Η 5η γενιά του Audi A6 είναι η πλέον πολυτελής και hi tech από ποτέ, ενώ παράλληλα διαθέτει μοναδική άνεση και την αναμενόμενη ποιότητα κατασκευής / υλικών.
Το νέο επιβλητικό αμάξωμα (με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,24), ζυγίζει από 1645 κιλά, έχει μήκος 4,939 μέτρα, πλάτος στα 1,886 μέτρα και ύψος μόλις στα 1,457 μέτρα, ενώ εντυπωσιάζει με τις αρμονικές του αναλογίες, τους κοντύτερους προβόλους και τις κομψές γραμμές.
Η μάσκα είναι πιο φαρδιά και έχει τοποθετηθεί χαμηλότερα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο και οι μεγάλες εισαγωγές αέρα στα άκρα με λειτουργικότητα αεροκουρτίνας, τονίζουν τον σπορ χαρακτήρα του.
Σχεδόν όλο το αμάξωμα είναι επικεντρωμένο ανάμεσα στους άξονες του και η γκάμα χρωμάτων περιλαμβάνει τα Brilliant Black, Daytona Gray, Firmament Blue, Floret Silver, Glacier White, Ibis White, Carat Beige, Mythos Black, Navarra Blue, Seville Red, Soho Brown, Typhoon Gray και Tango Red. Επιπλέον, ο πελάτης μπορεί να παραγγείλει εξατομικευμένο φινίρισμα βαφής.
Για ακόμη μεγαλύτερη εξατομίκευση υπάρχουν πέντε διαφορετικές επιλογές επένδυσης: Εναλλακτικά από την βασική έκδοση, η Audi προσφέρει τις επιλογές sport, design, design selection καθώς και το σπορ πακέτο S line.
Το εσωτερικό του νέου A6 είναι μοντέρνο με τρεις μεγάλες ψηφιακές οθόνες στο ταμπλό. Μία 12,3 ιντσών για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων εμπρός από τον οδηγό, μία αφής 10,1 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό για το τελευταίας τεχνολογίας σύστημα πολυμέσων MMI και μία οθόνη αφής 8,6 ιντσών για τις υπόλοιπες λειτουργίες άνεσης του αυτοκινήτου. Οι οθόνες αφής αντικαθιστούν τόσο τα περιστροφικά κουμπιά όσο και τα μπουτόν καθώς και τα περισσότερα χειριστήρια του προηγούμενου μοντέλου. Το MMI navigation είναι στάνταρ και προαιρετικά διαθέσιμο είναι το κορυφαίο MMI navigation plus. Και τα δύο συστήματα βασίζονται στην τελευταίας γενιάς Modular Infotainment Platform, την MIB 2+. Στο MMI navigation plus περιλαμβάνεται και ένα στοιχείο μεταφοράς δεδομένων Audi, το οποίο έχει σχεδιαστεί με βάση τα στάνταρ υψηλών ταχυτήτων LTE Advanced.
Το MMI navigation plus περιλαμβάνει επίσης και τον Ψηφιακό Πίνακα Οργάνων (Audi virtual cockpit). Ο οδηγός μπορεί να τον διαχειριστεί μέσω του πολυλειτουργικού τιμονιού και έχει τη δυνατότητα να επιλέξει μεταξύ της κλασικής και της infotainment απεικόνισης. Επιπρόσθετα το head-up display προβάλει σημαντικές πληροφορίες στο παρμπρίζ, μεταξύ των οποίων και μια λειτουργία zoom στις διασταυρώσεις. Η πληροφορία που εμφανίζεται στο μεγέθους 22 x 8 cm ψηφιακό παράθυρο είναι οπτικά σαν να προβάλλεται σε απόσταση μεγαλύτερη των δύο μέτρων μπροστά από το παρμπρίζ.
Η κεντρική κονσόλα είναι προσανατολισμένη στον οδηγό και έχει black-panel εμφάνιση. Στο κάτω μέρος φιλοξενεί την οθόνη που απεικονίζεται η λειτουργία του συστήματος κλιματισμού, ενώ χαμηλότερα υπάρχει μία σειρά από διακόπτες όπως του Audi drive select και των «αλάρμ».
Οι άνετοι χώροι του μπορούν εύκολα να φιλοξενήσουν 5 ενήλικες, με τον χώρο αποσκευών να αποθηκεύει 530 λίτρα. Προαιρετικά το κάλυμμα του χώρου αποσκευών ανοίγει και κλείνει ηλεκτρικά. Σε μια άλλη διαμόρφωση τόσο με το κλειδί όσο και με κίνηση του ποδιού.
