Είναι προφανές πλέον ότι όλοι οι μεγάλοι οι κατασκευαστές μοτοσυκλετών έχουν εντάξει στην ατζέντα τους από ένα θέμα με τίτλο «Ινδία». Η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά του κόσμου αποτελεί μια ευκαιρία ανάπτυξης και για πολλές εταιρείες ένα άνοιγμα στη χώρα μπορεί να σημαίνει αύξηση παραγωγής έως και στο διπλάσιο…
Ήδη οι δύο μεγαλύτεροι κατασκευαστές μοτοσυκλετών στον κόσμο είναι ινδικές εταιρείες ενώ η χώρα εξακολουθεί να σημειώνει αυξητικές τάσεις στις πωλήσεις δικύκλων, επομένως «χωρά» μερικούς ακόμη. Δεν αποτελεί έκπληξη λοιπόν η πρόθεση και της Yamaha να διεκδικήσει ένα μεγαλύτερο κομμάτι από την πίτα.
Σήμερα η εταιρεία των 3 διαπασών σημειώνει πωλήσεις της τάξης των 500.000 δικύκλων στην Ινδία, δηλαδή ένα μερίδιο κάτω από το 5% των πλέον των 10 εκατομμυρίων δικύκλων της συνολικής αγοράς της χώρας.
Η Yamaha έχει ήδη στη γκάμα της μερικές οικονομικά προσιτές μοτοσυκλέτες για την ινδική αγορά, όμως ο στόχος είναι η αύξηση των πωλήσεων στις 600.000 για τον επόμενο χρόνο. Μέρος του σχεδίου για την αύξηση αυτή, είναι η «μοτοσυκλέτα των 500 δολαρίων» και φυσικά η διαρροή της είδησης αυτής ώστε να δημιουργηθεί έγκαιρα η σχετική ζήτηση.
Ο μακροπρόθεσμος στόχος είναι η αύξηση του μεριδίου της Yamaha στο 10% της ινδικής αγοράς μέχρι το 2016, βασισμένος κυρίως σε αυτό ακριβώς το μοντέλο, τη μοτοσυκλέτα των 500 δολαρίων.
Το 70% των πωλήσεων στην Ινδία προέρχεται από μοντέλα στην κατηγορία κυβισμού από 100cc έως 125cc και την «εισαγωγική κατηγορία», με μικρές μοτοσυκλέτες που αποτελούν και την πρώτη μοτοσυκλέτα για τους νέους οδηγούς.
Για τον λόγο αυτό η Yamaha αντιλαμβάνεται ότι πρέπει να ενισχύσει τη γκάμα της στην κατηγορία, καθώς ο ηγέτης αυτή τη στιγμή στην αγορά, η Hero MotoCorp διαθέτει έξι μοντέλα στην κατηγορία των entry-level, της «πρώτης μοτοσυκλέτας» για τους ινδούς αναβάτες.
Η ινδική αγορά μοτοσυκλέτας αυξάνεται με ρυθμό 12% τον τελευταίο χρόνο και ειδικότερα από το Μάρτιο του 2012 μέχρι σήμερα. Σχεδόν ένας στους 25 πολίτες είναι οδηγός μοτοσυκλέτας και αυτές οι στατιστικές είναι που κάνουν τους αμερικάνους και ευρωπαίους κατασκευαστές να την αντιμετωπίζουν σαν σωσίβιο στη συρρίκνωση διαρκείας των δικών τους αγορών.
Η φθηνότερη μοτοσυκλέτα του κόσμου –επαγωγικά καθώς στην Ινδία πωλούνται ήδη οι φθηνότερες μοτοσυκλέτες – θα είναι ένα commuter, μια καθημερινή μοτοσυκλέτα σαν αυτές που εικονίζονται στις φωτογραφίες. Το κόστος της θα είναι γύρω στις 28.100 ρουπίες όταν το φθηνότερο σήμερα είναι το CD Dawn της Hero MotoCorp στις 34.500.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Yamaha Motors India, κος Hiroyuki Suzuki (ποιος;), δήλωσε σχετικά: «Πρωταθλητές των πωλήσεών μας σήμερα είναι τα YBR 110 και το Crux που κοστίζουν 635 δολάρια. Ο στόχος μας είναι να φτιάξουμε μια μοτοσυκλέτα σε αυτή την κατηγορία με κόστος κάτω από 500 δολάρια. Το μοντέλο αναμένεται να έχει μεγάλη ζήτηση όχι μόνο στην Ινδία αλλά και στην Αφρική».
Και στην Ελλάδα, και στην Ελλάδα…