Η Mitsubishi Motors Corporation (MMC) παρουσίασε τη νέα γενιά του crossover SUV Mitsubishi Engelberg Tourer, σε παγκόσμια πρεμιέρα στην 89η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης. Πρόκειται για ένα όχημα που διαθέτει σύγχρονες τεχνολογίες της μάρκας, προηγμένη ηλεκτροκίνηση και τετρακίνηση.
Το Engelberg είναι ένα διάσημο χειμερινό θέρετρο στην κεντρική Ελβετία που προσφέρει εντυπωσιακά πανοραμικά τοπία και ταυτόχρονα φημίζεται για τις οργανωμένες πίστες αλλά και τις διαδρομές-πρόκληση στο απάτητο χιόνι (off-piste) για freestyle σκι και snowboard.
Το Engelberg είναι ένα διάσημο χειμερινό θέρετρο στην κεντρική Ελβετία που προσφέρει εντυπωσιακά πανοραμικά τοπία και ταυτόχρονα φημίζεται για τις οργανωμένες πίστες αλλά και τις διαδρομές-πρόκληση στο απάτητο χιόνι (off-piste) για freestyle σκι και snowboard.
Το νέο SUV της Mitsubishi, είναι ένα 4WD plug-in υβριδικό EV (PHEV) με δύο μοτέρ (Twin Motor). Όπως αρμόζει στο όνομα Engelberg Tourer, προσφέρει υψηλές επιδόσεις από το σύστημα κίνησης που επιτρέπουν στον οδηγό να απολαμβάνει την οδήγηση σε όλες τις καιρικές συνθήκες, ή σε οποιαδήποτε επιφάνεια του δρόμου με σιγουριά. Αυτό συνδυάζεται με μεγάλη αυτονομία (κλασικό χαρακτηριστικό PHEV) και παρέχει τη δυνατότητα για ταξίδια εκτός πόλης χωρίς υποδομή φόρτισης. Η άριστη διάταξη χώρων συνδυάζει χωρητικότητα για επιβάτες με μία ποικιλία αποθηκευτικών χώρων, ώστε να μπορούν η οικογένεια και οι φίλοι να περνούν ευχάριστα μέχρι να φτάσουν στον προορισμό τους.
Σχεδίαση
Το Engelberg Tourer, έχει σχεδιαστεί σαν ένα κομψό και λειτουργικό crossover SUV παντός εδάφους. Το στυλ του αμαξώματος εκφράζει δύναμη και αξιοπιστία που του επιτρέπει να ανταπεξέρχεται σε κάθε είδους οδικές συνθήκες. Το εσωτερικό προσφέρει μια ευρύχωρη καμπίνα ώστε οι επιβάτες να απολαμβάνουν με άνεση το ταξίδι ενώ τα επίπεδα ποιότητας και λειτουργικότητας προδίδουν προσοχή στη λεπτομέρεια. Στα SUV χαρακτηριστικά του, περιλαμβάνονται φώτα ομίχλης τοποθετημένα σε μία μπαγκαζιέρα οροφής με αυτόματο άνοιγμα/κλείσιμο και ποδιές στους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες.
Τεχνολογίες
Το Engelberg Tourer είναι εφοδιασμένο με το Twin Motor PHEV της μάρκας που εξελίχθηκε και δοκιμάστηκε στο Outlander PHEV, και το εξελίσσει προσθέτοντας τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης και τετρακίνησης νέας γενιάς. Επιπλέον, ο συνδυασμός του συστήματος PHEV με συνδεμένες τεχνολογίες σημαίνει ότι το νέο SUV μπορεί να οδηγείται σε όλες τις καιρικές συνθήκες και σε όλους τους τύπους δρόμων με σιγουριά.
«PHEV system»
Το Engelberg Tourer χρησιμοποιεί ένα σύστημα PHEV με την μεγάλης χωρητικότητας μπαταρία τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο στη μέση του οχήματος. Χρησιμοποιεί το σύστημα Twin Motor της MMC, με πολύ ισχυρά και αποδοτικά μοτέρ μπροστά και πίσω, προσφέροντας όμως τεράστιο χώρο στην καμπίνα που μπορεί να φιλοξενήσει τρεις σειρές καθισμάτων.
