Ο 9ος γύρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι, το ασφάλτινο ράλι της Γερμανίας, ήταν ένας μονόλογος του Εσθονού Ότι Τάνακ με το Toyota Yaris WRC, καθώς μπήκε σχεδόν από την αρχή μπροστά και στη συνέχεια έλεγχε τον ρυθμό του, ώστε να κερδίσει με ασφάλεια τον αγώνα και να μπει –τρίτος αυτός- στην μάχη του φετινού τίτλου.

Στην μεγαλύτερη διάρκεια του αγώνα, δεύτερος ήταν ο 5άκις πρωταθλητής Σεμπαστιάν Οζιέ με το Ford Fiesta WRC, χωρίς βλέψεις για την πρώτη θέση, αλλά ευχαριστημένος που ο μεγάλος του αντίπαλος, ο Βέλγος Νεβίλ (Hyundai i20 WRC) ήταν δυο-τρεις θέσεις πίσω του. Όμως ένα λάστιχο στο Fiesta στην 13η ειδική, έφερε τα πάνω κάτω και τον Οζιέ στην 10η θέση, απογοητευμένο καθώς έβλεπε να χάνεται ο 6ος σερί τίτλος.

Την ίδια ώρα επιτέθηκαν τόσο ο Ισπανός Σόρντο με το άλλο i20 WRC, όσο και ο Ιρλανδός Μπριν (Citroen C3 WRC) που αφυπνίστηκε και άρχισε να κάνει χρόνους πρώτης γραμμής, ενώ το άλλο Yaris με τον Λάντβαλα πέρασε σαν σταματημένο τον Νεβίλ και έθεσε υποψηφιότητα για βάθρο.

Η τελευταία ημέρα ξεκίνησε με ξαφνική αντεπίθεση του Βέλγου, στην προσπάθειά του να διατηρηθεί μακριά από τον Οζιέ μεγαλώνοντας την απόσταση των 21 βαθμών που τους χώριζε στην βαθμολογία.

Φυσικά, ο Γάλλος δεν έμεινε αδρανής και ακολούθησε στο ρυθμό, εκμεταλλευόμενος τον ομόσταυλο Σάνινεν (Fiesta WRC), την τούμπα του Σόρντο και το λάθος του Μπριν.

Έτσι έφθασαν στην τελευταία ειδική διαδρομή που δίνει και έξτρα βαθμούς στους 5 πρώτους, με τον Τάνακ άνετα πρώτο, τον Νεβίλ δεύτερο, τρίτο τον Φινλανδό Λάπι (Yaris WRC) και 4ο τον Οζιέ.

Ο τελευταίος με υπερπροσπάθεια στην 18η ειδική, πήρε την πρώτη θέση και τους 5 βαθμούς, μόλις 1 δέκατο του δευτερολέπτου εμπρός από τον 2ο Τάνακ (+4 β.). Την βαθμολογούμενη 5άδα έκλεισαν οι Λάπι (+3β.), Μπριν (+2β.) και Νεβίλ (+1β.) και όλοι ανανέωσαν το ραντεβού τους για τις 13-16 Σεπτεμβρίου στο Ράλι της Τουρκίας, ένα νέο χωμάτινο αγώνα, όπου όλες οι προβλέψεις είναι πιθανές.

Η βαθμολογία στους οδηγούς είναι: 172 για τον Νεβίλ, 149 για τον Οζιέ και 136 για τον Τάνακ, ενώ στους κατασκευαστές προηγείται η Hyundai με 254β., ακολουθεί η Toyota με 241, τρίτη η Ford με 224 και μόλις τελευταία η δεινοπαθούσα –κυρίως λόγω έλλειψης οδηγών πρώτης γραμμής- Citroen, με μόλις 159 β.

Τέλος την κατηγορία WRC2 κέρδισε ο Πολωνός Γιαν Κοπέσκι με Skoda Fabia R5, με 2ο τον 17χρονο Φινλανδό Κάλε Ροβάνπερα και 3ο τον Ιταλό Αντόλφι, επίσης με Fabia.

Αξιοσημείωτη είναι και η εμφάνιση του Έλληνα (από την Καβάλα) Ιορδάνη Σερδερίδη, που οδηγώντας ένα Fiesta WRC της ομάδας M-Sport βαμμένο στα χρώματα της ελληνικής σημαίας, τερμάτισε 18ος.

Νίκος Τσάδαρης