H BMW γιορτάζει φέτος την 40ή επέτειο, από την παρουσίαση των πρώτων ηλεκτροκίνητων πρωτότυπων, για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Μονάχου (1972). Από τότε κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι.
Η παράδοση της βαυαρικής φίρμας, στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, είναι μακρά, όπως επιβεβαιώνεται η ιστορική αναδρομή, με αφορμή την 40ή επέτειο, από το λανσάρισμα δύο ηλεκτρικών 1602, στο περιθώριο των Ολυμπιακών Αγώνων του Μονάχου, το 1972.
Ας ξετυλίξουμε, λοιπόν, το κουβάρι…
1602 Electric: Το 1972 και ενώ το Μόναχο ζει στους ρυθμούς των Ολυμπιακών Αγώνων, η BMW παρουσιάζει δύο ηλεκτρικά πρωτότυπα 1602.
Οι ειδικές εκδόσεις του θρυλικού κουπέ, εφοδιάζονται με ένα ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 43 ίππων και μπαταρίες μολύβδου 12V. Η αυτονομία, με μία φόρτιση, φτάνει τα 30 χιλιόμετρα και η τελική ταχύτητα τα 100χλμ/ώρα.
LS Electric: Τρία χρόνια αργότερα, η BMW παρουσιάζει το LS Electric, με τον ηλεκτροκινητήρα των 23 ίππων και δέκα μπαταρίες 12V, που με μία φόρτιση προσφέρουν αυτονομία 30 χιλιομέτρων, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 65 χλμ/ώρα. Η καινοτομία είναι το νέο σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση.
325iX Electric: Στις αρχές της δεκαετίας του ’80, παρουσιάζεται το εν λόγω πρωτότυπο, εξοπλισμένο με μπαταρίες νατρίου-θείου, οι οποίες έχουν τρεις φορές μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα, από τις προγενέστερες μολύβδου-οξέος.
Γι’ αυτό και η συνολική αυτονομία, με μία μόνο φόρτιση, εκτοξεύεται στα 150 χιλιόμετρα. Η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 100χλμ/ώρα, ενώ η συνολική ιπποδύναμη του ηλεκτρικού μοτέρ, αγγίζει τους 30 ίππους.
E1 concept: Είναι ένα από πιο ενδιαφέροντα πρωτότυπα στην έκθεση της Φρανκφούρτης το 1991.
Με κόμπακτ διαστάσεις και κατασκευασμένο από ελαφριά υλικά (αλουμίνιο εξωτερικά και πλαστικό στο εσωτερικό), το μικρό E1 Concept εφοδιάζεται με ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 43 ίππων, με την τελική ταχύτητα να ανέρχεται στα 120χλμ/ώρα και τη συνολική αυτονομία, με μία φόρτιση, να φτάνει τα 150 χιλιόμετρα.
325 Electric: Μέσα στη δεκαετία του 90, η BMW, με το 325 Electric, βελτιώνει τις επιδόσεις της, χρησιμοποιώντας μπαταρίες χλωριούχου νικελίου. Η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα φτάνει τους 61 ίππους, η τελική ταχύτητα τα 135 χλμ/ώρα και η αυτονομία παραμένει στα 150 χιλιόμετρα.
Η παράδοση της BMW συνεχίζεται με τα ηλεκτροκίνητα ActiveE και φυσικά με το MINI E, που διατίθενται σε περιορισμένο αριθμό μονάδων.
Ίσως ο δρόμος να ανοίξει, με την έλευση, το 2013 του i3, που προορίζεται για μαζική παραγωγή.
Πηγή: autotriti.gr