Κάθε τόσο βλέπουμε ιδιοκατασκευές βασισμένες σε κάποιο αρχικό μοντέλο που τελικά γίνεται αγνώριστο. Κάποιες ξεχωρίσουν και μία από αυτές είναι σίγουρα και το project των Pablo Gonzalez de Chaves και Carlos Beltran που ακούει στο κωδικό όνομα D1200R.

Ο Pablo ξεκίνησε με την ιδέα να μεταμορφώσει και μάλλον να κάνει αγνώριστη μία BMW R1200R. Στόχος ήταν να τη μετατρέψει σε μια άλλη μοτοσυκλέτα, με ένα νέο μπροστινό σύστημα και ανάρτηση, νέο πλαίσιο και αισθητικά ένα εντελώς νέο σύνολο.

Ξεκίνησε με τη σχεδιαστική αναμόρφωση της μοτοσυκλέτας και θα μπορούσε να μείνει εκεί. Ήδη θα είχε πετύχει το στόχο της πλήρους αλλαγής του χαρακτήρα. Όμως δεν σταμάτησε κι άρχισε να κατασκευάζει και άλλα εξαρτήματα της μοτοσυκλέτας και να τα τοποθετεί, φτάνοντας σε ένα τελικό αποτέλεσμα ίδιο με αυτό που είχε σχεδιάσει στον υπολογιστή του. Με όλες τις υπερβολές του.

«Δεν υπάρχει καλύτερο πράγμα από το να σχεδιάζεις κάτι, να το κατασκευάζεις από την αρχή, να το τοποθετείς πάνω στη μοτοσυκλέτα και να το βλέπεις να δουλεύει». Αυτό είναι το κίνητρο του Pablo για τις κατασκευές του.

Η αναμόρφωση κράτησε ένα χρόνο μέχρι να ολοκληρωθεί. Το πρώτο στάδιο ήταν μια BMW R1200R φορτωμένη αισθητήρες μέσα σε μια πίστα να καταγράφει δεδομένα απόδοσης. Στο επόμενο στάδιο η μοτοσυκλέτα αποσυναρμολογήθηκε, της πήραν μέτρα, τα πέρασαν σε υπολογιστή και ξεκίνησε η κοπτοραπτική.

Όλα έγιναν προσεκτικά και επιστημονικά, οπότε οι εκπλήξεις κατά τη συναρμολόγηση ήταν μηδενικές.

Μετά την ολοκλήρωσή της μπήκε ξανά στην πίστα, όπου νέα δεδομένα συγκεντρώθηκαν και συγκρίθηκαν με τα αρχικά, με εντυπωσιακά αποτελέσματα. Κάποια σημεία εντοπίστηκαν προς βελτίωση και κάποια άλλα αναθεωρήθηκαν πλήρως.

Το λιγοστό πλαίσιο της D1200R είναι από γυαλισμένο χυτό αλουμίνιο ενώ το φρένο του εμπρός τροχού με τον δίσκο κολλημένο στη ζάντα προέρχεται από την Buell XB12.

Το στοιχείο που ξεχωρίζει περισσότερο επάνω της είναι βέβαια το μπροστινό σύστημα και η ανάρτηση. Με αρθρώσεις και περιστρεφόμενη πλήμνη για το σύστημα διεύθυνσης, το μονόμπρατσο των Foale & Parker, αφέθηκε πλήρως εκτεθειμένο σε κοινή θέα, γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο. Για να υπογραμμίζει την ιδιαιτερότητα της μοτοσυκλέτας…

Ο Pablo Gonzalez είναι μηχανολόγος με ειδικότητα στο σχεδιασμό σπορ οχημάτων, με πλούσια εμπειρία στην βιομηχανία του μηχανοκίνητου, μεταξύ άλλων και στην Lamborghini. Έχει σχεδιάσει δύο ακόμη οχήματα πριν την D1200R, ένα 4κύλινδρο σε σειρά 600άρι streetfighter με όνομα Corsario Concept και κωδικό DV 600 κι ένα φουτουριστικό ηλεκτρικό scooter, το Ε06 project.