Η αυλαία του Valvoline Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Αναβάσεων 2018 έπεσε με έναν συναρπαστικό αγώνα, εμπρός σε χιλιάδες θεατές, σε μια από τις κλασικότερες διαδρομές της ιστορίας του θεσμού, στην Ανάβαση Πλατάνι-«Πιτίτσα» της Αχαΐας.
Σ’ έναν αγώνα που μετρά σχεδόν πέντε δεκαετίες ζωής, ογδόντα αγωνιζόμενοι που πήραν εκκίνηση (από τις 88, αρχικά, συμμετοχές) προσέφεραν υπέροχο θέαμα και μάχες στα εκατοστά του δευτερολέπτου στις ανοιχτές μάχες των τίτλων στις περισσότερες Κατηγορίες και Κλάσεις.
Μια από τις πολυαναμενόμενες μάχες ήταν αυτή της Formula Saloon, στην οποία ο Μάριος Ηλιόπουλος (Ford Focus ST170) κέρδισε τον Κώστα Λαζαρίδη (Mitsubishi Lancer EvoVIII) και τον αγώνα με εξαίρετη επίδοση και στέφθηκε πρωταθλητής. Το βάθρο έκλεισε ο Αργύρης Τσούλος (Mitsubishi Lancer EvoVIII) από την Ηλεία. Οι τρεις νικητές της κατηγορίας κέρδισαν και την FST, ενώ ο Παναγιώτης Σουφλής (Fiat Punto GT) κατέκτησε την FST2 και ο Παντελής Τζικόπουλος (Ford Escort RS2000) την FSA2L.
Η Κατηγορία Α επιφύλασσε μια εκπληκτική μάχη, που βρήκε στο α’ σκέλος τέσσερις οδηγούς μέσα σε 32 εκατοστά του δευτερολέπτου. Τελικά στην 2η προσπάθεια ο Βασίλης Ρέκκας (Citroen Saxo VTS) κατέκτησε την νίκη με διαφορά 27 εκατοστών από τον Ανδρέα Μαραγκάκη (Honda Civic Type R) και 65 εκατοστών από τον Γιώργο Αναδιώτη (Renault Clio RS 2.0). Ο Ρέκκας επίσης κέρδισε και την Α6 και ο Μαραγκάκης την Α7, ενώ ταχύτερος μεταξύ των Α5 ήταν ο Γιάννης Παράβαλος με Toyota Yaris.
Ο Γιάννης Ποτουρίδης (Mitsubishi Lancer EvoIX) ήταν ο νικητής της Κατηγορίας Ν κερδίζοντας και τα δύο σκέλη, ενώ οι Κωνσταντίνος Κάκος και Ποσειδώνας Γορίτσας έκαναν από έναν δεύτερο και έναν τρίτο χρόνο, με τα EvoIX και EvoX αντίστοιχα, κλείνοντας -με αυτή τη σειρά- το βάθρο της κατηγορίας. Πίσω από τον τέταρτο Διονύση Γιαννούλη με το Honda Civic Type R (νικητής της Ν ως 2 λίτρα), o Κίμωνας Θέος με το Peugeot 106 Rallye κυριάρχησε στην πολυπληθή μάχη της Ν2.
O Σπύρος Βοργιάς (Peugeot 106 S16) είχε μια συναρπαστική μάχη στην Κατηγορία Ε, που επίσης κρίθηκε στα εκατοστά του δευτερολέπτου, με τον Διονύση Τροβά (BMW M3 E30) και με τον Τρύφωνα Χασάπη (Citroen AX Sport). Στο τέλος, ο Βοργιάς βγήκε νικητής με διαφορά 52 εκατοστών από τον Τροβά, κερδίζοντας φυσικά και την Κλάση Ε10, ενώ το βάθρο έκλεισε ο Χασάπης, ταχύτερος της Ε11.
Αντίστοιχα όμορφη ήταν και η μάχη των Ιστορικών αυτοκινήτων, καθώς με τρία Ford Escort RS2000 ο Ευάγγελος Γεωργούλας κέρδισε με διαφορά μόλις 9 εκατοστών (!) τον Γιάννη Τσαλαματά, ενώ σε απόσταση μόλις 1,46 δευτ. τερμάτισε ο Κωνσταντίνος Γιαννίκος. Ο τέταρτος γενικής, Γιώργος Καρράς (BMW 2002 TI GR1) ήταν και ο νικητής των Κατηγοριών 1+2.
Έτσι έκλεισε το φετινό πρωτάθλημα Αναβάσεων. Ραντεβού το 2019.
Νίκος Τσάδαρης