Το νέο Ignis είναι ένα μοντέλο που συμπληρώνει την γκάμα της Suzuki, καθώς πριν λίγους μήνες επανεμφανίστηκε μετά από προσωρινή διακοπή.

Πρόκειται για ένα μικρό αυτοκίνητο (3,7μ.) ξεχωριστό σε σχεδίαση, με καλή ορατότητα χάρη στο υπερυψωμένο αμάξωμα, ευρύχωρη καμπίνα και πρακτικό χώρο αποσκευών (267λτ ή 227λτ στο τετρακίνητο).

pisdkadh2

Το ότι, το Ignis έχει ψηλό αμάξωμα, αλλά και το μεγαλύτερο μήκος στην κατηγορία των μίνι, καθώς και ένα από τα μεγαλύτερα μεταξόνια, του επιτρέπει να προσφέρει μεγάλους χώρους για τέσσερις επιβάτες.

Έχοντας οδηγήσει για λίγο το ιαπωνικό μοντέλο στην πρώτη παρουσίασή του, είχαμε εντυπωσιαστεί από την ποιότητα (και όχι την πολυτέλεια) της κατασκευής και τις πρακτικές λύσεις που προσφέρει, αλλά και την αίσθηση απόλυτης αξιοπιστίας που μετέφερε στον οδηγό του. Το τελευταίο ερμηνεύτηκε όταν στο ταμπελάκι της ταυτότητας του μοντέλου, διαβάσαμε το made in Japan, ένα δεδομένο που αν μη τι άλλο εγγυάται αυτό που οι Ευρωπαίοι λένε life time (εφόρου ζωής) αντοχή.

pisdkadh3

Σε αυτή την δοκιμή μας έχουμε να κάνουμε με την τετρακίνητη έκδοση του νέου Ignis, που του δίνει πολύ μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων και του στερεί –επί της ουσίας- μόνο 40 λίτρα χώρου αποσκευών (227 αντί 267), ο οποίος όμως και πάλι βρίσκεται μέσα στο πλαίσιο της κατηγορίας στην οποία ανήκει το μοντέλο.

Εδώ πρέπει να προσθέσουμε ότι, το Ignis από τη δεύτερη έκδοση εξοπλισμού διαθέτει ρυθμιζόμενα πίσω καθίσματα (κατά μήκος και στην κλίση) κάτι που του δίνει ιδιαίτερη ευελιξία στην κατανομή των χωρών για επιβάτες και αποσκευές. Κατά τα λοιπά, οι θέσεις για μικροπράγματα υπάρχουν αλλά θεωρούνται μικρές, ενώ αυτό που δεν μπορούμε να συγχωρήσουμε (ειδικά στην τετρακίνητη έκδοση) είναι η έλλειψη ρεζέρβας που αντικαθίσταται με κιτ επισκευής. Ευτυχώς όμως, ο χώρος υπάρχει και όσοι γνωρίζουν την ελληνική πραγματικότητα μπορούν να εφοδιαστούν με ρεζέρβα και εργαλεία αλλαγής τροχού, έναντι περίπου 250 ευρώ.

Το νέο Ignis προσφέρει (ανάλογα με την έκδοση) ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας (όπως αυτόματο φρενάρισμα στην πόλη, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής, κ.λπ.). Διαθέτει επίσης και συστήματα συνδεσιμότητας (συμβατότητα με Apple CarPlay, Android Auto, Mirrorlink), πλοήγησης κλπ.

pisdkadh4

Στην τετρακίνητη έκδοση με το επαρκές –κατά τη γνώμη μας-  δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού, διαθέτει στάνταρ το ESP με hill holder, σύστημα ελέγχου κατάβασης σε απότομη κατωφέρεια, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου, ρυθμιζόμενα πίσω καθίσματα, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, ραδιο-CD με θύρα USB, Bluetooth, οθόνη αφής και χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστής ταξιδιού, ράγες οροφής, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.

pisdkadh5

Καρδιά του μικρού SUV της Suzuki, ο βενζινοκινητήρας 1.2 DUALJET (K12C), σχεδόν 90 ίππων (με ροπή 12,2 χγρμ), που προσφέρει καλές επιδόσεις (0-100 σε 11.9’’, τελική 170 χλμ/ώρα) μαζί με οικονομία καυσίμου, γεγονός στο οποίο συνεισφέρει και το μόλις 810 βάρους αμάξωμα. Ο κινητήρας αυτός, δεν διαθέτει σύστημα start/stop, συνδυάζεται με 5άρι μηχανικό και η κίνηση μεταδίδεται στους 4 τροχούς (Allgrip Auto) με συνεκτικό συμπλέκτη viscous. Το σύστημα αυτό μεταφέρει αυτόματα τη ροπή στους εμπρός και τους πίσω τροχούς, όταν ανιχνεύσει απώλεια πρόσφυσης στους εμπρός τροχούς. Επιπλέον, συνδυάζεται και με σύστημα ελέγχου κατάβασης και πιο «κοντή» σχέση μετάδοσης στο διαφορικό, ενώ η πίσω ανάρτηση περιλαμβάνει άκαμπτο άξονα στηριγμένο με ράβδους ελατήρια και αμορτισέρ.

