Μετά από μήνες αναμονής, πριν λίγες ημέρες στο Λαγονήσι, οι ασχολούμενοι με την αυτοκίνηση άνθρωποι του Τύπου, ήρθαμε σε πρώτη επαφή και οδηγήσαμε το Hyundai Kona, το μικρότερο SUV της μάρκας, που παρουσιάστηκε το περασμένο φθινόπωρο στη Φρανκφούρτη.
Το Kona, είναι ένα -ουσιαστικά- μοντέλο ελευθέρου χρόνου, που έρχεται να προστεθεί δίπλα στο «αδελφό» Kia Stonic, αλλά και στα VW T Roc & Seat Arona. Με αυτό τον διόλου ευκαταφρόνητο συναγωνισμό, διεκδικεί πρωταγωνιστικό ρόλο σε μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες κατηγορίες της ελληνικής και παγκόσμιας αγοράς.
Το Kona βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα της Hyundai με την κατασκευή του αμαξώματος να αποτελείται σε ποσοστό 51% από χάλυβα υπερυψηλής αντοχής, υλικό εξασφαλίζει αυξημένη ακαμψία. Η συγκεκριμένη πλατφόρμα έχει σχεδιαστεί με τρόπο που να επιτρέπει και τη χρήση ηλεκτροκίνησης, κάτι αυτονόητο, καθώς μία αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του Kona θα παρουσιαστεί τον επόμενο χρόνο.
Με μήκος 4,165 μ. και μεταξόνιο 2600 χιλιοστών είναι από τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα της κατηγορίας, με ανάλογο χώρο αποσκευών που έχει χωρητικότητα 361 λίτρων (1143 με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα). Αντίστοιχα ευρύχωροι (και ευχάριστοι) είναι οι εσωτερικοί χώροι, που «δεξιώνονται» εύκολα τέσσερα άτομα, ενώ -με λίγο στρίμωγμα- θα χωρέσουν και πέντε. Το μικρό κορεάτικο SUV διαθέτει αυξημένο ύψος από το έδαφος (17 εκατοστά), στοιχείο που του δίνει ορισμένες δυνατότητες και για κίνηση εκτός δρόμου.
Ο ιδιαίτερα πλούσιος εξοπλισμός, περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα ελέγχου κατάβασης, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα, cruise control, ζάντες αλουμινίου,ηχοσύστημα με Bluetooth, θύρες USB και Aux και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.
Στον προαιρετικό εξοπλισμό προσφέρεται ακόμα και σύστημα head up display. Επιπλέον από το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού (με οθόνη αφής) είναι διαθέσιμη η υποστήριξη Apple CarPlay και Android Auto, για συμβατότητα με όλα σχεδόν τα smartphones, ενώ (σαν έξτρα) θα διατίθεται και σύστημα ασύρματης φόρτισης για κινητά.
Σε ό,τι αφορά τα μηχανικά μέρη η πλούσια γκάμα περιλαμβάνει προσθιοκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις με κινητήρες βενζίνης και diesel που συνδυάζονται με 6άρι χειροκίνητο ή ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, αλλά και τροχούς διαμέτρου 15 ή 16 ιντσών, ενώ τα φρένα είναι αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός και απλοί δίσκοι ή ταμπούρα πίσω.
Οι βενζινοκινητήρες περιλαμβάνουν ένα 1000άρι τούρμπο με 120 ίππους που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων και μπροστινή κίνηση και ένα 1.600άρι, επίσης τούρμπο με 177 ίππους, που συνδυάζεται με ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 ταχυτήτων και τετρακίνηση.
Όσον αφορά τις εκδόσεις diesel, έχουμε ένα νέο κινητήρα 1.600 κ.εκ. σε δύο εκδόσεις. Η αδύνατη αποδίδει 115 ίππους, είναι προσθιοκίνητη και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων, ενώ η δυνατή αποδίδει 136 ίππους, συνδυάζεται με ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 ταχυτήτων και είναι προσθιοκίνητη ή τετρακίνητη.
