Πέφτει και το τελευταίο οχυρό, μπροστά στην επιμονή (ή την αφλογιστία) του Rossi; Η Ducati μόλις ανακοίνωσε ότι την επόμενη εβδομάδα, σκοπεύει να δοκιμάσει ένα νέο κινητήρα στο Mugello. Επίσημα πρόκειται για μια νέα έκδοση του ήδη υπάρχοντος στην GP12.
Μιλώντας στο MotoMatters ο team manager της ομάδας Vitto Guareschi δήλωσε ότι ο Franco Battaini θα δοκιμάσει πρώτος τη μοτοσυκλέτα με τον νέο κινητήρα. Αυτό θα γίνει την ερχόμενη εβδομάδα, ώστε να είναι η βασική ρύθμιση έτοιμη, όταν θα καθίσουν στη σέλα οι Nicky Hayden και Valentino Rossi την επομένη του ιταλικού GP, στο Mugello.
Εφόσον η γνώμη των εργοστασιακών είναι θετική, τότε στη Laguna Seca θα παραλάβουν και οι δύο αναβάτες από ένα νέο κινητήρα, σύμφωνα με το πρόγραμμα διάθεσης των 6 επιτρεπόμενων κινητήρων που έχει θεσπιστεί. Ο αγώνας στην καλιφορνέζικη πίστα διεξάγεται μετά από εκείνο στο Mugello, στις 29 Ιουλίου.
Πολλά παίζονται στην «πλάτη» του νέου V4. O Rossi έχει δηλώσει επανειλημμένα ότι ελπίζει πραγματικά οι βελτιώσεις που θα φέρει, να τού επιτρέψουν να μειώσει τη διαφορά από τους πρώτους.
Βέβαια πρώτος στόχος παραμένει η δορυφορική Tech3. Μόνον όταν θα μπορεί να αντιμετωπίσει στα ίσια τους Crutchlow και Dovizioso, θα αρχίσει ο VR46 να ελπίζει πραγματικά ότι θα ξανανιώσει τη γλυκιά γεύση του βάθρου. Και μετά, καλώς εχόντων των πραγμάτων, θα έρθουν και οι νίκες.
Η βελτίωση υπολογίζεται ότι θα προκύψει από την αυξημένη οδηγησιμότητα και φιλικότητα. Με αυτόν το στόχο δούλεψε πάνω στο μοτέρ ο Filippo Preziosi και όλη η Ducati Corse.
«Θέλαμε να βελτιώσουμε την απόκριση στο παραμικρό άγγιγμα του γκαζιού», είπε ο Guareschi. Είναι ο τομέας στον οποίο υστερεί περισσότερο η GP12. «Η απόκριση και η φιλικότητα είναι πολύ σημαντικές για τα χιλιάρια, περισσότερο από ό,τι για τα 800άρια», πρόσθεσε ο Ιταλός.
«Επειδή τα 1.000 έχουν πολλή περισσότερη ροπή από τα 800, είναι δυσκολότερο για τον αναβάτη να χρησιμοποιήσει τη δύναμη».
Παρότι δεν αποκάλυψε περισσότερες λεπτομέρειες για τις αλλαγές στον κινητήρα, ο Guareschi δήλωσε ότι δεν πρόκειται για κάποια ριζική αλλαγή. Δεν πρόκειται για παράδειγμα να δούμε άλλη διάταξη των κυλίνδρων.
Ο V παραμένει όπως έχει, ένας πολύ μακρύς κινητήρας V4 με περιεχόμενη γωνία 90ο, καθώς η Ducati Corse συγκεντρώνει ακόμα δεδομένα, και ένας νέος κινητήρας θα απαιτούσε νέες μετρήσεις, πράγμα για το οποίο δεν επαρκεί ο χρόνος των επίσημων δοκιμών.
«Θέλουμε πρώτα να καταλάβουμε τι ακριβώς χρειαζόμαστε, πριν προχωρήσουμε σε μεγαλύτερες αλλαγές», είπε.