Συνδυάζοντας τη μεσαία μπερλίνα της με τον σύγχρονο 1.600άρη turbo κινητήρα βενζίνης, για πρώτη φορά στην ιστορία του κωδικού, η BMW 316i είναι αυτή που θα θέλαμε πάντα.

Ήταν πάντοτε ένα πρόβλημα να συνδυάζεις premium προϊόντα αυτοκινήτου με «φτωχούς» κινητήρες που είναι συμβατοί με «φτωχά» κράτη όπως η Ελλάδα. Ακόμα και αν τα 2λιτρα μοτέρ έγιναν στο πρόσφατο παρελθόν δημοφιλή και εδώ, η τάση αυτή «μαζεύτηκε» γρήγορα εν όψει των οικονομικών, αλλά και των τεχνολογικών εξελίξεων.

Εν ολίγοις, το downsizing, δηλ. τα μοτέρ χαμηλού κυβισμού και μεγάλης απόδοσης, είναι πλέον κοινός τόπος, αφού η τεχνολογία το επιτρέπει και η ανάγκη για οικονομία το επιτάσσει. Από αυτό τον σύγχρονο κανόνα δεν ξεφεύγει πλέον, έστω και καθυστερημένα, ένας από τους πιο εμβληματικούς κωδικούς της αυτοκίνησης.

Η Σειρά 3 της BMW, εξοπλίζεται, πλέον, με 1.600άρι turbo μοτέρ και ο κωδικός 316i δεν είναι, πλέον, συνώνυμος του συμβιβασμού.

Κινητήρας: Ό,τι χρειαζόταν

Με δεδομένο ότι, η 3άρα της BMW ξεκίνησε την καριέρα της σαν 2λίτρη (328i με 245 ίππους), η προσθήκη του κινητήρα αυτομάτως αλλάζει τα δεδομένα όσον αφορά στην απόκτηση και στη συντήρησή της.

Κάτω από το καπό της 316i υπάρχει ο 1.600άρης κινητήρας, με turbo και άμεσο ψεκασμό, TwinPower Turbo των 136 ίππων και των 220 Nm ροπής που γνωρίσαμε στη σειρά 1. Το μοτέρ αυτό, παρότι έχει να κινήσει σχεδόν 1,5 τόνο αμαξώματος, διεκπεραιώνει τις υποχρεώσεις του με ευκολία, προσφέροντας πολύ καλές επιδόσεις και οικονομία καυσίμου.

Στην έκδοση με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο, η απόκριση στο γκάζι είναι εξαιρετική, ενώ η 316i μπορεί να «πιάνει» εύκολα υψηλές ταχύτητες και να τις διατηρεί χωρίς ζόρια.

Ο κινητήρας είναι ελαστικός και γραμμικός, αλλά έχει λίγο τραχιά λειτουργία και ακούγεται στις ψηλές στροφές, περισσότερο από ό,τι θα περίμενε κανείς για ένα αυτοκίνητο αυτής της κλάσης.

Οδική συμπεριφορά: Σημείο αναφοράς για σπορτίφ σεντάν

Αυτό είναι πραγματικά η 3άρα της BMW. Προσφέρει μια εμπειρία οδήγησης με σπορ χαρακτήρα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, αρκεί όποιος την επιλέξει να ξέρει τις ακριβώς ζητάει.

Πιο συγκεκριμένα, το αυτοκίνητο έχει ένα κορυφαίο πλαίσιο σε ζύγισμα και στιβαρότητα, το οποίο βοηθάει όλες τις περιστάσεις. Στις στροφές το αυτοκίνητο είναι ακριβές έως παιχνιδιάρικο, ενώ στον ανοιχτό δρόμο ταξιδεύει ευθύβολα και σίγουρα.

Με τη βοήθεια του συστήματος Driver Experience Control που είναι στάνταρ, η 3άρα μπορεί να γίνει από Εco Pro και Comfort μέχρι Sport & Sport Plus σε τιμόνι, γκάζι, ανάρτηση και λειτουργία κλιματισμού, αξιοποιώντας και τις Efficient Dynamics δυνατότητές της.

Επίσης το τιμόνι της είναι εξαιρετικό και τα φρένα της ικανά. Ωστόσο, σε καμία ρύθμιση δε μπορεί να προσφέρει μεγάλες ανέσεις, ενώ πάντα η ποιότητα κύλισης, λόγω και των run flat ελαστικών της, δεν μπορεί να γίνει εφάμιλλη του premium γερμανικού ανταγωνισμού.

Εσωτερικό – άνεση: Κορυφαία ποιότητα, μέτρια άνεση

Η BMW 316i έχει μακρύ μεταξόνιο που βοηθάει στο δρόμο αλλά και στους χώρους στο εσωτερικό. Έτσι, οι διαστάσεις είναι καλές όσον αφορά στα γόνατα των πίσω και τα κεφάλια, ενώ και ο χώρος αποσκευών των 480 λίτρων είναι καλός για τα 4,6 + μέτρα του μήκους του μοντέλου.

Ωστόσο, το τούνελ του άξονα της πίσω κίνησης περιορίζει αρκετά τις δυνατότητες φιλοξενίας ενός τρίτου πίσω επιβάτη.

Επίσης, η χωροταξική μελέτη τοποθετεί τον οδηγό σε ένα περιβάλλον που είναι εξαιρετικό για σπορτίφ οδήγηση, αλλά μάλλον είναι αρκετά σφιχτό – στενό για καθημερινή χρήση.

Αυτό, φυσικά, δεν στερεί τη BMW από την κορυφαία ποιότητα κατασκευής, αλλά και την προσεγμένη εργονομία, έτσι όπως προκύπτει από το αναβαθμισμένο σύστημα χειρισμού iDrive και τον ευανάγνωστο πίνακα οργάνων.

Το έξτρα τριάκτινο τιμόνι με τα διακριτικά του M Division, αλλά και τα δερμάτινα μπάκετ καθίσματα με τις κόκκινες ραφές, προσθέτουν στον αισθητικό εντυπωσιασμό.

Συμπέρασμα

Η βασική έκδοση της μεσαίας βαυαρικής μπερλίνας δεν κάνει τους συμβιβασμούς του παρελθόντος, όσον αφορά στο πώς η απόδοση μπορεί να αξιοποιήσει τις δομικές ικανότητες του μοντέλου.

Με άλλα λόγια, αυτό το καλοφτιαγμένο πολυτελές σεντάν με κωδικό 316i δε «σώνεται» μόνο από τον έλικα στο καπό του, αλλά και από την ουσία που μπορεί να του προσφέρει το χαρισματικό μοτέρ του.

Αν είστε θιασώτης της σπορ οδήγησης, η BMW μπορεί να την προσφέρει σε συσκευασία premium μπερλίνας με τιμή κάτω από 30.000 ευρώ, αρκεί σε αυτά τα προσθέσετε και τα 2.422 ευρώ του αυτόματου κιβωτίου.

Πηγή: autotriti.gr