Το BMW Group ανακοίνωσε τα σχέδιά του για την ηλεκτρική μετακίνηση. Σε συνάντηση με την Υπουργό Οικονομικών Υποθέσεων της Βαυαρίας, Ilse Aigner, ο Oliver Zipse, Μέλος Δ.Σ. του BMW Group, υπεύθυνος Παραγωγής, δήλωσε: «Το BMW Group είναι πρωτοπόρος στην ηλεκτρική μετακίνηση λανσάροντας καινοτόμες ιδέες. Θα ξεκινήσουμε την παραγωγή του πλήρως ηλεκτρικού BMW iNEXT εδώ στο εργοστάσιό μας στο Dingolfing το 2021.
Αυτή η απόφαση θα ενισχύσει τις Γερμανικές εγκαταστάσεις μας, που με τις καινοτόμες λειτουργίες τους αποτελούν πρότυπο στο δίκτυο παραγωγής μας. Στον τομέα της ηλεκτροκίνησης ειδικότερα, στόχος μας είναι να διασφαλίσουμε ολοκληρωμένη τεχνογνωσία συστημάτων στους κόλπους της εταιρείας».
Τα εργοστάσια του BMW Group σε όλο τον κόσμο, θα επωφεληθούν από την τεχνογνωσία και τεχνολογία των Γερμανικών Μονάδων παραγωγής. Σε εννέα τοποθεσίες σε όλο τον πλανήτη, η εταιρεία ήδη παράγει εννέα ηλεκτρικά μοντέλα, ανάμεσά τους οκτώ plug-in υβριδικά. Στο πλήρως ηλεκτρικό i3, που κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Λειψίας, θα προστεθεί το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό Mini το 2019, μία πλήρως ηλεκτρική X3 το 2020 και το iNEXT από το 2021. Το εργοστάσιο του Dingolfing κατασκευάζει εξαρτήματα όπως μπαταρίες υψηλής τάσης και ηλεκτροκινητήρες για τέτοια οχήματα.
Εργοστάσιο του Dingolfing
Με μακρόχρονη εμπειρία στον τομέα της ηλεκτρικής μετακίνησης, προηγμένο εξοπλισμό παραγωγής και εξειδικευμένο προσωπικό, το εργοστάσιο του Dingolfing, όπως και η μονάδα του Landshut, αποτελεί πρότυπο κέντρο του BMW Group για την παραγωγή μπαταριών υψηλής τάσης και ηλεκτροκινητήρες.
Το Dingolfing κατασκευάζει μπαταρίες υψηλής τάσης για μοντέλα BMW i από το 2013. Τα τελευταία χρόνια, έχουν εγκατασταθεί επίσης νέες γραμμές παραγωγής για μπαταρίες και ηλεκτροκινητήρες για plug-in υβριδικά μοντέλα του BMW Group. Στο Dingolfing κατασκευάζονται επίσης οι plug-in υβριδικές εκδόσεις της Σειράς 5 και Σειράς 7. Από το 2021, θα κατασκευάζει επίσης το πλήρως ηλεκτρικό iNEXT. Επομένως, το Dingolfing θα γίνει η δεύτερη Μονάδα του Group μετά τη Λειψία που θα κατασκευάζει ένα πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο BMW i.
Το BMW Group έχει επενδύσει συνολικά πάνω από 100 εκατομμύρια Ευρώ μέχρι σήμερα στις εγκαταστάσεις του Dingolfing για την παραγωγή ηλεκτρικών μοντέλων, κάνοντας το εργοστάσιο πιο ανταγωνιστικό για το μέλλον και διασφαλίζοντας θέσεις εργασίας. Αρκετές εκατοντάδες εργαζόμενοι στο Dingolfing ήδη δουλεύουν σε τομείς σχετικούς με το e-mobility. Μεσοπρόθεσμα θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας καθώς η παραγωγή θα αυξηθεί.
Ο εξηλεκτρισμός των μοντέλων
Το BMW Group είναι ο τρίτος μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως, και το 2016 παρέδωσε πάνω από 62.000 ηλεκτρικά οχήματα στους αγοραστές του, από τα οποία περισσότερα από 25.500 πλήρως ηλεκτρικά i3. Με 2.864 ταξινομήσεις νέων οχημάτων το 2016 (+ 26%), το i3 ήταν το πιο επιτυχημένο ηλεκτρικό μοντέλο στη Γερμανία.
Το πρώτο τρίμηνο του 2017, η εταιρεία παρέδωσε σχεδόν 20.000 ηλεκτρικά μοντέλα σε πελάτες ανά τον κόσμο. Στόχος για φέτος είναι η πώληση 100.000 ηλεκτρικών οχημάτων σε όλο τον κόσμο.
Μέχρι το 2025, το Group υπολογίζει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα έχουν μία αναλογία 15-25% επί των πωλήσεων. Με ένα υψηλό επίπεδο ευελιξίας, το σύστημα παραγωγής του BMW Group μπορεί να ανταποκρίνεται γρήγορα στις μεταβαλλόμενες ανάγκες της αγοράς, και θα έχει τη δυνατότητα να ενσωματώνει διαφορετικά συστήματα κίνησης στην τρέχουσα παραγωγή, ανάλογα με τις απαιτήσεις.
Το Εργοστάσιο στη Λειψία
Πριν από δέκα χρόνια, τέθηκαν οι βάσεις για τη δημιουργία ενός πλήρως ηλεκτρικού οχήματος του BMW Group με το λανσάρισμα του project i. Το εργοστάσιο της Λειψίας συνέβαλε αποφασιστικά σε αυτό το εγχείρημα: Ως πυρήνας της ηλεκτρικής μετακίνησης της εταιρείας το εργοστάσιο κατασκευάζει το i3 από το 2013 και το i8 από το 2014. Το Project i έθεσε τις βάσεις για τις νέες τεχνολογίες παραγωγής και διαδικασίες που έκαναν εφικτή αυτή την εξέλιξη. Αυτό το τεχνολογικό knowhow δεν αντανακλάται μόνο στην ποιότητα των εξαρτημάτων του eDrive, αλλά και στην ευέλικτη, ποιοτική παραγωγή του Εργοστασίου του Dingolfing.
Νίκος Τσάδαρης