Η Volvo Car Corporation προειδοποιεί ότι οι στόχοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα τίθενται σε κίνδυνο από την έλλειψη τόσο συγχρονισμένων ενεργειών όσο και πολιτικής κινήτρων στους καταναλωτές.

Ένα βασικό ζήτημα είναι η ανάγκη για συνεχή στήριξη της αυτοκινητοβιομηχανίας, της έρευνας και της ανάπτυξης, συμπεριλαμβανομένης της ηλεκτροκίνησης.

Ο Στέφαν Γιακόμπι (Stefan Jacoby), Πρόεδρος και CEO της Volvo Car Corporation, σε συνέντευξη τύπου στις Βρυξέλλες, εξέφρασε την έντονη ανησυχία του για τη μέχρι τώρα προσέγγιση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο θέμα της ηλεκτροκίνησης και των σχετικών αναγκαίων υποδομών.

«Η Volvo Car Corporation καλεί την Ε.Ε. να συντονιστεί άμεσα με τις εξελίξεις, δίνοντας τα σχετικά κίνητρα για να υποστηριχτεί έμπρακτα η έρευνα και η ανάπτυξη στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία κινδυνεύει να χάσει τη σημερινή τεχνολογική πρωτοπορία, αν αυτό αργήσει να συμβεί ή δε συμβεί καθόλου» δήλωσε ο Στέφαν Γιακόμπι.

Και συνέχισε: «Σε βάθος χρόνου, αυτό θέτει σε κίνδυνο την ανταγωνιστικότητα της βιομηχανίας μας, καθώς επίσης και πολλές θέσεις εργασίας στην Ευρώπη».

Επιπλέον, η Volvo Car Corporation μοιράζεται τις ανησυχίες της σχετικά με τη βιωσιμότητα της Λευκής Βίβλου για τις Μεταφορές, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Σε αυτήν αναφέρεται πως οι εκπομπές αερίων που σχετίζονται με το φαινόμενο του θερμοκηπίου από τον τομέα των μεταφορών θα πρέπει να μειωθούν κατά τουλάχιστον 60% μέχρι το 2050 προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι της Ε.Ε..

Το έγγραφο κάνει λόγο επίσης για μείωση κατά 50% μέχρι το 2030 των αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν συμβατικά καύσιμα και κινούνται στις πόλεις και στη συνέχεια σταδιακή συνέχιση της μείωσης, με στόχο την πλήρη απαγόρευσή τους σε αστικό περιβάλλον, έως το έτος 2050.

Αν και δεν υπήρξε επίσημος στόχος για την ανάπτυξη και την εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης από την Ε.Ε., μελέτες δείχνουν ότι πολλά κράτη-μέλη υπερεκτιμούν την ταχύτητα με την οποία γίνεται η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα.

«Η προσπάθεια για τον περιορισμό του κόστους από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, δε φτάνει από μόνη της για να κάνει τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα πιο ελκυστικά για τον τελικό καταναλωτή. Το επιπλέον κόστος για τα συστήματα των ηλεκτροκινητήρων και των μπαταριών, είναι πολύ μεγάλο. Οι επιδοτήσεις και τα κίνητρα από όλες τις χώρες της Ευρώπης είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για να μεγαλώσουν τα μερίδια των ηλεκτρικών οχημάτων και να υποστηριχθούν τα νέα μοντέλα στην αγορά. Δυστυχώς όμως, όλες αυτές οι αναγκαίες πρωτοβουλίες, τίθενται σε κίνδυνο από την τρέχουσα οικονομική κρίση» ανέφερε ο Στέφαν Γιακόμπι.

Για να δείξει την αποφασιστικότητά της να είναι ηγέτης στην ηλεκτροκίνηση, η Volvo Car Corporation το 2012 βάζει το νέο Volvo V60 Plug-in Hybrid στην παραγωγή. «Το V60 Plug-in Hybrid είναι ένα καταπληκτικό αυτοκίνητο και έχουμε δει τεράστιο ενδιαφέρον από την αγορά. Ωστόσο, ενώ έχουμε προσπαθήσει σκληρά για να φέρουμε την τιμή του κάτω από τις 50.000 ευρώ, απαιτούνται τα επιπλέον κίνητρα για να επιτευχθεί η διάθεσή του σε ένα μεγαλύτερο εύρος πελατών».