H «Ξερή Λίμνη» της Καλιφόρνια με τα 3.610 μέτρα μήκος προσφέρει ένα συναρπαστικό θέαμα, μεταξύ άλλων και επειδή είναι γεμάτη στροφές, δεν είναι παντού ιδιαίτερα φαρδιά, και η προσπέραση σε αυτή είναι πολύ δύσκολή, απαιτώντας στρατηγική.
Η επιφάνεια της πίστας επίσης είναι γεμάτη λακκούβες που αναγκάζουν τους αναβάτες είτε να ελιχθούν είτε να χρησιμοποιούν τα φρένα με εξαιρετική προσοχή και δεξιότητα.
H ιδιότροπη πίστα της Laguna Seca, η δεύτερη μικρότερη σε μήκος, φιλοξενεί κατά παράδοση το 10o γύρο του παγκοσμίου πρωταθλήματος MotoGP.
Η οδήγηση σε αυτή έχει κάποιες ιδιαιτερότητες, μία από τις οποίες είναι βέβαια η διέλευση από την περίφημη διπλή κατηφορική «Corkscrew».
Μετά το πέρας των χρονομετρημένων, η Brembo συγκέντρωσε τα δεδομένα τηλεμετρίας από τις ομάδες. Αναλύοντας τις διάφορες τιμές, οι μηχανικοί της μπόρεσαν να προσδιορίσουν το ποιος χρησιμοποιεί περισσότερο ή λιγότερο τα φρένα και πόσο νωρίς ή αργά πριν μία στροφή.
Ως γνωστόν υπάρχουν κάποιοι αναβάτες που ίσως όχι πάντα δίκαια, θεωρούνται μάστερ του φρεναρίσματος. Ας δούμε την κατάταξη που έδωσε η Brembo για το ποιος έπεφτε τελευταίος στα φρένα για την είσοδο της Κ1, της πρώτης στροφής της πίστας. Και άρα ποιος έχει το καλύτερο φρενάρισμα, τουλάχιστον σε αυτή την στροφή.
Καλύτερο φρενάρισμα θεωρείται αυτό που ξεκινά αργότερα επιτρέποντας βέβαια στον οδηγό να ακολουθήσει τη γραμμή του στη στροφή.
Ακολουθεί το top10:
1. Jorge Lorenzo (Yamaha)
2. Casey Stoner (Honda)
3. Dani Pedrosa (Honda)
4. Ben Spies (Yamaha)
5. Cal Crutchlow (Yamaha)
6. Valentino Rossi (Ducati)
7. Andrea Dovizioso (Yamaha)
8. Nicky Hayden (Ducati)
9. Alvaro Bautista (Honda)
10. Stefan Bradl (Honda)
Τα δεδομένα της τηλεμετρίας σε σχέση με το 2011:
Αρχική ταχύτητα 265 (2011) 276 χλμ/ώρα (2012)
Ταχύτητα τέλους 100 104 χλμ/ώρα
Απόσταση φρεναρίσματος 350 328 (μ.)
Χρόνος φρεναρίσματος 6,5 4,1 (δευτ)
Μέγιστη επιβράδυνση -1,1 -1,1 (g)
Δύναμη στη μανέτα 3,0 4,3 (κιλά)
Τα συμπεράσματα που εξάγονται είναι ότι:
-Τα φρένα φέτος ξεκίνησαν με περισσότερα χιλιόμετρα – άρα υπήρχε ισχυρότερη επιτάχυνση στην προηγούμενη ευθεία.
-Η ταχύτητα μέσα στη στροφή ήταν μεγαλύτερη, άρα βελτιωμένα ελαστικά και αναρτήσεις.
-Η απόσταση φρεναρίσματος μειώθηκε και ο πόντος πάει και πάλι στα ελαστικά. Αξιοσημείωτο εδώ είναι το πόσο κρίσιμο είναι το σημάδι για την έναρξη του φρεναρίσματος. Όταν το φρενάρισμα ξεκινά με 270 χ.α.ω για να διαρκέσει 350 μέτρα, αν ο οδηγός χάσει το σημάδι του για δύο δέκατα του δευτερολέπτου, θα βρεθεί εκτός πίστας καθώς θα έχει διανύσει 15 μέτρα, όσο και το πλάτος της πίστας…
-Ο χρόνος μειώθηκε αναλογικά περισσότερο, που σημαίνει περισσότερος χρόνος υπό καθεστώς έντονου φρεναρίσματος. Περισσότερη καταπόνηση στα ελαστικά αλλά και για τον οδηγό.
-Η μέγιστη επιβράδυνση παρέμεινε στα 1,1 g, που δίνει και μια ένδειξη για το όριο πρόσφυσης της πίστας.