Με απόσταση 180 χλστ από το έδαφος, το νέο Ignis επιτρέπει την κίνηση σε τραχείς ή ολισθηρούς δρόμους, ενώ παράλληλα, προσφέρει θέση οδήγησης τέτοια, που χαρίζει απρόσκοπτη περιμετρική ορατότητα, κάνοντας ευκολότερη την οδήγηση. Τέλος, η ψηλή θέση των καθισμάτων αυξάνει και την ευκολία επιβίβασης και αποβίβασης από το όχημα, ενώ οι πίσω πόρτες ανοίγουν σε γωνία σχεδόν 90 μοιρών, διευκολύνοντας την πρόσβαση ακόμα και στους μεγαλόσωμους.

Οδηγώντας το για πολλά χιλιόμετρα σε ασφάλτινες αλλά και χωμάτινες διαδρομές είχαμε και πάλι την ευκαιρία, να διαπιστώσουμε αυτή την μοναδική αίσθηση ευελιξίας και αντοχής που μας είχε συναρπάσει από την πρώτη γνωριμία. Με ιδιαίτερα άκαμπτο πλαίσιο, καλή εργονομία και άπλετη ορατότητα, αυτό που μας χάλασε είναι η ασάφεια του τιμονιού, που δεν είχαμε διαπιστώσει ούτε κατ’ ελάχιστο στην σύντομη δοκιμή.

pisdkadh6

Το τετρακίνητο Ignis εμφανίζει προβλέψιμη και εύκολα ελεγχόμενη συμπεριφορά, αδιαφορώντας για την ποιότητα του δρόμου, ακόμα και στους πολύ γρήγορους ρυθμούς. Η ανάρτηση είναι σκληρή αλλά δεν ενοχλεί, τουλάχιστον όσο θα περίμενε κάποιος που γνωρίζει από άκαμπτους άξονες, ενώ την ίδια στιγμή η αίσθηση είναι ότι, «σπάει βράχια». Η συμπεριφορά στις στροφές είναι από ουδέτερη έως υποστροφική, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν ξαφνιάζει τον οδηγό, κάτι όμως που γίνεται από το πεντάλ του φρένου που αργεί να ενεργοποιήσει το στο «τέλος της ημέρας» αποτελεσματικό σύστημα πέδησης (παρά τα ταμπούρα πίσω). Στα συν τα πολύ δυνατά φώτα, αλλά και η ευανάγνωστη/εύχρηστη οθόνη πολυμέσων στο κέντρο του ταμπλό.

pisdkadh7

Ο κινητήρας «αρπάζει» από χαμηλά και «τραγουδάει» σαν ραπτομηχανή μέχρι σχεδόν στον κόφτη, ενώ το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο εκμεταλλεύεται σωστά τις τιμές απόδοσης. Την ίδια στιγμή η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας, ήταν μόλις 5,5λτ/100χλμ., τιμή που δικαιολογεί απολύτως την επιλογή της Suzuki στον βενζινοκινητήρα, αλλά και μετριάζει την ανασφάλεια από το πολύ μικρής χωρητικότητας (32 λίτρα) ρεζερβουάρ.

Συνοψίζοντας, επαναλαμβάνουμε αυτό που είχαμε και σαν πρώτη εικόνα: το μίνι SUV της Suzuki μας κέρδισε κυρίως με το ιδιόμορφο σχήμα του, την ποιότητα κατασκευής, την οδική συμπεριφορά, την οικονομία κατανάλωσης και βέβαια την αίσθηση άθραυστου, που δημιουργεί στον χρήστη την βεβαιότητα πως, θα το έχει στην υπηρεσία του εφόρου ζωής.

pisdkadh8

Υπέρ

  • Καλή οδική συμπεριφορά και ποιότητα κύλισης σε άσφαλτο & χώμα
  • Γεροδεμένο εσωτερικό με επαρκείς χώρους για 4
  • Αξιόλογες εκτός δρόμου δυνατότητες
  • Πλούσιος εξοπλισμός
  • Κατανάλωση
  • Ευελιξία
  • Ρυθμιζόμενα πίσω καθίσματα
  • Γεροδεμένη κατασκευή
  • Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης

Kατά

  • Έλλειψη ρεζέρβας
  • Ασάφεια τιμονιού
  • Αίσθηση φρένων

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: 1.242 κ.εκ.

Ισχύς: 90 ίπποι/6000 σαλ

Ροπή: 12.2 χγρμ/4.400 σαλ

Μετάδοση: Στους 4 τροχούς

Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων

Επιτάχυνση 0-100χλμ/ώρα: 11,9’’

Τελική ταχύτητα: 170 χλμ/ώρα

Μεικτή κατανάλωση: 5,5 λτ/100 χλμ

Ρεζερβουάρ: 32 λίτρα

Εκπομπές CO2: 131 γρ/χλμ

Τέλη κυκλοφορίας: 83,2 ευρώ

Βάρος: 810 κιλά

Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 3.700/1.690/1.595 χλστ

Χώρος αποσκευών: 227 lt

Τιμή αυτ/του δοκιμής: από 15.100 ευρώ

pisdkadh9 pisdkadh10 pisdkadh11 pisdkadh12 pisdkadh13 pisdkadh14 pisdkadh15 pisdkadh16

Νίκος Τσάδαρης