Η ιταλική εταιρεία που από τις αρχές του καλοκαιριού ανήκει στην Audi, ίδρυσε μια θυγατρική στη Βραζιλία την «Ducati do Brasil Indústria e Comércio de Motocicletas Ltda» με σκοπό να πουλάει αλλά και να συναρμολογεί μοτοσυκλέτες.
Πρόκειται για ένα τολμηρό βήμα που αποκαλύπτει το πόσο ποντάρει η Ducati στη δυναμική της αναδυόμενης νοτιοαμερικανικής οικονομίας.
Η θυγατρική εδρεύει στο Σάο Πάολο και θα έχει απόλυτη δικαιοδοσία στην κατασκευή και διανομή των μοτοσυκλετών και λοιπών προϊόντων της Ducati σε όλη την Βραζιλία.
Μέχρι σήμερα οι ιταλικές μοτοσυκλέτες πωλούνταν μέσω της εισαγωγικής εταιρείας Izzo Group, τη μεγαλύτερη τέτοια εταιρεία στην αχανή χώρα των 200 εκατ. κατοίκων μέχρι που… έκλεισε.
Η φίρμα που αντιπροσώπευε πολλούς από τους μεγάλους κατασκευαστές, είχε αποκτήσει πολύ κακή φήμη για την after-sales υποστήριξη στους πελάτες της. Για τον λόγο αυτό ακύρωσε η Harley Davidson τη συμφωνία διάθεσης των μοτοσυκλετών της μέσω της Izzo, ενέργεια που συνέβαλε στην τελική κατάρρευση της τελευταίας. Λέγεται…
Έτσι, παρότι αναγκαστική εν μέρει, η απόφαση για επέκταση των δραστηριοτήτων στην Βραζιλία εντάσσεται στην επεκτατική τακτική των Γερμανών και έγινε δυνατή χάρη στα ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα των τελευταίων ετών.
Πέρσι η Ducati έκανε ρεκόρ πωλήσεων (αύξηση 12%) και εσόδων (αύξηση 20% σε ετήσια βάση). Με βάση τα στοιχεία αυτά έγινε και η εξαγορά της από την Audi τον Μάιο του 2012.
Υπάρχει ωστόσο και άλλη αιτία της νέας επένδυσης: Οι εξαιρετικά υψηλοί δασμοί που επιβάλλει η Βραζιλία στα εισαγόμενα προϊόντα. Ουσιαστικά το εργοστάσιο στο Μανάους θα συναρμολογεί μισοτελειωμένα κιτ μοτοσυκλετών που θα στέλνονται από τη Μπολόνια. Αυτό είναι αρκετό για να αποφευχθούν οι υψηλοί δασμοί, καθώς η συναρμολόγηση θεωρείται ότι αποτελεί επαρκή προστιθέμενη αξία για να χαρακτηριστεί η μοτοσυκλέτα ως κατασκευασμένη στη χώρα.
Επικεφαλής της βραζιλιάνικης Ducati τέθηκε ο Ricardo Susini. Μιλώντας ο Gabriele Del Torchio, CEO της Ducati Motor Holding S.p.A. κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, στην οποία ανακοινώθηκε η ίδρυση της Ducati do Brasil, είπε:
«Η βραζιλιάνικη αγορά μοτοσυκλέτας είναι από τις πιο ενδιαφέρουσες για εμάς, καθώς είναι η τρίτη μεγαλύτερη στον κόσμο. Η ίδρυση αυτής της θυγατρικής και η δυνατότητα να κατασκευάζουμε τις μοτοσυκλέτες μας στο εργοστάσιο του Μανάους αποτελεί απόδειξη της πίστης μας στην αγορά της Βραζιλίας.
Επιθυμία μας είναι να προσφέρουμε στους πελάτες μας το καλύτερο προϊόν και τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες μετά την πώληση. Επίσης θέλουμε να επιβεβαιώσουμε τη σημαντικότητα της αγοράς αυτής στα στρατηγικά σχέδια της Ducati».
Έτσι μετά την πρόσφατη ανακοίνωση της παραγωγής του Monster 795 ειδικά για την αγορά της Ινδίας, όπου άρχισε επίσης να προσφέρεται η Panigale, η Ducati δείχνει να αφοσιώνεται απόλυτα στις αναδυόμενες αγορές για να διατηρήσει την αναπτυξιακή της πορεία.
Η Ducati είναι ακόμα μία εταιρεία συνδεδεμένη με ακριβά high end προϊόντα. Όμως το νέο της εργοστάσιο στην Βραζιλία μπορεί να σημαίνει μια στροφή στη μαζική παραγωγή, όπως έκανε και η ΚΤΜ με την παραγωγή των μικρών Duke στην Ινδία.
Η διαφορά των δύο εταιρειών είναι πως η ΚΤΜ το έκανε σε συνεργασία με μία τοπική εταιρεία, ενώ η Ducati αποφάσισε να προχωρήσει ιδίοις δυνάμεις.