Κινητήρες – Κιβώτια
Στο λανσάρισμα του νέου A6 στην Ευρώπη τον ερχόμενο Ιούλιο θα διατεθούν τρείς υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες (μία έκδοση βενζίνης και δύο πετρελαίου). Όλες οι εκδόσεις κινητήρων έχουν σχεδιαστεί από λευκό χαρτί ή είναι μερικώς αναβαθμισμένες. Στη διάρκεια της χρονιάς θα προστεθούν και άλλα 4κύλινδρα μηχανικά σύνολα.
Στο A6 55 TFSI, ο 3.0 TFSI (βάρους 172 κιλών) αποδίδει 340 ίππους και 500 Nm ροπής από τις 1.370 έως τις 4.500 σ.α.λ. Επιταχύνει το business-class σεντάν για το 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,1 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα. Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται με ένα 7τάχυτο κιβώτιο S tronic και με τετρακίνηση quattro με τεχνολογία ultra. Όσο το όχημα κινείται δίχως να υπάρχει θέμα ολίσθησης των τροχών, το σύστημα χρησιμοποιεί την οικονομική κίνηση μόνο μπροστά. Όταν απαιτηθεί η μετάδοση και στους πίσω τροχούς, τότε στιγμιαία ενεργοποιείται ένας συμπλέκτης για να μεταφέρει την κίνηση. Το σύστημα quattro με τεχνολογία ultra συνδυάζεται και με την επιλεκτική κατανομή ροπής ανά τροχό.
Ο κινητήρας 3.0 TDI (βάρους 190 κιλών) στο A6 50 TDI αποδίδει 286 ίππους και 620 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 2.250 έως τις 3.000 σ.α.λ. Η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε μόλις 5,5 δλ. με την τελική να περιορίζεται στα 250 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 5,5 λίτρα ανά 100 χλμ., με εκπομπή CO2 στα 142 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.
Ο κινητήρας αυτός, συνδυάζεται με αυτόματο 8τάχυτο κιβώτιο tiptronic που προσφέρει απόλυτα ομαλές και γρήγορες αλλαγές.
Στην έκδοση quattro και στην περίπτωση του 8τάχυτου tiptronic υπάρχει η καθαρά μηχανική έκδοση με κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού και σε νορμάλ συνθήκες κίνησης κατανομή 40:60 ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω άξονα. Όταν διαπιστωθεί απώλεια πρόσφυσης σε κάποιον άξονα, υπάρχει δυνατότητα κατανομής έως 70% της ροπής μπροστά ή έως 80% στους πίσω τροχούς.
Με σπορ στιλ οδήγησης, η επιλεκτική κατανομή της ροπής του σπορ διαφορικού (sport differential) βελτιώνει θεαματικά το κράτημα φρενάροντας ελαφρώς τους τροχούς που τείνουν να χάσουν την πρόσφυση τους και να την μεταφέρει σε αυτούς με την μεγαλύτερη. Το προαιρετικό σπορ διαφορικό (sport differential) του πίσω άξονα είναι ένα συμπληρωματικό στοιχείο της μόνιμης τετρακίνησης quattro στις V6 εκδόσεις πετρελαιοκινητήρων.
Υβριδική τεχνολογία
Η ήπια υβριδική τεχνολογία (Mild Hybrid Technology – MHEV) είναι στάνταρ σε όλους τους κινητήρες του νέου A6. Όλες οι εκδόσεις με κινητήρα V6 έχουν κύριο ηλεκτρικό κύκλωμα 48V. Η καρδιά του συστήματος είναι μια υβριδική μονάδα μίζας/ γεννήτριας (BAS) που είναι συνδεδεμένη με το στρόφαλο. Κατά την επιβράδυνση η BAS μπορεί να ανακτήσει μέχρι και 12 kW ισχύος, να την αποθηκεύσει σε μια ξεχωριστή μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα έως 10 Ah, που βρίσκεται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου.
