Εδώ και πέντε δεκαετίες, η 911 βρίσκεται στην καρδιά της μάρκας Porsche. Πολύ λίγα αυτοκίνητα στον κόσμο μπορούν να επιδείξουν τη μακροχρόνια παράδοση και τη συνέχεια της Porsche 911. Αποτελεί πηγή έμπνευσης για τους λάτρεις του αυτοκινήτου ανά τον κόσμο, ήδη από το ντεμπούτο της ως μοντέλο 901 στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου ΙΑΑ το Σεπτέμβριο του 1963. Σήμερα θεωρείται ότι αποτελεί τον ορισμό του σπορ αυτοκινήτου, το σημείο αναφοράς όλων των υπολοίπων. Η 911 αποτελεί επίσης πηγή έμπνευσης για όλες τις άλλες σειρές μοντέλων της Porsche. Από το Cayenne έως την Panamera, κάθε Porsche είναι το πιο σπορτίφ αυτοκίνητο στην κατηγορία του, καθώς ενσωματώνει μέρος της φιλοσοφίας της 911.
Έχουν κατασκευαστεί περισσότερες από 820.000 Porsche 911, γεγονός που καθιστά το μοντέλο αυτό το πιο επιτυχημένο σπορ αυτοκίνητο στον κόσμο. Σε κάθε μία από επτά γενιές της, οι μηχανικοί μας στο Zuffenhausen και το Weissach έχουν επανεφεύρει το μοντέλο, αναδεικνύοντας ξανά και ξανά την πρωτοποριακή δύναμη της μάρκας Porsche. Με τρόπο που δεν το καταφέρνει κανένα άλλο όχημα, η 911 κατορθώνει και συνδυάζει φαινομενικά ασυμβίβαστες αντιθέσεις, όπως ο σπορ χαρακτήρας και η καθημερινή πρακτικότητα, η παράδοση και η καινοτομία, ο σχεδιασμός και η λειτουργικότητα. Λογικό είναι, λοιπόν, κάθε γενιά να έχει γράψει τη δική της επιτυχημένη ιστορία. Ο Ferry Porsche έχει περιγράψει τα μοναδικά της πλεονεκτήματα με τον καλύτερο τρόπο: «Η 911 είναι το μόνο αυτοκίνητο που θα μπορούσε κανείς να οδηγήσει σε ένα σαφάρι στην Αφρική ή στο Λε Μαν, ή για να πάει στο θέατρο ή για να κινηθεί στην έντονη κυκλοφορία της Νέας Υόρκης.»
Εκτός από τις κλασσικές της αλλά ταυτόχρονα μοναδικές γραμμές, η Porsche 911 πάντα ξεχώριζε για την προηγμένη τεχνολογία της. Η σύλληψη πολλών από τις ιδέες και τεχνολογικές λύσεις που χρησιμοποιήθηκαν για πρώτη φορά στην Porsche 911 έγινε στην αγωνιστική πίστα. Η 911 ήταν από την αρχή επικεντρωμένη στη φιλοσοφία των επιδόσεων, της οποίας το σημαντικότερο εργαστήριο δοκιμών είναι οι αγώνες αυτοκινήτου. Από τα πρώτα της κιόλας βήματα, κινήθηκε με απόλυτη άνεση σε σιρκουί ολόκληρου του κόσμου, αποκτώντας τη φήμη του πολυτάλαντου και αξιόπιστου νικητή. Πράγματι, σχεδόν τα δύο τρίτα από τις 30.000 αγωνιστικές νίκες της Porsche κερδήθηκαν με την 911.
Εορτασμοί της επετείου από την Porsche
Για την Porsche, η 50ή επέτειος αυτού του σπορ αυτοκινήτου-συμβόλου είναι το κεντρικό θέμα του 2013. Θα υπάρξει μια μεγάλη σειρά επετειακών εκδηλώσεων, με πρώτη την έκθεση αυτοκινήτου «Retro Classic» στη Στουτγάρδη. Από τις 7 έως τις 10 Μαρτίου, το Μουσείο Porsche θα γιορτάσει τη χρονιά της επετείου με τέσσερα ειδικά εκθέματα, μια 911 Turbo Coupé των πρώτων χρόνων, ένα πρωτότυπο 911 Cabriolet από το 1981, μια έκδοση δρόμου της 911 GT1 του 1977 και την έκδοση προπαραγωγής Type 754 T7. Αυτό το πλαίσιο που κατασκεύασε ο καθηγητής Ferdinand Alexander Porsche αποτέλεσε ορόσημο για το δρόμο προς το σχεδιασμό της 911.
Η εταιρεία επίσης στέλνει μια κλασσική 911 του 1967 σε παγκόσμια περιοδεία. Στη διάρκεια του έτους, αυτή η αντίκα 911 θα ταξιδέψει σε πέντε ηπείρους, όπου θα παρουσιαστεί σε μέρη όπως το Pepple Beach της Καλιφόρνια, η Σαγκάη, το Goodwood στο Ηνωμένο Βασίλειο και η Αυστραλία. Ως πρέσβης της μάρκας, αυτή η κλασσική 911 θα λάβει μέρος σε πολλές διεθνείς εκθέσεις, ιστορικά ράλι και εκδηλώσεις αγωνιστικής αυτοκίνησης. Οι φαν και οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να παρακολουθήσουν την πορεία του αυτοκινήτου αυτού από τη διαδικτυακή διεύθυνση porsche.com/follow-911.
Το Μουσείο Porsche γιορτάζει τα «50 χρόνια της Porsche 911», από τις 4 Ιουνίου έως τις 29 Σεπτεμβρίου 2013, με μια ειδική έκθεση όπου θα παρουσιαστεί η ιστορία και η εξέλιξη της 911. Την άνοιξη, ο εκδοτικός οίκος του μουσείου που ονομάζεται Edition Porsche-Museum θα εκδώσει μια επετειακή έκδοση με τίτλο «911×911».