκευαστών), καθώς από δεύτεροι βρέθηκαν στην κορυφή του πόντιουμ, για 2η φορά στην καριέρα τους (η πρώτη ήταν στο ράλι της Γερμανίας το 2013). Η επιτυχία αυτή, σε συνδυασμό με την 3η & 6η θέση που κέρδισαν οι άλλοι οδηγοί της Hyundai, Ανδρέας Μίκελσεν και Τιερί Νεβίλ, έδωσε μεγάλο προβάδισμα (42 βαθμών) στην Κορεάτικη μάρκα, για το κυνήγι του τίτλου.
Αντίθετα, πήρε και πάλι φωτιά το πρωτάθλημα οδηγών, καθώς ενώ όλα έδειχναν ότι οι Οζιέ – Ινγκρασιά (Citroen C3 WRC), θα μείνουν πίσω λόγω της διπλής εγκατάλειψης (στην 2η & 3η ημέρα του αγώνα) από λάθη του οδηγού, οι 6άκις πρωταθλητές, έπεσαν από τα βουνά της Σαρδηνίας και στάθηκαν όρθιοι, καθώς όχι μόνο οι βασικοί τους αντίπαλοι (Τάνακ & Νεβίλ) τερμάτισαν στην 5η & 6η θέση της κατάταξης, αλλά κατάφεραν να πάρουν και 4 βαθμούς από την 2η θέση που κέρδισαν στην power stage.
Μεγάλη χαρά και στο στρατόπεδο της M-Sport (Ford), καθώς ο νεαρός Τιέμου Σούνινεν (με συνοδηγό αυτή την φορά τον έμπειρο Γιάρμο Λέτινεν), τερμάτισε για πρώτη φορά στηνξ καριέρα του στην 2η θέση, την ώρα που το άλλο Fiesta WRC, των Έβανς – Μάρτιν, ήταν τέταρτο.
Πολύ καλή ήταν αυτή την φορά και η επίδοση των Νορβηγών Μίκελσεν – Τζάεγκερ, που είδαν την θέση τους στην ομάδα της Hyundai να ισχυροποιείται ξανά, καθώς εκτός από την 3η θέση της κατάταξης, κατάφεραν να κερδίσουν και 5 ειδικές διαδρομές, μεταξύ των οποίων και την power stage, που δίνει επιπλέον βαθμούς.
Αντίθετα, καθόλου χαρούμενοι δεν πρέπει να είναι και πάλι τόσο ο Λάπι (Citroen), όσο και ο Μικ (Toyota) που συμπλήρωσαν την 8άδα της γενικής, μένοντας πίσω από διάφορα προβλήματα, κάποια από τα οποία οφείλονται στους ίδιους.
Η σειρά των άτυχων αποτελεσμάτων συνεχίζεται και για τον Λάντβαλα (Toyota), που όλο «πάει στην βρύση» αλλά νερό δεν πίνει και δεν είναι λίγοι αυτοί που υποστηρίζουν ότι αυτή είναι και η τελευταία του χρονιά στην ομάδα του Τόμι Μάκινεν. Η ομάδα του 4άκις πρώην παγκόσμιου πρωταθλητή Φιλανδού, κατέβασε στην Σαρδηνία και 4ο Yaris με πλήρωμα τους Χάνινεν – Τουόμινεν, οι οποίοι όμως σχεδόν ποτέ δεν βρήκαν ρυθμό και τελικά εγκατέλειψαν.
Στην μικρή κατηγορία (WRC2 PRO), ο νεότατος Φιλανδός Κάλε Ροβάνπερα με το ανανεωμένο Skoda Fabia R5 Evo, συνέχισε το σερί των νικών, αυτή την φορά μετά από μεγάλη μάχη με τον Τσέχο Για Κοπέσκι (με ίδιο αυτοκίνητο) και προβάλει σαν η μεγάλη ελπίδα του αύριο, καθώς όλοι θεωρούν ότι, από του χρόνου θα έχει μπάκετ στην κορυφαία κατηγορία.
Η συνέχεια έχει σχεδόν ενάμιση μήνα διακοπές (έως το ράλι Φιλανδίας στις 1-4/8) και μέχρι τότε στην βαθμολογία των οδηγών προηγείται ο Τάνακ με 150 β., ακολουθεί ο Οζιέ με 146 β. και τρίτος είναι ο Νεβίλ με 143 β., διαφορές που προοιωνίζουν ένα άκρως ενδιαφέρον φινάλε στους 6 γύρους που υπολείπονται.
Αντίθετα, στους κατασκευαστές η Hyundai (242 β.) έχει αποκτήσει αέρα 44 βαθμών από την Toyota (198 β.), ενώ η Citroen βρίσκεται στους 170 βαθμούς και η Ford μόλις στους 152.
Νίκος Τσάδαρης