Η Renault γιορτάζει τα 120 χρόνια ιστορίας της, παρουσιάζοντας στην Retromobile 2018 (Παρίσι 7-11 Απριλίου) μερικά από τα σημαντικότερα μοντέλα της, τα οποία άφησαν το στίγμα τους στην αυτοκίνηση.
Από το 1898 που το πρώτο μοντέλο των Louis, Marcel και Fernard Renault κύλισε στους δρόμους, μέχρι και σήμερα η γαλλική φίρμα παραμένει ως ένας από τους κορυφαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων, προσφέροντας μοντέλα και τεχνολογίες που ξεχωρίζουν για τον πρωτοποριακό τους χαρακτήρα, αλλά και τη συνεπή στόχευση τους στο να κάνουν τη ζωή των ανθρώπων πιο εύκολη, ασφαλή, αλλά και όμορφη.
Η πρόταση «Easy Life» συμπυκνώνει αυτή τη φιλοσοφία, η οποία δεν περιορίζεται μόνο στον τομέα της πρακτικότητας, όπως αποδεικνύουν και τα εξής μοντέλα που βρίσκονται στην φετινή έκθεση:
– 1898: Type A (1898), το πρώτο Renault
– 1899: Type B, από πολλούς θεωρείται ότι είναι το πρώτο μοντέλο στην ιστορία του αυτοκινήτου που είχε κλειστή καμπίνα επιβατών
– 1909: Type BD poster van, είχε ενσωματωμένο στο εσωτερικό του ένα ταχυδρομικό γραφείο, αποτελώντας το πρώτο ειδικά διασκευασμένο επαγγελματικό αυτοκίνητο
– 1910: Type AG1 taxi, ίσως το πρώτο αυτοκίνητο που ήταν ιδανικά σχεδιασμένο για εταιρικές πωλήσεις
– 1923: Type KJ1: σχεδιασμένο ειδικά για την κίνηση στις πόλεις
– 1927: Type PR coach, μια ξεχωριστή σύλληψη για ένα αυτοκίνητο ιδανικό για τη μεταφορά μικρών ομάδων ανθρώπων
– 1933: Vivastella PG7, η ιδέα του GT (grand tourer) παίρνει σάρκα και οστά
– 1947: 4CV, το πρώτο Renault που ξεπέρασε το 1εκ. πωλήσεις
– 1950: Colorale, το πρώτο SUV από τη Renault!
– 1961: Renault 4, ένα σύμβολο της δεκαετίας του 60
– 1964: Renault 8 Gordini, το αυτοκίνητο που έκανε το όνειρο πολλών φίλων των αγώνων πραγματικότητα: ένα πραγματικά προσιτό αγωνιστικό αυτοκίνητο
– 1965: Renault 16, πρωτοποριακή αρχιτεκτονική και για πρώτη φορά πολυμορφικές λύσεις στο εσωτερικό
– 1974: ηλεκτρικό Renault 5, μια πρωτοποριακή πρόταση στην εποχή της πετρελαϊκής κρίσης
– 1981: Renault 9, ένα από τα πρώτα παγκόσμια αυτοκίνητα
– Και βέβαια τα πολυμορφικά Espace (1984), Twingo (1992) και Scénic (1996) που χάρη στον ευφυή, όσο και τολμηρό σχεδιασμό τους έθεσαν τις βάσεις για όλα τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας που ακολούθησαν.
Νίκος Τσάδαρης