H Skoda συμπληρώνει το κενό ανάμεσα στη Fabia και την Octavia παρουσιάζοντας ένα αυτοκίνητο με μεγάλους χώρους στο οποίο η προσιτή τιμή δεν συνεπάγεται συμβιβασμούς.

Ο στόχος της Skoda είναι ξεκάθαρος: μέχρι το 2018, που δεν απέχει και ιδιαίτερα χρονικά, θέλει σχεδόν να διπλασιάσει τις πωλήσεις της και να τις φτάσει στο 1,5 εκατομμύριο μονάδες, από περίπου 900.000 που είναι σήμερα.

Και προκειμένου να το πετύχει αυτό εμπλουτίζει συνεχώς τη γκάμα της, καλύπτοντας όλα τα κενά στο εύρος της δραστηριοποίησής της.

Ακριβώς ένα τέτοιο κενό, μεταξύ της Fabia και της Octavia -που στην επόμενη γενιά της θα εμφανιστεί ακόμα πιο αναβαθμισμένη- θα καλύψει το νέο Rapid. Έτσι, τo νέο μικρομεσαίο σεντάν, που παρουσιάστηκε επίσημα στη Μπρατισλάβα, παίζει καθοριστικό ρόλο στην προσπάθεια επίτευξης του μελλοντικού στόχου των πωλήσεων.

Εποχή Rapid

Κάνοντας μια αντιστοιχία με το παρελθόν, ο ρόλος του Rapid είναι τόσο κομβικός, όσο αυτός του πρώτου Octavia, που ουσιαστικά στα μέσα της δεκαετίας του ΄90 αναγέννησε τη Skoda και την έβαλε σε μια νέα τροχιά ανάπτυξης και προοπτικής – με τη βοήθεια και της «μαμάς» VW φυσικά. Επίσης γεγονός είναι πως το Rapid ακολουθεί σε ένα βαθμό την τότε δοκιμασμένη και επιτυχημένη συνταγή.

Έτσι είναι το πρώτο Skoda που διαθέτει όλα ανεξαιρέτως τα χαρακτηριστικά του καινούργιου design της μάρκας: το λογότυπο στο καπό, τη νέα στενή και με χρωμιωμένο περίγραμμα μάσκα, ενώ την επιτυχημένη εικόνα ολοκληρώνουν οι χαρακτηριστικά στενοί προβολείς, που δημιουργούν ένα σύγχρονο και πιθανότατα διαχρονικό σύνολο, μιας και λείπουν σχεδιαστικοί αριβισμοί για χάρη του εντυπωσιασμού.

Το μήκους 4,483 μ. αμάξωμα του Rapid έχει τις αναλογίες ενός κλασικού σεντάν, αλλά όπως και στην Octavia, υπάρχει πίσω 5η πόρτα.

Η Skoda λέει ότι κάτω από το αμάξωμα υπάρχει «δοκιμασμένη τεχνολογία», άρα όχι κάποιο νέο πάτωμα και λογικό είναι το μυαλό να πηγαίνει σε μια «ξεχειλωμένη» εκδοχή της Fabia ή του VW Polo…

Από το Δεκέμβριο στην Ελλάδα

Το νέο Rapid αναμένεται στη χώρα μας τον ερχόμενο Οκτώβριο με 2 κινητήρες βενζίνης (1,2 TSI 105 PS KAI 1,4 TSI 122 PS με 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG) και 2 πετρελαίου (1,6 TDI 90 & 105 PS).

Σε ό,τι αφορά στην τιμή αγοράς του Rapid, η Skoda θέλει να ακολουθήσει τη λογική του «πολύ αυτοκίνητο για λίγα χρήματα». Έτσι το 1.2 TSI των 105 ίππων με καλό βασικό επίπεδο εξοπλισμού (στάνταρ το ESP και οι 6 αερόσακοι) θα κυμαίνεται γύρω στις 14.000 ευρώ, τιμή αν μη τι άλλο ελκυστική για ένα μοντέλο που πέρα από μοντέρνα αισθητική διαθέτει και σύγχρονο μηχανολογικό υπόβαθρο και βέβαια χώρους που δικαιολογούν απόλυτα τον οικογενειακό του χαρακτήρα.

Εσωτερικό-Χώροι: Ποιοτικό και ευρύχωρο

Το εσωτερικό του Rapid είναι σύγχρονο, με καλή εργονομία, έξυπνες και πρακτικές λύσεις και αρκετό σκληρό, αλλά καλοσυναρμολογημένο, πλαστικό. Το σημαντικό εδώ είναι ότι η καμπίνα του Rapid δεν δείχνει σε καμία περίπτωση «φτηνή» -απεναντίας- κι αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό αν λάβουμε υπόψη την τιμή του αυτοκινήτου.

Εξίσου όμως σημαντική είναι και η παράμετρος των χώρων, που ακολουθεί με συνέπεια την παράδοση της μάρκας και η οποία θέλει τους επιβάτες να μετακινούνται με άνεση (παρότι το Rapid είναι κάπως στενό και να έχουν στη διάθεσή τους ένα ιδιαίτερα μεγάλο πορτμπαγκάζ.

Στην προκειμένη περίπτωση μιλάμε για 550 λίτρα, που γίνονται μέχρι και 1.490 αν διπλωθούν τα πίσω καθίσματα, δηλαδή τιμές κορυφαίες όχι μόνο γι αυτήν την κατηγορία των μικρομεσαίων αλλά και για την επόμενη.

