Μπορεί το αυτοκίνητο που αγόρασες το 2008 να είναι ακόμη ολοκαίνουργιο. Να είναι ότι ακριβώς χρειάζεσαι και ότι ακριβώς θέλεις. Όμως τα πράγματα άλλαξαν και το αυτοκίνητο έμεινε ίδιο. Ξέρεις πόση διαφορά στο κόστος χρήσης μπορεί να έχει σε σχέση με ένα μοντέλο αγορασμένο σήμερα; Μέχρι και 2.000 ευρώ!
Το 2008 οι βενζινοκινητήρες τούρμπο ήταν το καλύτερο που μπορούσες να διαλέξεις. Τα τέλη κυκλοφορίας ακόμη ήταν βάση κυβισμού και σχετικά χαμηλά, η βενζίνη ανεβοκατέβαινε αλλά είχε λιγότερο φόρο και έτσι ήταν χαμηλά, και ανοιγόκλειναν και κάποια παράθυρα ευκαιρίας για ακόμη περισσότερα κυβικά με τις μειώσεις στο τέλος ταξινόμησης.
Και έτσι ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο, με 120 ή 160 ή και παραπάνω άλογα, όπως το VW Golf στην έκδοση 1,4ΤSI ήταν το 2008 από τα best seller στην κατηγορία αυτή. Προχωράμε τέσσερα χρόνια μπροστά και τα πράγματα έχουν αλλάξει.
Πρώτα η βενζίνη έχει φτάσει τα 2 ευρώ το λίτρο. Λίγο η άνοδος στην τιμή του πετρελαίου, λίγο οι φόροι, και η τιμή του καυσίμου είναι πλέον εξωφρενική. Μετά είναι τα τέλη κυκλοφορίας. Το Golf ξεκίνησε με κάτι πάνω από 200 ευρώ και τώρα είναι 240 ευρώ.
Το βασικότερο όμως όλων είναι πως το 2008, εκτός του ότι το οικονομικό περιβάλλον ήταν τελείως διαφορετικό, υπήρχε και μία ακόμη διαφορά. Δεν υπήρχε πετρελαιοκίνηση στις δύο μεγάλες πόλεις. Έτσι ρεαλιστικά η επιλογή του ίδιου αυτοκινήτου με κινητήρα ντίζελ ήταν εκτός σκέψης για τους περισσότερους.
Σήμερα δηλαδή, με 15.000 χλμ. το χρόνο, και μία μέση κατανάλωση που στην πράξη ξεπερνά τα 9 λτ./100 χλμ, το Golf του 2008 θέλει τουλάχιστον 2.700 ευρώ το χρόνο σε καύσιμο. Με τα τέλη, πάμε σχεδόν στα 3.000 ευρώ, δηλαδή 250 ευρώ το μήνα, μόνο καύσιμα και τέλη κυκλοφορίας.
Αν αγόραζες σήμερα το ίδιο αυτοκίνητο, θα το έπαιρνες με τον 1,4TSI; Μήπως ο 1,6TDI θα ήταν καλύτερη επιλογή; Ειδικά τώρα που έχεις τη δυνατότητα να αγοράσεις πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο.
Με δεδομένη την χαμηλή κατανάλωση, και ακόμη πιο σημαντικά την ταύτιση μεταξύ των αριθμών της θεωρητικής και της κατανάλωσης στην πράξη, το Golf 1.6TDI καίει μόλις 4,1 λτ./100χλμ. Με την τιμή του ντίζελ χαμηλότερη από της βενζίνης, το ετήσιο κόστος σε καύσιμο για τα ίδια 15.000 χλμ είναι μόλις 1,000 ευρώ. Και τα τέλη κυκλοφορίας 107 ευρώ το χρόνο, σύνολο δηλαδή, στρογγυλεμένο όσο γίνεται προς τα πάνω, δεν ξεπερνά τα 1.150 ευρώ το χρόνο. Δηλαδή κάτι περισσότερο από 95 ευρώ το μήνα.
Μπορεί η διαφορά σε ισχύ και επιδόσεις να είναι σημαντική ανάμεσα στις δύο εκδόσεις, όμως η διαφορά στο κόστος χρήσης φτάνει και τις 2.000 ευρώ το χρόνο. Αυτό σημαίνει κάθε μήνα μένουν 155 περισσότερα ευρώ στην τσέπη. Είναι λίγα;
Εσείς υπολογίσατε στο δικό σας αυτοκίνητο τι διαφορά κάνει μία έκδοση ντίζελ; Έχετε βρει πόσο σημαντικό είναι το όφελος στο κόστος χρήσης; Σκέφτεστε ακόμη τη διαφορά σε επιδόσεις και ισχύ; Μήπως τα 2.000 ευρώ ετησίως έχουν σήμερα μεγαλύτερη αξία; Αν διαλέγατε σήμερα, θα αγοράζατε πάλι το ίδιο αυτοκίνητο; Τι λέτε;
Πηγή: Autotriti.gr