Το Renault Megane φρεσκαρίστηκε, αλλά κυρίως απέκτησε νέο κινητήρα 1,2 TCe με άμεσο ψεκασμό και 115 ίππους κερδίζοντας έδαφος στη μάχη των πωλήσεων.

Στις ανανεώσεις των μοντέλων που λαμβάνουν χώρα στη μέση της εμπορικής τους καριέρας, υπάρχει πάντα αρκετός τύπος (εμφάνιση), αλλά λίγη ουσία. Όπερ και εγένετο λοιπόν και για το Renault Megane.

Το σημαντικότερο όμως είναι κάτι που αφορά ιδιαίτερα στην ελληνική αγορά και αυτό δεν είναι τίποτε άλλο παρά η προσθήκη στη γκάμα ενός νέου βενζινοκινητήρα 1,2 TCe, που με τη βοήθεια τούρμπο και άμεσου ψεκασμού (ο πρώτος της Renault) αποδίδει 115 ίππους και εμφανίζει χαμηλή κατανάλωση (5,3 λτ./100 χλμ.) και περιορισμένες εκπομπές CO2 (119 γρ./χλμ.).

Αν μη τι άλλο, η Renault με την κίνηση αυτή μπαίνει ακριβώς ανάμεσα στο 1000άρη Ecoboost Focus των 125 ίππων και στο VW Golf 1,2 TSI των 85 και 105 ίππων…

Αξίζει να σημειωθεί πως ο κινητήρας αυτός καταργεί τον 1,4 TCe των 130 ίππων, που δεν διέθετε άμεσο, αλλά συμβατικό ψεκασμό πολλαπλών σημείων.

Με νέο «πρόσωπο»

Σίγουρα το σημαντικό νέο είναι ο κινητήρας, αλλά το Megane έχει αποκτήσει και μια πιο φρέσκια εικόνα χάρη στον ανασχεδιασμένο εμπρόσθιο προφυλακτήρα και τις νέας σχεδίασης ζάντες, τη στιγμή που τα στάνταρ πλέον φώτα ημέρας τονίζουν την παρουσία του αυτοκινήτου, που ούτως ή άλλως είχε μια δυναμική σχεδιαστική παρουσία.

Άλλωστε, οι πειραματισμοί και η αμφιλεγόμενη αισθητική της προηγούμενης γενιάς έχουν περάσει ανεπιστρεπτί.

Τα καλά νέα έχουν συνέχεια και στην τιμή, αφού το ανανεωμένο Renault Megane 1,2 TCe προσφέρεται από 15.750 ευρώ στην έκδοση «Expression».

Η πιο πλούσια έκδοση «Progressive», κοστίζει 16.500 ευρώ, ενώ οι κορυφαίες «Dynamic» και «GT Line» 17.800 και 18.500 ευρώ αντίστοιχα.

Κινητήρας-Επιδόσεις: Στο πνεύμα της εποχής

Ο νέος, 4κύλινδρος, αλουμινένιος και 16βάλβιδος 1.200άρης κινητήρας του Megane, είναι ο πρώτος βενζινοκινητήρας της Renault με άμεσο ψεκασμό και υπερτροφοδότηση.

Η ακριβής του χωρητικότητα είναι 1.198 κ.εκ. και η απόδοσή του φτάνει τους 115 ίππους και τα 190 Nm ροπής, διαθέσιμα μόλις από τις 1.900 σ.α.λ..

Το μοτέρ αυτό διατίθεται με στάνταρ σύστημα Stop&Start καθώς και με σύστημα ανάκτησης ενέργειας στην πέδηση και την επιβράδυνση, ώστε να προσφέρει μέση κατανάλωση μόνο 5,3 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 119 γρ./χλμ.

Στην πράξη, το νέο μηχανικό σύνολο τα καταφέρνει πολύ καλά. Έχει πολιτισμένη, ήσυχη και ελαστική λειτουργία, ενώ μόνο με μεγάλη σχέση στο 6άρι κιβώτιο και το στροφόμετρο κάτω από τις 2.000 σ.α.λ., ο οδηγός θα νιώσει έλλειμμα τραβήγματος.

Οι επιδόσεις είναι απόλυτα ικανοποιητικές για τα δεδομένα της κατηγορίας (0-100 χλμ./ώρα σε 10,1 δλ., 60-100 χλμ./ώρα με 4η /5η σε 8,9/12,7 δλ. και 80-120 χλμ./ώρα με 5η /6η σε 14,0/20,6 δλ.).

Φυσικά υπολείπονται των επιδόσεων του 1,4 TCe (ειδικά οι ρεπρίζ), αλλά τα οφέλη σε κατανάλωση και εκπομπές CO2 είναι σημαντικά.

Εσωτερικό-Χώροι: Πινελιές φρεσκάδας

Ανεπαίσθητες είναι οι αλλαγές στο εσωτερικό του ανανεωμένου Megane, που συνεχίζει να χαρακτηρίζεται από τη λιτή, αλλά σύγχρονη, εικόνα του και την προσεγμένη ποιότητα των υλικών και της συναρμολόγησης.

Οι επεμβάσεις αφορούν κυρίως στις ταπετσαρίες και στους χρωματισμούς, ενώ άμεσα γίνεται αντιληπτή η αναδιάταξη των διακοπτών του ηχοσυστήματος σε μια προσπάθεια να γίνουν πιο εύχρηστοι.

Ο πίνακας οργάνων δεν έχει καμία αλλαγή και συνεχίζει να εντυπωσιάζει με το αναλογικό στροφόμετρο αριστερά και το ψηφιακό ταχύμετρο στο κέντρο, μαζί με τις ενδείξεις καυσίμου και θερμοκρασίας.

Σε ό,τι αφορά στην ευρυχωρία δεν υπάρχει καμία διαφοροποίηση και σαν αποτέλεσμα, το ανανεωμένο Megane συνεχίζει να κρίνεται μέτριο συγκριτικά με άλλα μικρομεσαία χάτσμπακ μοντέλα, ειδικά για τους πίσω επιβάτες.

Πάντως ο χώρος αποσκευών των 372 λτ. κυμαίνεται άνω του μέσου όρου και διαθέτει μεγάλο άνοιγμα και εκμεταλλεύσιμο σχήμα.

Στο δρόμο: Σταθερό και άνετο

Το πρώτο που κάνει αίσθηση είναι το χαμηλό επίπεδο θορύβων και η αξιοζήλευτη ποιότητα κύλισης. Η ανάρτηση του Megane 1,2 TCe, χωρίς να είναι ούτε πολύ σφιχτή αλλά ούτε και μαλακή, εξασφαλίζει μια πολύ καλή ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και στη σταθερότητα.

Παράλληλα, χάρη στη γραμμική απόδοση του κινητήρα, περιορίζονται στο ελάχιστο οι τάσεις απώλειας πρόσφυσης, ακόμα και σε πιεσμένους ρυθμούς. Αυτό φυσικά επενεργεί θετικά στην οδική συμπεριφορά, αφού η υποστροφή είναι ουσιαστικά μηδενική, ενώ ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας κρατάει σταθερό το πίσω μέρος.

Από τα φρένα δεν υπάρχει κανένα παράπονο, τόσο από την αίσθηση, όσο και από την αποτελεσματικότητά τους.

Πάντως το τιμόνι δεν έχει αλλάξει και έτσι, ενώ παρουσιάζει καλή αμεσότητα και βάρος, η πληροφόρηση που μεταφέρει είναι «τεχνητή», με αποτέλεσμα ο οδηγός να νιώθει αποκομμένος από τα δρώμενα.

Πηγή: autotriti.gr