Παράλληλα η φόρτωση διευκολύνεται από τη μεγάλη 5η πόρτα που ανοίγει διάπλατα –άλλη μια παράδοση της Skoda. Κι αν στο σημείο αυτό αναρωτιέστε πως οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές του Rapid μπόρεσαν να δημιουργήσουν ένα τόσο μεγάλο πορτμπαγκάζ από τη στιγμή που το μήκος δεν ξεπερνά τα 4,50 μέτρα και το μεταξόνιο τα 2,60 μ. το μυστικό κρύβεται στις πολύ κόμπακτ διαστάσεις του πίσω ημιάκαμπτου.

Κινητήρες: Σε ρυθμούς τούρμπο

Για την Ελλάδα η γκάμα των κινητήρων βενζίνης του νέου Skoda θα αποτελείται αποκλειστικά από τέσσερις τούρμπο κινητήρες, δύο βενζίνης και δύο πετρελαίου. Οι πρώτοι είναι οι άμεσου ψεκασμού ΤSΙ των 1.200 και 1.400 κυβικών, με 105 και 122 ίππους αντίστοιχα.

Ο πιο μικρός συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και χάρη στη ροπή των 175 Nm στις μόλις 1.550 σ.α.λ. εξασφαλίζει πολύ καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,4 δλ. και τελική ταχύτητα 195 χλμ./ώρα).

Από την άλλη η επίσημη μέση κατανάλωση που ανακοινώνει η Skoda είναι εδώ 5,4 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα –τιμή πολύ καλή για το μέγεθος και τους διαθέσιμους χώρους- και οι εκπομπές CO2 της τάξης των 125 γραμμαρίων το χιλιόμετρο, που αντιστοιχούν σε ετήσια τέλη κυκλοφορίας 138 ευρώ.

Ο κορυφαίος –προς το παρόν τουλάχιστον- 1.4 TSI των 122 ίππων θα συνδυάζεται αποκλειστικά με το 7άρι DSG, το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη του ομίλου VW με τα πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας, που κολακεύουν τόσο τις επιδόσεις (0-100 χλμ./ωρα σε 9,5 δλ. και τελική 206 χλμ./ώρα), όσο και την κατανάλωση (5,8 λίτρα/ 100 χλμ.).

Με DSG, αλλά με επιπλέον χρέωση, θα μπορεί να συνδυαστεί και η έκδοση των 90 ίππων του diesel της γκάμας, που δεν είναι άλλος από το γνωστό και δοκιμασμένο 1.6 TDI, ο οποίος θα είναι βέβαια διαθέσιμος και με 105 ίππους.

Η κατανάλωση πάντως του Rapid με τον 1.6 TDI των 90 PS είναι μόλις 4,2 λίτρα πετρελαίου για κάθε 100 χιλιόμετρα, ενώ οι εκπομπές CO2 μόλις 109 γραμμάρια (τέλη κυκλοφορίας: 98,1ευρώ).

Εκτός από τον 1,6 TDI 90 PS, προσφέρονται και εκδόσεις με το πακέτο Green Tec με χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπή CO2.

Στο δρόμο – Συγκροτημένο και άνετο

Ενδιαφέρον παρουσιάζει για την Ελλάδα, η έκδοση 1,2 TSI των 105 ίππων με τον κινητήρα να δείχνει δυνατός, ελαστικός και πολιτισμένος.

Αν μάλιστα, ο οδηγός ασχοληθεί λίγο με το κιβώτιο και εκμεταλλευτεί την ροπή του κινητήρα, δεν θα νοιώσει πουθενά κενό ισχύος. Απλά με πλήρες φορτίο θα χρειάζεται ακόμα μεγαλύτερη ενασχόληση με τον επιλογέα. Πάντως η 6η είναι αρκετά μακριά για να ήσυχο και οικονομικό ταξίδι, καθώς ο κινητήρας περιστρέφεται στις 2.500 σ.α.λ. περίπου.

Άξια λόγου είναι η συμπαγής αίσθηση από το αυτοκίνητο, ειδικά σε ό,τι έχει να κάνει με τη συναρμογή του εσωτερικού.

Ο compact πίσω ημιάκαμπτος άξονας πάντως συμβάλει ιδιαίτερα στην απορρόφηση των ανωμαλιών, ενώ σε συνδυασμό με τα εμπρός γόνατα και τις συνολικά σφιχτές ρυθμίσεις, το Rapid εξασφαλίζει ένα απόλυτα ικανοποιητικό οδηγικό προφίλ.

Σταθερό και σβέλτο στον ανοιχτό δρόμο μπορεί να διατηρεί καλό ρυθμό και σε δρόμο με στροφές, αρκεί να οδηγείς ρευστά. Αν το παρακάνεις, δεν θα αιφνιδιαστείς, αλλά το Rapid θα δυσανασχετήσει και θα το δείξει με αλάφρωμα του ηλεκτρικού τιμονιού και κάποιες αναπηδήσεις από την ανάρτηση.

Πάντως τα φαινόμενα αυτά ήταν αμβλυμένα στο Rapid με τον 1,6 TDI κινητήρα, το οποίο ήταν σαφώς πιο άνετο και σταθερό.

Προφανώς το παραπάνω βάρος παίζει το ρόλο του, τη στιγμή που το συγκεκριμένο μοντέλο προσφέρει εξαιρετική οικονομία καυσίμου.

Και στις δύο εκδοχές πάντως τα φρένα αποδείχθηκαν δυνατά και προοδευτικά, ενώ ως επιπλέον δικλείδα ασφαλείας υπάρχει το ESP, που θα είναι στάνταρ για την ελληνική αγορά, όπως και οι 6 αερόσακοι…

Πηγή: autotriti.gr