Εάν ο οδηγός σηκώσει το πόδι του από το γκάζι μεταξύ των 55 και 160 χλμ/ώρα το A6 μπορεί να ρολάρει με τον κινητήρα εκτός λειτουργίας για μέχρι και 40 δευτερόλεπτα. Μόλις ο οδηγός θελήσει να επιταχύνει εκ νέου, το BAS εκκινεί τον κινητήρα γρήγορα και απόλυτα ομαλά. Το κύκλωμα των 48V επιτρέπει τη διεύρυνση της λειτουργίας start-stop μέχρι και τα 22 χλμ/ώρα. Επίσης το ήπιο υβριδικό σύστημα είναι συνδεδεμένο με την κάμερα προκειμένου να αυξηθεί και άλλο η άνεση. Έτσι ο κινητήρας παίρνει μπροστά, όταν είναι εκτός λειτουργίας, ακόμα και αν ο οδηγός εξακολουθεί να πατά το φρένο, μόλις η εμπρός κάμερα αναγνωρίσει πως το αυτοκίνητο που βρίσκεται μπροστά αρχίζει να κινείται. Στην καθημερινή, πραγματική χρήση η τεχνολογία MHEV μπορεί να μειώσει την κατανάλωση, σύμφωνα με τις μετρήσεις της Audi, μέχρι και κατά 0,7 λίτρα για κάθε 100 χλμ.
Σύστημα διεύθυνσης, ανάρτηση, φρένα
Το νέο A6 εξοπλίζεται με το προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης από τη βασική του έκδοση. Με σπορ σχέση μετάδοσης, το τιμόνι γίνεται πιο άμεσο με την αύξηση της γωνίας διεύθυνσης. Η προαιρετική δυναμική τετραδιεύθυνση που διαθέτει, συνδυάζει την αμεσότητα πληροφόρησης με τον ακριβή χειρισμό. Σε ταχύτητες έως 60 χλμ./ ώρα, οι πίσω τροχοί στρίβουν έως πέντε μοίρες προς την αντίθετη διεύθυνση από ότι οι μπροστινοί. Σε αυτή την περίπτωση μειώνεται ο κύκλος στροφής έως ένα μέτρο και συνολικά στα 11,1, όσο σχεδόν ενός A3. Έτσι, το μήκους περίπου πέντε μέτρων sedan είναι πιο ευέλικτο στην αστική κυκλοφορία, στις κλειστές στροφές και στο παρκάρισμα. Στις μεσαίες και υψηλές ταχύτητες, οι τροχοί στρέφονται κατά δύο μοίρες προς την ίδια διεύθυνση, δίνοντας στο μεγάλο όχημα σταθερότητα και ευελιξία. Συνολικά ο λόγος διεύθυνσης στον μπροστινό άξονα μεταβάλλεται μεταξύ 9.5:1 και 16.5:1.
Ο μπροστινός και ο πίσω άξονας διαθέτουν μία διάταξη πέντε συνδέσμων κατασκευασμένων εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο. Δύο υποπλαίσια (το εμπρός τοποθετημένο σταθερά, το πίσω υδραυλικά) συνδέουν τους συνδέσμους με το πλαίσιο. Το εμπρός μετατρόχιο είναι στα 1.630 χιλιοστά και το πίσω στα 1.617 χιλιοστά.
Η στάνταρ ρύθμιση συνδυάζει ταυτόχρονα σπορ και άνετη συμπεριφορά. Υπάρχουν επιπλέον τρεις επιλογές. Η Sport ανάρτηση έχει χαμηλωμένο αμάξωμα κατά 20 χιλιοστά και διατίθεται με ή χωρίς τους τροχούς 19 ιντσών στο πακέτο εξοπλισμού S line. Η δεύτερη επιλογή είναι η ανάρτηση με ελεγχόμενο βαθμό απόσβεσης και έρχεται με άνετη ρύθμιση παρόλο που το σασί είναι χαμηλωμένο κατά 10 χιλιοστά. Η τρίτη επιλογή είναι η πολύ άνετη ενεργητική αερανάρτηση, επίσης με ελεγχόμενη απόσβεση. Μπορεί να ρυθμιστεί σε διάφορα προγράμματα και συνδυάζει έλεγχο της απόστασης από το έδαφος. Στην κανονική θέση, το αμάξωμα βρίσκεται 20 χιλιοστά χαμηλότερα σε σχέση με την έκδοση με τη στάνταρ ανάρτηση. Σε ταχύτητες άνω των 120 χλμ./ ώρα η απόσταση μειώνεται επιπλέον 10 χιλιοστά χαμηλώνοντας το κέντρο βάρους για μεγαλύτερη σταθερότητα και αεροδυναμική. Οι φούσκες της αερανάρτησης είναι κατασκευασμένες από φυσικό καουτσούκ και είναι γεμάτες με αέρα άνθρακα που τους δίνει μία άμεση απόκριση.