Ο βενζινοκινητήρας 2.4 λίτρων είναι σχεδιασμένος για το σύστημα PHEV. Σε σειριακό υβριδικό πρόγραμμα, ο κινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια υψηλής ισχύος και πετυχαίνει υψηλό βαθμό ανάκτησης ενέργειας, ενώ ο μεγαλύτερος κυβισμός επιτρέπει πιο αθόρυβη λειτουργία και καλύτερη χιλιομετρική απόδοση. Εκτός από την υψηλότερη απόδοση του ίδιου του συστήματος PHEV, το SUV χρησιμοποιεί τεχνολογίες μείωσης κατανάλωσης, όπως οι ενεργές γρίλιες μάσκας που κλείνουν, περιορίζοντας την αντίσταση.
Το Engelberg Tourer έχει ηλεκτρική αυτονομία πάνω από 70χλμ (κύκλος WLTP), και με πλήρως φορτισμένη μπαταρία και γεμάτο ρεζερβουάρ καυσίμου έχει συνολική αυτονομία πάνω από 700χλμ (WLTP).
«4WD System»
Το Engelberg Tourer χρησιμοποιεί σύστημα Twin Motor full-time 4WD της MMC με ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες για τον εμπρός και πίσω άξονα, επιστρατεύοντας την τεχνογνωσία που αποκτήθηκε με τη σειρά Lancer Evolution, ενώ χρησιμοποιεί Active Yaw Control για να προσαρμόσει την κατανομή ροπής μεταξύ των εμπρός τροχών. Αυτοί συνδυάζονται με το σύστημα ελέγχου συμπεριφοράς του οχήματος της MMC, Super All-Wheel Control (S-AWC), που βελτιώνει σημαντικά τις δυναμικές επιδόσεις (επιτάχυνση, είσοδο σε στροφή, φρενάρισμα) ελέγχοντας την πίεση πέδησης σε κάθε τροχό (Anti-lock Braking System, ABS) και την ισχύ των εμπρός και πίσω μοτέρ (Active Stability Control).
Το σύστημα μετάδοσης Twin Motor 4WD προσφέρει εξαιρετική κατανομή ροπής εμπρός/πίσω και ξεχωρίζει επίσης από την αίσθηση επιτάχυνσης που χαρακτηρίζει έναν ηλεκτροκινητήρα ο οποίος παράγει άμεσα μέγιστη ροπή. Ο έλεγχος κατανομής ροπής μεταξύ των εμπρός τροχών βελτιώνει τις οδηγικές επιδόσεις, προσφέροντας ένα επίπεδο ευελιξίας και οδικής συμπεριφοράς ασύλληπτο για αυτοκίνητο του μεγέθους του. Επίσης, αυξάνει την σταθερότητα, μειώνοντας την ολίσθηση των τροχών σε μη ασφαλτοστρωμένους ή χιονισμένους δρόμους, προκειμένου να εξασφαλίσει ότι η μέγιστη ελκτική ισχύς μεταφέρεται στο δρόμο.
Το Active Yaw Control χρησιμοποιώντας πληροφορίες περιστροφής του τιμονιού, περιστροφής του αμαξώματος (yaw rate), ελκτικής ισχύος, πίεσης πέδησης, ταχύτητας των τροχών και άλλα στοιχεία για τον ακριβή προσδιορισμό των προθέσεων του οδηγού και τη συμπεριφορά του οχήματος, ελέγχει την κατανομή ροπής, και την πίεση πέδησης στους εμπρός τροχούς, ώστε το όχημα να συμπεριφέρεται πιστά και με ασφάλεια σύμφωνα με τις προθέσεις του οδηγού.
Το Active Stability Control μειώνει την αστάθεια στη συμπεριφορά του οχήματος που απορρέει από ολισθηρό οδόστρωμα ή ξαφνικές εντολές στο τιμόνι.
«Connected Car System»
Όταν ο οδηγός εισάγει έναν προορισμό στο σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου, στο Connected Car System χρησιμοποιεί πληροφορίες για τον καιρό, τη θερμοκρασία, την τοπογραφία, την κατάσταση της κυκλοφορίας και του εδάφους για να επιλέξει το βέλτιστο πρόγραμμα οδήγησης και να προσαρμόζει την κατανομή ροπής μέσω της διαχείρισης ενέργειας της μπαταρίας και του συστήματος S-AWC. Αυτό παρέχει άνεση στον οδηγό και συμβάλλει στην οικονομία καυσίμου.
Νίκος Τσάδαρης