Με τον 1,5 dCi κινητήρα της Renault κάτω από το καπό του, το Duster δεν κάνει πίσω εκτός δρόμου και κερδίζει τις εντυπώσεις με υψηλή απόδοση, μειωμένη κατανάλωση και off road χαρακτηριστικά.

Το Duster 1,5 dCi 4X4 ήταν η πιο δημοφιλής έκδοση του SUV της Dacia για το 2011, με 378 πωλήσεις και μερίδιο 61% από όλα τα Duster που πουλήθηκαν.

Πρόκειται για την πλέον προσιτή επιλογή για μικρομεσαίο SUV και γεννήθηκε ύστερα από την εξαγορά της Dacia από τη Renault και την ανάδειξή της ως μια νέα δυναμική αυτοκινητοβιομηχανία με αυτοκίνητα χαμηλού κόστους. Και όπως έχει ήδη διαπιστωθεί, στην περίπτωση του βενζινοκίνητου μοντέλου, είτε στην έκδοση 4X2 είτε στο 4X4, πρόκειται για ένα αξιόλογο SUV, με αυξημένες εκτός δρόμου ικανότητες στην 4κίνητη εκδοχή του.

Εκτός όμως των βενζινοκίνητων εκδόσεών του, το Duster προσφέρεται αποκλειστικά ως 4Χ4 και με το γνωστό και ιδιαίτερα ικανό 1,5 diesel κινητήρα της Renault, ο οποίος του προσθέτει αρκετά περισσότερα πλεονεκτήματα σε κατανάλωση, επιδόσεις και οδικά χαρακτηριστικά, σε σχέση με τις εκδόσεις βενζίνης.

Το Dacia Duster 1,5 dCi 4X4 προσφέρεται σε πολύ καλή τιμή (19.050 ευρώ) για τετρακίνητο μικρομεσαίο SUV με diesel κινητήρα. Βέβαια, από την αρχική του έκδοση λείπουν κάποια εξοπλιστικά στοιχεία, όπως το ESP, οι ηλεκτρικοί καθρέπτες και οι ζάντες αλουμινίου, ενώ οι αερόσακοι είναι 4. Με 1.000 ευρώ παραπάνω, η έκδοση Laureate καλύπτει τα κενά στον εξοπλισμό άνεσης, όμως και πάλι απουσιάζει το ESP και οι αερόσακοι παραμένουν 4.

Κινητήρας: Ταιριάζει… γάντι!

Ο 4κύλινδρος, 8βάλβιδος diesel κινητήρας του Duster, με άμεσο ψεκασμό και turbo, αποδίδει 110 ίππους και 240 Nm ροπής, διαθέσιμα μόλις από τις 1.750 σ.α.λ. Το μηχανικό αυτό σύνολο διακρίνεται για το πολύ καλό του τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές και την άμεση απόκρισή του στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού, συνεπικουρούμενο βέβαια και από το σωστά κλιμακούμενο μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων.

Στα προτερήματά του και το γεγονός ότι, ο θόρυβος που παράγεται δεν ενοχλεί τους επιβαίνοντες, εκτός φυσικά από το χαρακτηριστικό κροτάλισμα στο ρελαντί. Από πλευράς κατανάλωσης, με επιλεγμένη την κίνηση στους εμπρόσθιους τροχούς, το Duster 1,5 dCi αποδεικνύεται ιδιαίτερα φειδωλό στις απαιτήσεις του σε καύσιμο.

Εσωτερικό: Απλή σχεδίαση και καλή ποιότητα

Καμιά αλλαγή σε σχέση με το βενζινοκίνητο δεν έχει το εσωτερικό του Duster diesel, με αποτέλεσμα να παραμένει απλό σε σχεδίαση, κάπως μουντό χρωματικά και με σκληρά και μέτρια στην αφή πλαστικά μέρη, που όμως δείχνουν γερά βιδωμένα χωρίς τριξίματα.

Υπάρχουν μερικά εργονομικά σφάλματα που προέρχονται από την υιοθέτηση στοιχείων που συναντούσε κανείς σε παλαιότερα μοντέλα της «μαμάς» Renault, όπως η κόρνα στο μοχλοδιακόπτη των φώτων ή οι κάθετα τοποθετημένοι διακόπτες για τα παράθυρα στην κεντρική κονσόλα.

Από την άλλη βέβαια, ο περιστροφικός διακόπτης επιλογής της τετρακίνησης είναι εύκολα προσβάσιμος και βολεύει ιδιαίτερα στη χρήση. Κατά τα άλλα, η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή και παρότι το τιμόνι ρυθμίζεται μόνο σε ύψος, γρήγορα ο οδηγός θα βρει αυτή που του ταιριάζει.

Στο δρόμο: Άνετο στην άσφαλτο, ακλόνητο στο χώμα

Ελαφρώς καλύτερο στην άσφαλτο από το βενζινοκίνητο «αδελφάκι» του παρουσιάζεται το diesel Duster, αφού τα +50 κιλά του βάρους και η λίγο πιο σφιχτή ανάρτηση περιορίζουν τις αυξημένες κλίσεις στις στροφές και προσφέρουν περισσότερη σταθερότητα στην ευθεία. Φυσικά, με επιλεγμένη την τετρακίνηση στη θέση «Auto», το Duster δύσκολα θα υποστρέψει.

Από πλευράς άνεσης, το Duster diesel κερδίζει και πάλι τις εντυπώσεις φιλτράροντας με χαρακτηριστική αποτελεσματικότητα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Εκτός δρόμου τώρα, το Duster νοιώθει στο στοιχείο του, αφού η μεγάλη απόσταση από το έδαφος (210 χλστ.), οι μικροί πρόβολοι και η άμεση εμπλοκή της αυτόματης τετρακίνησης, γίνονται πολύτιμοι αρωγοί του οδηγού στην εξερεύνηση δύσβατων μονοπατιών.

Το τιμόνι τέλος, είναι όσο ελαφρύ χρειάζεται για τις εκτός δρόμου διαδρομές και προσφέρει την απαραίτητη σταθερότητα στην ευθεία, ελαφρώνει όμως γρήγορα στις στροφές.

Σύστημα τετρακίνησης

Το σύστημα τετρακίνησης του Duster προέρχεται από το Nissan Qashqai και ουσιαστικά αποτελείται από έναν ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη πριν από το πίσω διαφορικό.

Η εμπλοκή του γίνεται μέσω περιστροφικού διακόπτη στην κονσόλα σε επιλογές Auto (αυτόματο μοίρασμα ροπής) και 4WD Lοck για κλείδωμα στο ισόποσο του ποσοστού μεταξύ των δύο αξόνων.

Πηγή: autotriti.gr