Τα ελεγχόμενα αμορτισέρ, η ενεργητική αερανάρτηση, η δυναμική τετραδιεύθυνση και το σπορ διαφορικό διαχειρίζεται ο ηλεκτρονικός έλεγχος σασί (Electronic Chassis Platform ή ECP), μία ακόμη καινοτομία στο νέο A6. Ως ο κεντρικός έλεγχος της ανάρτησης, το ECP συλλέγει δεδομένα σχετικά με την δυναμική κίνηση του αυτοκινήτου και πληροφορίες από άλλα σχετικά συστήματα. Μέσω αυτών υπολογίζει διαρκώς και τάχιστα τη βέλτιστη λειτουργία των εξαρτημάτων ως ένας ενσωματωμένος χειριστής.
Ο οδηγός μπορεί να προσαρμόσει τις ρυθμίσεις μέσω του συστήματος παραμετροποίησης Audi drive select που υπάρχει σε όλες τις ελεγχόμενες αναρτήσεις, με επιλογή μεταξύ των προγραμμάτων comfort, auto και dynamic.
Η γκάμα τροχών ξεκινά με την σειρά aero σε 17 και 18 ίντσες. Στην επιλογή με 19 ίντσες υπάρχουν ειδικά στοιχεία αφρού και απορρόφησης των κραδασμών. Οι στάνταρ τροχοί έχουν διάσταση 8,5 J x 21 και συνδυάζονται με ελαστικά νούμερο 255/35.
Τα φρένα με σταθερές 6πίστονες δαγκάνες κατασκευασμένες μπροστά από αλουμίνιο υπόσχονται αποτελεσματική επιβράδυνση. Οι μπροστινοί δίσκοι είναι 375 χιλιοστών στην έκδοση 3.0 TFSI (πίσω: 350 χιλιοστά) και συνδυάζουν δαχτυλίδια τριβής με αλουμινένια δοχεία φρένων, ενώ το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (Electronic Stabilization Control ή ESC) παρέχει ακόμη πιο ακριβή έλεγχο από το προηγούμενο μοντέλο.
Συστήματα υποστήριξης οδηγού
Όπως είναι λογικό, η γερμανική εταιρεία εξοπλίζει το νέο A6 με 39 συστήματα υποβοήθησης για τον οδηγό, καθώς και αρκετές λειτουργίες, με στόχο την καλύτερη δυνατή διευκόλυνση του.
Τα συστήματα υποβοήθησης είναι διαχωρισμένα στα πακέτα “Tour,” “City” and “Park”. Μεταξύ αυτών και το Audi pre sense basic που είναι στάνταρ σε όλα τα Α6 sedan, ενώ ένα ακόμα ξεχωριστό σύστημα, η υποβοήθηση διασταύρωσης (crossing assist) περιλαμβάνεται στο πακέτο υποβοήθησης “City”. Πίσω από τα νέα συστήματα υποβοήθησης του νέου Audi A6 υπάρχει ένα σύνολο αισθητήρων που αλληλοσυμπληρώνονται στα βασικά τους χαρακτηριστικά και έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να εξασφαλίζουν τη μέγιστη ασφάλεια του συστήματος. Η πιο σημαντική καινοτομία του συστήματος είναι το laser scanner.
Στις εκδόσεις με πλήρη εξοπλισμό περιλαμβάνονται 24 αισθητήρες:
– ένα laser scanner πάνω εμπρός
– ένα ραντάρ μεγάλης εμβέλειας πάνω εμπρός
– τέσσερα ραντάρ μεσαίας εμβέλειας στις γωνίες
– μια κάμερα υπέρυθρων πάνω εμπρός
– μια εμπρός κάμερα στο πάνω μέρος του παρμπρίζ
– τέσσερις κάμερες 360 μοιρών μπροστά, πίσω και στους εξωτερικούς καθρέφτες
– δώδεκα αισθητήρες υπερήχων μπροστά, πίσω και στα φτερά
Το λανσάρισμά του νέου Α6 στην ελληνική αγορά, θα πραγματοποιηθεί τον ερχόμενο Ιούλιο, σε τιμές που ξεκινούν από τα 63.000 ευρώ.