Επιπρόσθετα -και όπως είναι φυσικό πλέον για τα περισσότερα νέα μοντέλα-, το Kona διαθέτει μεγάλη γκάμα ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας και οδηγικών βοηθημάτων, αλλά και συστημάτων συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας.
Στη διάρκεια της εκδήλωσης, οδηγήσαμε στις υπέροχες διαδρομές της νοτιοανατολικής Αττικής την έκδοση με τον 1000άρη βενζινοκινητήρα των 120 ίππων (6άρι χειροκίνητο κιβώτιο) και μείναμε σχεδόν ενθουσιασμένοι από το πόσο προσεγμένη, ποιοτική και γεροδεμένη είναι η κατασκευή του.
Η ποιότητα κύλισης, η απουσία θορύβων και τριγμών (όχι πάντα αυτονόητη ακόμα και στα καινούρια αυτοκίνητα), αλλά και η άνεση, παραπέμπουν σε σαφώς ακριβότερες επιλογές που μέχρι πρότινος αφορούσαν μοντέλα ανώτερης κατηγορίας.
Με περιορισμένες κλίσεις (παρά το υπερυψωμένο αμάξωμα) και σχεδόν ουδέτερη συμπεριφορά στη συνήθη χρήση, το Kona είναι ένα εύχρηστο όχημα, με θέση οδήγησης που προσφέρει απρόσκοπτη ορατότητα, καλή εργονομία και ευέλικτη συμπεριφορά.
Πέρα από την συνήθη χρήση που προαναφέραμε και προκειμένου να εκμεταλλευτείς στο έπακρο τα αποθέματα δύναμης και ροπής του κινητήρα, η συμπεριφορά στις στροφές είναι ελαφρώς …ακαθόριστη. Συνήθως εμφανίζεται υποστροφή, αλλά με κάποια απότομη τιμονιά) δεν αποκλείεται να παρατηρηθεί και μια τάση αποσταθεροποίησης της «ουράς». Και στις δυο περιπτώσεις ο οδηγός απλά θα ξαφνιαστεί προς στιγμή, αφού αμέσως «πιάνουν δουλειά» τα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης και αποκαθιστούν την τάξη.
Από την πλευρά του, ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας (120 ίππους στις 6000 σαλ και 172 Nm στις 1500-4000σαλ) παράγει ελάχιστα ενοχλητικό θόρυβο (απαραίτητο στα μονού αριθμού κυλίνδρων κινητήρια σύνολα) και εντυπωσιακό έργο ροπής και δύναμης. Με ελαστικότητα στις χαμηλές στροφές, κάνει ένα ανεπαίσθητο κενό στις μεσαίες και συνεχίζει σβέλτα από τις 4.500 σαλ και μετά μέχρι τον κόφτη.
Οι επιδόσεις είναι (αν πιστέψουμε τον κατασκευαστή) τουλάχιστον αξιοπρεπείς, αφού τα 1233 κιλά βάρους της κατασκευής, επιταχύνονται από 0-100 χλμ. σε 12 δεύτερα, ενώ η τελική ταχύτητα φθάνει τα 181 χλμ/ώρα.
Σε κάθε περίπτωση πάντως το Kona δεν προκαλεί για σπορ οδήγηση, αλλά δείχνει ότι, εξασφαλίζει ευχάριστες και άνετες μετακινήσεις, τόσο στην καθημερινότητα, όσο και στην ψυχαγωγία, αλλά και τα ταξίδια. Η μέση κατανάλωση στη διάρκεια της δοκιμής μας, κυμάνθηκε στα 8,8 λίτρα (ρεζερβουάρ 50 λίτρων) ανά 100 χιλιόμετρα, σε ανοιχτό δρόμο μεν, αλλά με βαρύ το πόδι στο γκάζι.
Τέλος, οι τιμές ξεκινούν από τα 16.590 ευρώ (1000άρι τούρμπο 120 ίππων), ενώ αυτές του ντίζελ ξεκινούν από τα 19.290 ευρώ και οι τετρακίνητες εκδόσεις από τα 21.990 ευρώ (1.6 βενζίνης).
Νίκος Τσάδαρης