Από το 1966 που ξεκίνησε την έρευνα (R&D) στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, η Mitsubishi Motors Corporation πίστευε ότι τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) θα εξελιχθούν μελλοντικά σε βασικά προϊόντα.
Αυτή την άποψη δικαιώνουν και οι πρόσφατες ανησυχίες για το φαινόμενο αύξησης της παγκόσμιας θερμότητας.
Αρχικά με το πρωτοποριακό i-MiEV το 2009 και στη συνέχεια με το στόχο που έχει θέσει η ίδια η εταιρεία για το 20% των οχημάτων να είναι ηλεκτροκίνητα μέχρι το 2020, η Mitsubishi έχει ήδη κάνει σημαντικά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση όπως αποδεικνύεται με το νέο Outlander Plug-in Hybrid Electric Vehicle (“PHEV”) και την πιο καινοτόμο αρχιτεκτονική «Dual Design».
Επεκτεινόμενη ακόμα περισσότερο, η Mitsubishi διερευνά τώρα όλη τη γκάμα των τεχνολογιών ηλεκτροκίνησης – Pure Electric (EV), Hybrid Electric (HEV), Plug-in Hybrid Electric (PHEV) – όπως επιβεβαιώνουν τα δύο πρωτότυπα μοντέλα που θα γιορτάσουν την παγκόσμια πρεμιέρα τους στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης 2013, δίπλα στο νέο Outlander PHEV.
Παράλληλα, βλέποντας την αγορά αυτοκινήτου από μία παγκόσμια σκοπιά, η MMC δεσμεύεται στην εξέλιξη παγκόσμιων αρχιτεκτονικών που θα εξυπηρετούν τις ανάγκες και απαιτήσεις των πελατών σε ώριμες αλλά και σε αναπτυσσόμενες αγορές, αποφεύγοντας τους όποιους μηχανολογικούς συμβιβασμούς.
Τα πρωτότυπα της Mitsubishi στη Γενεύη
Concept GR-HEV – Το Sport Utility Hybrid Truck
Αν τα ηλεκτρικά οχήματα πρόκειται να έχουν σημαντική επίδραση στο περιβάλλον, θα πρέπει να μπορούν να προσελκύουν ένα ευρύ φάσμα πελατών με μία πλήρη γκάμα μοντέλων βασισμένων σε EV, από μικρά αυτοκίνητα πόλης μέχρι μεγάλα SUV, και το καθένα να χρησιμοποιεί μία ειδική εφαρμογή της τεχνολογίας (EV, HEV ή PHEV)
Από αυτή την άποψη, το Νέο Outlander PHEV έχει ήδη αποδείξει την άριστη συμβατότητα μεταξύ ενός κινητήρα EV και ενός crossover μεγάλων αποστάσεων κατηγορίας D.
Στη Mitsubishi, το επόμενο λογικό βήμα είναι η περαιτέρω επέκταση, με την προσαρμογή των ηλεκτρικών εξαρτημάτων στις απαιτήσεις ενός ακόμα μεγαλύτερου, ανθεκτικότερου, πιο σπορ αυτοκινήτου, κατάλληλου για επαγγελματική χρήση και δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου σε ώριμες ή αναπτυσσόμενες αγορές… Αυτές ήταν οι οδηγίες για το Concept GR-HEV, την πρόταση της Mitsubishi Motors τεχνολογίας Hybrid (HEV), που εφαρμόζεται για πρώτη φορά σε ανοικτό φορτηγό ενός τόνου.
Με αυτή τη νέα εκδοχή οχήματος «Dual Design», η Mitsubishi Motors παρουσιάζει ένα εντελώς νέο σύστημα κίνησης HEV, που περιλαμβάνει κινητήρα Clean Diesel και ηλεκτροκινητήρες. Απλούστερο και πιο προσιτό από οποιοδήποτε EV ή PHEV, το HEV εκτιμάται ότι ταιριάζει καλύτερα στις καθημερινές σκληρές απαιτήσεις (heavy-duty) των χρηστών pickup truck.
Το Concept GR-HEV χρησιμοποιεί την τεχνολογία μόνιμης τετρακίνησης (4WD) της Mitsubishi, με ενσωματωμένο σύστημα ελέγχου ενεργητικής ασφάλειας Super All Wheel Control (S-AWC) που προσφέρει υψηλή ελκτική πρόσφυση, ευστάθεια και επιδόσεις σε όλες τις οδικές συνθήκες.
Κοντό και φαρδύ, στιβαρό, ελκυστικό και απίστευτα χρηστικό, αυτό το πρωτότυπο 4WD Sport Utility HEV Truck εξελίχθηκε με φιλόδοξο στόχο εκπομπών CO2 κάτω από 149 g/km, πολύ καλύτερο από το μέσο όρο της κατηγορίας.
Concept CA-MiEV – Το EV των προαστίων
Βασισμένη στα σχόλια των πελατών i-MiEV την τελευταία τριετία και στη συνεχή τεχνολογική πρόοδο των μπαταριών κα των ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης, η MMC πιστεύει ότι ήρθε η ώρα να φέρει τα γνήσια EV μοντέλα εκτός αυστηρά αστικού περιβάλλοντος με μία νέα γενιά συμπαγών-μικρομεσαίων EV.
Προβάλλοντας τις διάφορες τεχνολογίες που η MMC σκοπεύει να παρουσιάσει μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα στη γκάμα των παγκόσμιων μοντέλων της, το κομψό Concept CA-MiEV μπορεί να προσφέρει αυτονομία 300 km χάρη στην επόμενη γενιά συστημάτων EV, στις μπαταρίες υψηλής πυκνότητας, στο ελαφρύ βάρος και στην προηγμένη αεροδυναμική. Αυτό σημαίνει ότι είναι κατάλληλο για καθημερινή χρήση στα προάστια και εκτός πόλης γενικότερα.
Άλλα καινοτόμα χαρακτηριστικά σε πραγματικές συνθήκες περιλαμβάνουν ασύρματη τεχνολογία φόρτισης, λειτουργίες με ενεργοποίηση μέσω smartphone, κλπ.
Πηγή: sport-fm.gr