Η Mitsubishi Motors Corporation (MMC) γιορτάζει φέτος την επέτειο των δέκα χρόνων από την παρουσίαση του αυτοκινήτου πόλης μηδενικών ρύπων i-MiEV, το οποίο προετοίμασε τον δρόμο για την επαναστατική στροφή της βιομηχανίας προς τα ηλεκτρικά οχήματα μαζικής παραγωγής (EV).
Από τότε που κυκλοφόρησε, το i-MiEV έχει αποκτήσει τη φήμη ενός οικονομικού, αθόρυβου, οικολογικού αυτοκινήτου με αξιοσημείωτες επιδόσεις. Το i-MiEV έχει διαμορφώσει ένα υψηλού κύρους προφίλ με τα περιβαλλοντικά του διαπιστευτήρια και την αναγνωρισιμότητα που επέφερε η χρήση του από δημόσιες υπηρεσίες σε πολλές χώρες αλλά και εταιρίες ταξί και ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων. Επιπλέον, έχει αποδειχτεί εξαιρετικά χρήσιμο σε περιόδους καταστροφών, όταν η έλλειψη βενζίνης εμποδίζει τη χρήση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Το σύστημα κίνησης του i-MiEV χρησιμοποιήθηκε επίσης σε ένα επαγγελματικό όχημα με την ονομασία Minicab MiEV, το οποίο κυκλοφόρησε το 2011. Η μάρκα θα προμηθεύσει με 1.200 μονάδες την Ταχυδρομική Υπηρεσία της Ιαπωνίας τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Αν και μικρό σε διαστάσεις, το Minicab MiEV είναι αρκετά ευρύχωρο για να εξυπηρετεί τις ανάγκες εταιριών διανομών σε αστικές περιοχές.
Οι συνδυασμένες πωλήσεις i-MiEV και Minicab MiEV σε όλο τον κόσμο ανήλθαν στις 31.000 μονάδες όλη αυτή τη δεκαετία που κυκλοφορεί στην αγορά (έως τα τέλη Απριλίου 2019).
Σημειώνεται ότι το i-MiEV επιτάχυνε την έρευνα και εξέλιξη της Mitsubishi στα συστήματα κίνησης EV, κάτι το οποίο οδήγησε άμεσα στην παρουσίαση του Outlander PHEV (Νο1 σε πωλήσεις plug-in υβριδικό όχημα στην Ευρώπη) το 2013, με καινοτόμο υβριδικό σύστημα κίνησης που συνδυάζει και τους δύο ηλεκτροκινητήρες με έναν βενζινοκινητήρα.
Η μπαταρία 16 Kilowatt του i-MiEV και ο συμπαγής ηλεκτροκινητήρας που τοποθετείται πίσω έδωσαν στο αυτοκίνητο μία αυτονομία 160 χλμ και άριστες επιδόσεις, ενώ οι μικρές διαστάσεις του αυτοκινήτου είναι ιδανικές για συνθήκες πόλης, αλλά η έξυπνη διάταξη του εσωτερικού προσφέρει αρκετό χώρο για τέσσερα άτομα.
Εν μέσω της αυξανόμενης ζήτησης για οχήματα EV, η Mitsubishi επιδιώκει την εμπορευματοποίηση των V2H και V2G (Vehicle to Grid) για την περαιτέρω ανάπτυξη και προώθηση των EV & Plug-in Hybrid Electric Vehicles (PHEV). Η εταιρία θεωρεί ότι κάτι τέτοιο ανοίγει το δρόμο για μία νέα εποχή που ορίζεται από μία ενιαία σχέση μεταξύ του αυτοκινήτου και των ανθρώπων, της κοινωνίας και του περιβάλλοντος.
Νίκος Τσάδαρης