Ο τρίτος γύρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι, το Ράλι του Μεξικό, εξελίχθηκε σε μια θριαμβευτική παράσταση για τους 6 συνεχόμενες φορές παγκόσμιους πρωταθλητές Οζιέ – Ινγκρασιά, που οδηγούσαν ένα Citroen C3 WRC.
Το γαλλικό πλήρωμα επικράτησε – με εξαίρεση στο ξεκίνημα- εφ΄όλης της ύλης στον πολύ δύσκολο αγώνα στα μεξικάνικα χώματα και έφυγε για την Κορσική (28-31/3) με τους περισσότερους βαθμούς που μπορούσε να πάρει, στις αποσκευές του.
Αλάθητοι, αλλά και ελαφρώς τυχεροί, δεν άφησαν κανέναν να αμφισβητήσει για το ποιος είναι ο αρχηγός στο WRC, βάζοντας σοβαρή υποψηφιότητα για τον 7ο συνεχόμενο τίτλο τους.
Στην δεύτερη θέση της κατάταξης, χωρίς όμως ποτέ να απειλήσουν τους πρώτους, τερμάτισαν οι Εσθονοί Τάνακ – Γιαρβεόλα με Toyota Yaris WRC, οι οποίοι παρά το ότι διεκδικούν τίτλο, άργησαν να «ξυπνήσουν» και παρά το ότι κέρδισαν 6 από τις 21 ειδικές διαδρομές (όσες και ο Οζιέ), απλά κατάφεραν να περάσουν τους εξαιρετικούς Έβανς – Μάρτιν με το Ford Fiesta WRC της M-Sport που επιμένει στα ίσια με όλους, παρά το ότι –στα χαρτιά τουλάχιστον – είναι ιδιωτική ομάδα.
Στην τέταρτη θέση οι Βέλγοι Νεβίλ – Γκιλσούλ με το Hyundai i20 WRC, έκαναν ένα αγώνα που σίγουρα θα θέλουν να ξεχάσουν, καθώς σε καμιά περίπτωση δεν υποστήριξαν τον χαρακτηρισμό «διεκδικητές του πρωταθλήματος» και απλά επωφελούμενοι από ατυχίες των άλλων (είχαν και αυτοί ένα κλαταρισμένο λάστιχο), έφτασαν τελικά 4οι και… καταϊδρωμένοι, μένοντας πίσω στην κατάταξη των οδηγών, αλλά και μην συμβάλλοντας όσο θα έπρεπε στον φετινό στόχο της ομάδας Hyundai, που είναι (πάση θυσία) ο τίτλος των κατασκευαστών.
Για την αποτυχία της Hyundai στο Μεξικό «φρόντισαν» και οι άλλοι δυο οδηγοί της ομάδας. Συγκεκριμένα, ο Νορβηγός Αντρέας Μίκελσεν, ξεκίνησε «φουριόζος» (προσπαθώντας –ίσως- να αποδείξει στην ομάδα, ότι κακώς του «πήραν» το μπάκετ για το ράλι Κορσικής), αλλά στην 5η ειδική χτύπησε μια πέτρα και έσπασε την ανάρτηση εγκαταλείποντας.
Δυο ειδικές αργότερα εγκατέλειψε και το τρίτο Hyundai, αυτό των Ισπανών Σόρντο – Ντελ Μπάριο, που τελικά τα πήγαν καλύτερα από τον Μίκελσεν και κατάφεραν να τερματίσουν 9οι συνεισφέροντας με ελάχιστους βαθμούς στην προσπάθεια της ομάδας.
Αντίθετα, για την Toyota, οι Μικ – Μάρσαλ με Yaris WRC που τερμάτισαν στην 5η θέση, επιβεβαίωσαν την εμπιστοσύνη του Τόμι Μάκινεν (αρχηγού της ομάδας Toyota), στον Ιρλανδό για το τρίτο αυτοκίνητο της ομάδας.
Ο Μικ κινήθηκε γρήγορα και συνετά σε όλη την διάρκεια του αγώνα, χάνοντας από τον Οζιέ, μόλις για 1 δέκατο του δευτερολέπτου την τελευταία ειδική του αγώνα (power stage), που δίνει στα πληρώματα έξτρα βαθμούς.
Τα άλλα δυο εργοστασιακά πληρώματα, οι Σούνινεν – Σάλμινεν (Fiesta WRC) και Λάπι – Φερμ (Yaris WRC), βγήκαν από τον δρόμο, ο μεν πρώτος νωρίς και δεν συνέχισε με το καθεστώς super rally, ο δε δεύτερος «κρεμάστηκε» στην 10η ειδική, σε ένα σημείο που δεν υπήρχαν θεατές για να τον επαναφέρουν στον δρόμο και έτσι αναγκάστηκε να επανέλθει στον αγώνα την επόμενη ημέρα, αδυνατώντας να μπει στην δεκάδα, κάτι που τον περιόρισε στην συλλογή μόνο 1 βαθμού, από την 4η θέση της power stage.
Όσον αφορά την κατηγορία WRC2, οι τοπικοί Γκουέρα – Ζαπάτα, με Skoda Fabia R5, δεν άφησαν κανένα άλλον στην κατηγορία να ελπίζει, ειδικά μετά τη μέση του αγώνα, όταν έφυγαν μπροστά για να τερματίσουν τελικά 6οι στην γενική κατάταξη.
Τώρα και ενόψει Κορσικής, ο Τάνακ εξακολουθεί να προηγείται στην βαθμολογία των οδηγών με 65 β., έναντι 61 β. του Οζιέ και 55 β. του Νεβίλ. Αντίστοιχα στην βαθμολογία των κατασκευαστών η Toyota είναι πρώτη με 86 β., η Citroen – ανέλπιστα- (συμμετέχει μόνο με δυο οδηγούς) δεύτερη με 78 β., η Hyundai μόλις Τρίτη με 77 β. και η Ford (M-Sport) τέταρτη με 45 β.
Όπως είναι φυσιολογικό, το πρωτάθλημα επιστρέφοντας στην Ευρώπη, έχει ήδη «πάρει φωτιά» και στις δύσκολες ασφάλτινες ειδικές της Κορσικής, η επιστροφή των Λεμπ – Ελενά (Hyundai i20 WRC), κάνει ακόμα πιο δύσκολα τα προγνωστικά.
Νίκος Τσάδαρης